سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
پیروزی دیگر سپاه بر امریکا
دوشنبه 93/2/22 ساعت 9:52 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
بروجردی طی پیامی به سردار جعفری:

ساخت پهپاد RQ170 توسط سپاه پاسداران پیروزی دیگری در برابر آمریکایی‌ها بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی پیامی به سردار عزیز جعفری ساخت پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز RQ170 را تبریک گفت.
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگان، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی پیامی به سردار عزیز جعفری ساخت پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز RQ170 را تبریک گفت. 


متن این پیام به شرح زیر است:
 
برادر گرانقدرسردارسرلشکر عزیز جعفری
 
فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 
سلام علیکم
 
با عرض تبریک خجسته میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام خبر مسرت بخش ساخت پهپاد فوق پیشرفته و رادارگریزRQ170صفحه زرین دیگری بر صفحات درخشان جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود و شادی ملت بزرگ ایران را در این ایام مبارک ماه رجب و میلاد با سعادت امام متقیان مولا علی علیه السلام دو چندان نمود.
 
این حرکت بسیجی و انقلابی فرزندان حضرت امام(ره) نشان داد که "ما می‌توانیم" به عنوان راهبرد جاودانه ایشان با هدایت‌های فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در همه عرصه‌ها عملی شده است و ساخت این پهپاد راهبردی پیروزی دیگری بود در برابر آمریکائی که سیاست جلوگیری از توانمندی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کند.
 
اینجانب ضمن عرض تبریک این موفقیت بزرگ به محضر مقام معظم رهبری، حضرت عالی و فرمانده هوافضا و همه دست‌اندرکاران این اقدام بزرگ، موفقیت‌های روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم.
 
علاءالدین بروجردی
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

 
باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تصاویر بازدید
یکشنبه 93/2/21 ساعت 11:54 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تصاویر/ بازدید رهبر انقلاب از دستاوردهای هوافضای سپاه

 .

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: تصاویر دفاعی

توقع احمقانه
یکشنبه 93/2/21 ساعت 11:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرمانده کل قوا در بازدید 2 ساعته از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران:

توقع دشمن در محدود شدن برنامه موشکی ایران احمقانه است/مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند.

در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه‌های طراحی و ساخت پهپاد‌ها، سامانه‌های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادار‌ها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.

بخش مربوط به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در عرصه ساخت و طراحی انواع پهپاد‌ها اولین سالنی بود که فرمانده کل قوا از آن بازدید کردند. در این قسمت، پهپادهای شاهد 129، شاهد 125 و شاهد 121 و سیستم‌های هدایت و کنترل و موتور پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور، که بدست متخصصان و کار‌شناسان داخلی طراحی و ساخته شده‌اند، ارائه شده بود.

نمایش پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز RQ170 غنیمتی و ساخت مدل بومی آن از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بود. متخصصان نیروی هوافضای سپاه در مدت حدود دو سال توانسته‌اند، پهپاد فوق پیشرفته RQ170 آمریکا را مهندسی معکوس کنند. در بازدید رهبر انقلاب اسلامی از مراحل بازسازی این پهپاد فوق پیشرفته، چگونگی چیدمان اجزاء مهم RQ170 از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخیره شده از اهداف، شناسایی شبکه ارتباط ماهواره‌ای مورد استفاده، شناسایی و تحلیل رادار گریزی، استخراج و بازسازی نرم افزار هدایت و کنترل کامپیو‌تر پرواز، و تعمیر و راه اندازی موتور هواپیما تشریح شد.

سالن مربوط به موشک‌های زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه دومین قسمتی بود که فرمانده کل قوا از آن بازدید کردند. در این بخش، انواع موشک‌های ضد ناو و بالستیکی، موشکهای زلزال، خلیج فارس، زلزال بارشی، هرمز 1 و 2، کروز، فجر 5، رعد 301 و سجیل که مراحل مختلف تولید آن‌ها از ایده تا تولید بدست متخصصان داخلی انجام شده است، ارائه شده بودند.

همچنین امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای از سامانه پدافندی سوم خرداد که بدست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد. این سامانه پدافندی که طراحی و ساخت آن یک سال و نیم طول کشیده، دارای برد 50 کیلومتر است و همزمان چهار هدف را رهگیری و همزمان هشت موشک را شلیک می‌کند.

سامانه پدافندی طبس، مرکز کنترل فرماندهی، انواع سامانه‌های پدافندی رعد 1 و 2 و انواع رادار‌ها، از دیگر دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بود که در نمایشگاه ارائه شده بودند.

انواع رادار‌ها از جمله رادارهای بشیر و کاوش، مراکز کنترل فرماندهی و جنگ الکترونیک از دیگر توانمندیهای نیروی هوافضای سپاه بود که مورد بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
 
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع فرماندهان عالی سپاه و ارتش و تعدادی از فرماندهان و متخصصان و کار‌شناسان نیروی هوافضای سپاه، بازدید از این نمایشگاه را بسیار شیرین و فراموش نشدنی خواندند و تاکید کردند: مهم‌ترین درس این نمایشگاه، اثبات استعداد و توانایی ملت ایران برای ورود به میدان‌های دشوار و میدان‌هایی است که دشمن قصد ممنوع الورود کردن آن‌ها را دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: این نمایشگاه به همه ما مسئولان پیام اقتدار و توانایی درونی را می‌دهد و اعلام می‌کند که «ما می‌توانیم».

ایشان با اظهار گلایه از توجه جدی نکردن برخی مسئولان به پیام اقتدار و توانایی درونی خاطر نشان کردند: متاسفانه در برخی از بخش‌ها مدیران ما این پیام را درک نمی‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی «استعداد، توانایی و عزم» را مهم‌ترین عامل اقتدار دانستند و گفتند: در طول سال‌های گذشته، در هر بخشی که بر آن متمرکز شدیم و عزم صاحبان عزم را متوجه آن کردیم، به نتیجه رسیدیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسئولان این بوده که در سیاست خارجی و مبادلات بین المللی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نباید نیازمندی‌های کشور و برخی مسایل همچون تحریم‌ها، به مذاکره گره زده شود.

 ایشان تاکید کردند: مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند.

 رهبر انقلاب اسلامی نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه را نمونه‌ای عملی از استعداد و توانایی ملت ایران و جمع کردن عزم صاحبان عزم و توانایی پیشرفت در کشور دانستند و خاطر نشان کردند: «باید بدانیم که می‌توانیم».

 حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه عمده مشکل ملت‌ها، اطلاع نداشتن از توانایی خود است، افزودند: مشکل ملت ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که نمی‌دانست، می‌تواند، همانطور که امروز هم هنوز برخی نمی‌دانند که می‌توانیم!

ایشان مجموعه? جوان و مبتکر نیروهای مسلح را الگویی برای همه بخش‌های مختلف کشور دانستند و گفتند: ما در زمینه‌های اقتصادی نیز می‌توانیم با تکیه بر توانایی‌ها و استعدادهای درونی خود بسیاری از گره‌ها را باز کنیم و در قبل هم این موضوع تجربه شده است.

رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی دشمنی‌ها را استقلال ملت ایران و پایبندی به اسلام و قرآن خواندند و افزودند: اسلام و قرآن، ملت‌های مسلمان را به ایستادن بر روی پای خود و تکیه بر هویت اسلامی - انسانی و حسن ظن به خداوند متعال و تسلیم نشدن در مقابل ظلم و غارتگری زورگویان بین المللی دعوت می‌کند، بنابراین تا وقتی که ملت ایران بر اسلام و قرآن و هدف‌های والای خود پای می‌فشارد، دشمنی‌های جبهه استکبار ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: جبهه استکبار تلاش دارد تا ملت ایران را به زانو درآورد و وادار به عقب نشینی کند اما قطعا به این هدف نخواهند رسید.

ایشان با اشاره به اظهارات غیر عاقلانه و غیر هوشمندانه طرف غربی در مذاکره با ایران، بخصوص تاکید بر محدود شدن توان موشکی کشور، خاطر نشان کردند: آن‌ها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رفتارهای غیر عقلانی طرف مقابل نشان دهنده شکست قطعی آن‌ها در برابر ملت ایران است، گفتند: نیروی هوافضای سپاه باید کار‌ها و برنامه‌های خود را با دقت به پیش برد و به حد کنونی نیز راضی نباشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه نیروی هوافضا باید تولیدات خود را به مرحله تولید انبوه برساند، خاطر نشان کردند: این موضوع یک وظیفه است و همه مسئولان نظامی باید در این جهت تلاش کنند و مسئولان دولت نیز پشتیبانی از این موضوع را باید جزو وظایف اصلی خود بدانند.

ایشان با اشاره به ادامه پیشرفت‌های دشمن همزمان با پیشرفت‌های کشور، افزودند: باید بگونه‌ای برنامه ریزی شود که فاصله‌ها کم شود و در مواردی هم که فاصله‌ها کم است، از طرف مقابل پیشی بگیریم.

فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود این نکته را متذکر شدند که باید در کنار تکیه بر استعدادهای درونی و بالفعل کردن ظرفیت‌ها و استعداد‌ها، از خداوند متعال نیز کمک گرفته شود و هیچگاه از درخواست برای مدد و هدایت الهی غفلت نشود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی سردار سرتیپ حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از دستاوردهای این نیرو در عرصه‌های موشکی، پهپاد‌ها، پدافندهای هوایی و رادار‌ها و مراکز کنترل فرماندهی ارائه کرد و گفت: متخصصان و کار‌شناسان نیروی هوافضای سپاه بر تحریم‌ها و موانع فنی و تکنیکی فایق آمده‌اند بگونه‌ای که امروز توان موشکی ایران در رتبه اول منطقه و در رتبه هفتم جهان است.

وی تاکید کرد: نمایشگاه امروز بخش کوچکی از توانمندی‌های پاسداران اسلام و کشور است و اگر دشمن دچار هرگونه خطا و اشتباهی شود، درس‌های فراموش نشدنی به او داده خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده افزود: نیروهای مسلح در بخش نظامی با بهره‌مندی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا از تحریم‌ها عبور کردند و امید است سایر مدیران و افسران عرصه? اقتصاد مقاومتی نیز بتوانند با الگو گرفتن از این شیوه‌های موفق بر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن غلبه کنند.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور بر مزار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه برای شهدای دفاع مقدس، علوّ درجات مسئلت کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران




بازتاب بازدید رهبر معظم انقلاب
یکشنبه 93/2/21 ساعت 11:42 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بازتاب بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه در رسانه های منطقه و جهان

بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه هوافضای سپاه بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشت.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران
 
شبکه المیادین لبنان در پایگاه اینترنتی خود نوشت : رهبر ایران در جریان بازدید از تجهیزات نظامی این کشور با حمایت از سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای گفت : انتظار دشمنان برای جلوگیری از برنامه موشکی ایران توقعی احمقانه است.

پایگاه خبری البوابه هم نوشت : رهبر ایران توقع غرب برای جلوگیری از برنامه موشکی ایران را احمقانه خواند.

پایگاه خبری-تحلیلی دبکا فایل نوشت : رهبر ایران از موضع غرب در قبال برنامه موشکی این کشور انتقاد کرد.

شبکه اسکای نیوز هم در خبری با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه تجهیزات موشکی سپاه اعلام کرد : رهبر ایران پیش از مذاکرات هسته ای از دستاوردهای موشکی این کشور بازدید کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد : رهبر ایران خواستار تولید موشک شد.

پایگاه خبری العهد اعلام کرد : امام خامنه ای در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه تاکید کرد : نباید نیازهای کشور و مذاکرات به هم ربط پیدا کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد : "آیت الله علی خامنه ای"از سپاه پاسداران خواست به تولید موشک پرداخته و مذاکرات هسته ای را مکان مناسبی برای رایزنی بر سر برنامه موشکی و حل مشکل تحریم های اقتصادی ندانست.

شبکه روسیاالیوم گزارش داد : رهبر ایران در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه تاکید کرد : این نمایشگاه توان و انرژی ملت ایران را در میادین دشوار ثابت کرد.

شبکه الجزیره هم اعلام کرد : رهبر ایران توقع دشمن در محدود کردن برنامه موشکی این کشور را احمقانه توصیف کرد.

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد آیت الله خامنه ای انتظارات غرب در مورد محدود کردن برنامه موشکی این کشور را «ابلهانه و احمقانه» دانست.


باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

طراحی نرم افزار فضاپیماها در ایران
شنبه 93/2/20 ساعت 11:49 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

طراحی نرم افزار مهم برای فضاپیماها در ایران

پژوهشگران پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران موفق به طراحی نرم‌افزار «تحلیل و طراحی گرمایش آیرودینامیکی» با قابلیت تعیین دما و شار حرارتی سرد روی سطح جسم و محاسبه مقدار ماده فناشونده مورد نیاز برای طراحی حرارتی اجسام سه بعدی در سرعت‌های ماورای‌ صوت از جمله فضاپیماها و کپسول‌های بازگشتی در فاز ورود به جو شده‌اند.
به گزارش مشرق،  این نرم‌افزار به همت گروه گرمایش و آیرودینامیک پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی در مدت یک سال تهیه و به صورت بسته‌ای گرافیکی با کاربری آسان ارائه شده است.

این نرم‌افزار شامل دو حلگر جریان (Flow Solver) و ماده فداشونده (Ablative Material Solver) می‌شود. الگوریتم طراحی این نرم‌افزار بدین صورت است که ابتدا توسط حلگر جریان، شار حرارتی سرد روی سطح جسم محاسبه شده و نتایج به عنوان ورودی به حلگر ماده فناشونده منتقل می‌شود و سپس توسط حلگر ماده فداشونده، دمای سطح جسم، نرخ سوزش و سایر پارامترهای لازم برای طراحی سپر حرارتی قابل محاسبه می‌شود.

استفاده از معادلات لایه مرزی و الگوریتم‌های سریع حل معادلات جریان باعث شده که این نرم‌افزار در کاهش هزینه و زمان لازم برای طراحی گرمایشی اجسام با سرعت‌های ماورای‌ صوت نقش بسزایی داشته باشد. این نرم‌افزار قابلیت محاسبه شار حرارتی سرد به دو روش تقریبی و حل معادلات لایه مرزی در حالت جریان آرام و آشفته برای هر دو حالت گاز کامل و گاز با واکنش‌های تعادلی را دارد.

از آنجا که در طراحی حرارتی اجسام فضایی باید هندسه‌های گوناگون در رژیم‌های پروازی مختلف (ارتفاع، فشار، سرعت و ...) بررسی شوند و استفاده از نرم‌افزار‌های تجاری موجود در این طراحی بسیار زمان‌بر است که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود؛ به همین منظور توسعه نرم‌افزاری که در کمترین زمان ممکن بتواند شار حرارتی و ماده فناشونده مورد نیاز برای طراحی حرارتی اجسام سه بعدی در سرعت‌های بالا را در شرایط و رژیم‌های پروازی مختلف محاسبه کند، بیش از هر چیز در پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی مورد نیاز بوده است.

این نرم‌افزار علاوه بر رفع نیاز‌های این پژوهشکده، توانایی ارائه خدمات به تمامی ارگان‌های مرتبط با موضوع گرمایش آیرودینامیکی را دارد.

منبع: مشرق نیوز




تجهیز پهپاد ندسا
شنبه 93/2/20 ساعت 11:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تجهیز پهپادهای ندسا به موشک

فرمانده نیروی دریایی سپاه از استقرار پایگاه‌ هواپیماهای بدون سرنشین این نیرو در شرق، شمال و غرب تنگه هرمز خبر داد و گفت که پرواز پهپادهای سپاه علاوه بر تنگه هرمز، در شمال خلیج فارس نیز به صورت دائم برقرار است.
به گزارش مشرق، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص توانمندی‌های این نیرو در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین، اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه به صورت مستقل از نیروی هوافضای سپاه، فرماندهی پهپادهایش را برعهده دارد و از انواع مختلف پهپادها با اولویت مراقبت و شناسایی و عملیاتی استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: ما الان در شرق، شمال و غرب تنگه هرمز استقرار پایگاه پهپادی و بر فراز آن پرواز دائم داریم، در منطقه شمال خلیج فارس هم همین روال برقرار است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: روند پهپاد‌های عملیاتی ندسا به این صورت است که از همان موشک‌هایی که روی شناورها و یا سواحل داریم، از روی پهپادها برای زدن اهداف نظامی در دریا استفاده کنیم.

فدوی در خصوص پهپادهای انتحاری نیز گفت: وقتی به فناوری پهپاد دست پیدا کنید نوع کاربری آن یک تاکتیک است نه یک استراتژی. تاکتیک را فردی که در صحنه عملیات است بنا بر اقتضای شرایط عملیاتی تعیین می‌کند که به عنوان مثال یک پهپاد مانند یک موشک عمل کند.

وی با بیان اینکه موشک‌های کروزی که بر روی این پهپادها نصب می‌شود موشک‌های داخلی است که بر روی شناورهایمان نصب و یا در ساحل از آن استفاده می‌کنیم، اظهار داشت: ما الان بر روی شناور، ساحل و بالگردهایمان موشک‌های ضدناو داریم. لذا موشک‌های بُرد متوسطی که قریب به اتفاق نیازمندی‌های ما را تامین می‌کند را می‌توانیم روی پهپادهایمان نیز نصب کنیم و روند آن در حال انجام است.


منبع: مشرق نیوز




موشک هاتف 3
شنبه 93/2/20 ساعت 11:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عکس/آزمایش موشک هاتف 3

ارتش پاکستان یک فروند موشک کوتاه برد هاتف 3 را با موفقیت آزمایش کرد. این موشک که به غزنوی نیز معروف است توان حمل سرهای جنگی متعارف و اتمی را دارا می باشد.
عکس/آزمایش موشک هاتف 3

مشرق نیوز



برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

سپاه دو برابر امریکا
جمعه 93/2/19 ساعت 12:17 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در همایش شناورهای تندرو ندسا مطرح شد:

سپاه به دنبال شناورهایی با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت/ سرعت شناورهای سپاه دو برابر آمریکایی ها

فرمانده نیروی دریای سپاه گفت: در حال حاضر سرعت شناورهای ما دو برابر شناورهای آمریکا است در حالی که هدف‌گذاری ما سرعتی 3 برابر ناوهای آمریکایی یعنی رسیدن به سرعت 80 نات که این یک عدد دیوانه‌کننده است و رسیدن به این عدد از هر موضوع علمی در دنیا سخت‌تر است.
به گزارش مشرق، امروز در دانشگاه امام حسین(ع) سمیناری با موضوع قایق های تندرو با حضور جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران، متخصصین صنعتی و صاحب نظران این حوزه برگزار شد. در این سمینار برخی از مسئولین از جمله سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداختند.

آمریکا نبرد با نیروی دریایی سپاه را صحنه جنگ آینده خود می‌داند/ دغدغه امروز آمریکا مقابله با شناورهای تندرو سپاه است

 دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در سومین همایش شناورهای تندرو که صبح امروز در دانشگاه امام حسین برگزار شد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بعد از جنگ تحمیلی دو صحنه نبرد را برای نبردهای آتی‌شان مشخص کردند یکی خلیج فارس و دیگری دریای چین.

فدوی با بیان اینکه ‌آمریکا صحنه نبرد آتی خود را نبرد دریایی مقابل نیروی دریایی سپاه می‌داند، گفت: در حال حاضر سرعت شناورهای ما دو برابر شناورهای آمریکا است در حالی که هدف‌گذاری ما سرعتی 3 برابر ناوهای آمریکایی یعنی رسیدن به سرعت 80 نات که این یک عدد دیوانه‌کننده است و رسیدن به این عدد از هر موضوع علمی در دنیا سخت‌تر است.

سپاه به دنبال شناورهایی با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت/ سرعت شناورهای سپاه دو برابر آمریکایی ها

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ما در حال حاضر شناورهای مسابقه‌ای با سرعت بالای 80 نات داریم اما رسیدن سرعت شناورهای نظامی به این رقم امر دیگری است که بسیار اهمیت دارد.فدوی در پاسخ به سؤالی در خصوص توانمندی نیروی دریایی سپاه گفت: توانمندی ندسا مثبت است و در خصوص توانمندی ما می‌توانید از دشمنانمان جویا شوید.

وی در ادامه اظهار داشت: شناورهای تندرو عامل بر هم زننده برنامه آمریکایی‌ها در سال آخر جنگ تحمیلی و مانع کارشان بود که به لحاظ تاکتیک بسیار مناسب صورت گرفت.وی افزود: بعد از دفاع مقدس تلاش زیادی شد تا مصادیق شناورهای تندرو در کشور ایجاد شود.

در حوزه دریایی و شناورهای تندرو ابعاد پنهانی زیادی وجود دارد که هر چه جلوتر می‌رویم بیشتر با آنها آشنا می‌شویم.فدوی با بیان اینکه به معنای کامل عملیاتی به شناورهای تندرو دست یافته‌ایم، اظهار داشت: ما تاکنون به انواع شناور نظامی با سرعت 60 نات دست یافته‌ایم که در پایان برنامه پنجم توسعه نیز به سرعت 80 نات دست خواهیم یافت.

فرمانده ندسا تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند تا سال 2050 تعدادی از شناورهای آمریکایی را به سرعت بالای 40 نات برسانند و الان نیز تعدادی از این شناورها را وارد سازمان‌شان کرده‌اند که سرعت‌های 42 و 45 نات دارد.فدوی در ادامه تصریح کرد: شناورهای تندرو در انواع مختلف مجموعه تسلیحاتی در نیروی دریایی سپاه موجود است.

وی افزود: دغدغه امروز وزارت دفاع، نیروی دریای و دانشگاه‌‌های آمریکایی این است که چطور با شناورهای تندرو سپاه مقابل کنند که در این راستا هزاران مقاله تهیه کرده‌اند.وی ادامه داد: ما فاصله زیاد و رو به جلو با‌ آمریکایی‌ها حفظ کرده‌ایم، آمریکایی‌ها تحقیقات و پروژه‌های زیاد دریایی دارند که کارکرد آن در خلیج فارس است لذا ما نیز باید همواره نیازمندی‌هایی که در بحث شناورهای تندرو که روی آن موشک نصب می‌شود را در دستور کار داشته باشیم.

فرمانده ندسا در پایان خاطر نشان کرد: ما و آمریکا در یک روال بازدارنده‌ای به نفع‌مان به سر می‌بریم که این را آمریکایی‌ها هم قبول دارند.

دستیابی سپاه به سامانه‌های جدید در حوزه شناورهای تندرو

دریادار مجید زمانی قلعه معاون فرمانده نیروی دریایی سپاه و دبیر همایش قایق‌های تندرو، طی سخنان کوتاهی در همایش شناورهای تندرو که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به دستاوردها و توانمندی های سپاه در این حوزه گفت: ما امروز به بدنه های بسیار پیشرفه سرعتی و مناسب دریای مواج، سامانه های نیروهای محرکه پیشرفته و پوشش های پیشرفته نانو برای شناورهای تندرو دست یافته اینم.وی افزود: همچنین ما به سامانه‌های راداری و مخابراتی مخصوص شناورهای تندرو دست پیدا کردیم که این سامانه ها در دنیا تعریف نشده است.

منبع: مشرق نیوز




3 چیز نمیگذارد بخوابم: ایران، ایران و ایران
جمعه 93/2/19 ساعت 12:13 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
رئیس سابق فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا:

3 چیز نمی‌گذارد بخوابم: ایران، ایران و ایران

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اوایل کار، ملاقاتی با ژنرال ماتیس رئیس (سابق) فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی گذارد که شب ها بخوابد: ایران، ایران، و ایران.
به گزارش مشرق، هاوارد مک کئون رئیس جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در سخنانی در موسسه هریتیج، با انتقاد از سیاست دفاعی و تنظیم بودجه دولت گفت این سیاست، از توانایی آمریکا برای پیروزی در نبرد و آمادگی کافی برای نبردهای احتمالی آینده کم می کند.

مک کئون در خصوص این که مذاکره برای تهیه پیش نویس یک توافق جامع هسته ای با ایران از نظر او و همکارانش چه اهمیتی دارد به صدای آمریکا گفت: «اوایل کار، ملاقاتی با ژنرال ماتیس رئیس فرماندهی مرکزی نظامی آمریکا داشتم که به من گفت سه چیز نمی گذارد که شب ها بخوابد: ایران، ایران، و ایران. بعدها، پس از بازنشستگی هم این نگرانی را تکرار کرد. این مساله ای است که نیاز به هشیاری دایمی ما دارد.»
وی همچنین گفت کاهش توانایی دفاعی ، ضعیف شدن ما در عرصه بین الملل را به دنبال خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا نیز نسبت به انزواطلبی ایالات متحده در صحنه بین الملل هشدار داده و می گوید تمایل به چنین حالتی برای پرهیز از درگیر شدن در مناقشات جهانی اشتباه خواهد بود.

چاک هیگل در نشستی در شیکاگو گفت پس از 13 سال جنگ در عراق و افغانستان به رهبری ایالات متحده، آمریکایی ها روز به روز به درگیری های نظامی در جهان خارج بدبین تر می شوند، اما این «اشتباه خواهد بود که به مسئولیت های جهانی خود، به عنوان باری بر دوش، یا اقدامی خیرخواهانه نگاه کنیم.»

بر اساس گزارش صدای آمریکا، هیگل گفت، پرهیز از درگیر شدن در امور جهانی، گران تمام خواهد شد و افزود «تاریخ به ما می آموزد که درونگرا شدن، ما را از مسائل جهانی مصون نمی سازد؛ فقط ما را ناچار می کند که بعدا بیشتر درگیر شویم – با هزینه های انسانی و مالی بیشتر، و اغلب بر اساس شرایط دیگران.»

وزیر دفاع آمریکا گفت تروریست ها و یاغی ها از صفحه روزگار محو نمی شوند و این یکی از دلایلی است که ایالات متحده آمریکا باید برای تقویت نیروهای عملیاتی ویژه اش، بیشتر هزینه کند.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

انهدام ناو امریکا در 50 ثانیه
سه شنبه 93/2/16 ساعت 10:2 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار فدوی:

انهدام ناو آمریکایی 50 ثانیه طول می‌کشد/ قدرتمندترین موشک زیرآبی جهان در اختیار سپاه/ ناو آمریکایی پاسخ‌گو نباشد، موشک‌های ما روی آن قفل می‌شود

انهدام ناو آمریکایی 50 ثانیه طول می‌کشد/ قدرتمندترین موشک زیرآبی جهان در اختیار سپاه/ ناو آمریکایی پاسخ‌گو نباشد، موشک‌های ما روی آن قفل می‌شود
به گزارش مشرق، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه به تشریح برخی موضوعات مهم داخلی، بین‌المللی و دفاعی پرداخت که بخش اول این گفتگو پیش از این منتشر شد.

در بخش دوم این مصاحبه به موضوع آمادگی نیروی دریایی سپاه برای مقابله با ناوگان دریایی شیطان بزرگ در خلیج فارس، رفتارشناسی نیروی دریایی امریکا در خلیج فارس و ... پرداخته شده که متن این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

سردار فدوی با اشاره به توانمندی های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با یگان دریایی آمریکا گفت: در صحنه جنگ باید طرف مقابل را از بین برد والا این خود شما هستید که نابود می‌شوید. جنگ دریایی با جنگ زمینی بسیار متفاوت است و وقتی شناور شما غرق شد، شما در آن صحنه شکست خورده‌اید و زمانی که شناور دشمن غرق شود، او شکست خورده آن صحنه خواهد بود.

این فرمانده عالیرتبه سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی ابرقدرتی‌ هستند و یکی از شاخصه‌ها و نمادهای این ابرقدرتی را نیز توان نظامی‌شان عنوان می‌کنند. از طرفی تمام توان نظامی آمریکا یک توان دریاپایه است لذا برای اینکه بتواند به جاهای دیگر برود و اهداف استعماری‌اش را دنبال کند، این کار تنها از طریق نیروی دریایی‌اش ممکن است.

فدوی ادامه داد: به همین دلیل است که نیروی دریایی آمریکا فقط یک نیرو نیست بلکه یک ارتش است، چون تمام 3 نیروی تشکیل دهنده یک ارتش در آن وجود دارد. یعنی ناوهای جنگی آنها نیروی دریایی را در بر می‌گیرد، ناوهای هواپیمابر توان هوایی را تأمین می‌کند و تفنگداران دریایی، نیروی زمینی را پوشش می‌دهند.

* آمریکا به کشورهای جنوب خلیج فارس اطمینان ندارد

وی افزود: دلیل این امر این است که آمریکایی‌ها به هیچ وجه اطمینان ندارند که از کشورهای جنوبی خلیج فارس بتوانند در بزنگاه، بخوبی استفاده کنند.

فدوی خاطرنشان کرد: ما و همه کشورهای جنوب خلیج فارس و دیگر کشورهای مسلمان مثل یک خانواده هستیم که تعداد زیادی بچه دارد. پدر همه این بچه‌ها یکی است ولی مادرهای مختلفی دارد و در این خانه هم طبیعتا گاهی دعوا می‌شود،

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: آمریکایی‌ها هم حساب می‌کنند که سر بزنگاه که بخواهند از پایگاهی که مثلا در عربستان ساخته‌‌اند استفاده کنند، بدلیل اتفاقاتی که رخ می‌دهد، امکان پذیر نخواهد بود. در قطر و کویت هم به همین صورت است.

* دشمن اطلاع زیادی از توانمندی نیروی دریایی سپاه ندارد

فدوی درخصوص اطلاع دشمن از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه نیز تصریح کرد: چه دوستان و چه دشمنان ما فقط قسمت کمی از توانمندی ندسا را می‌دانند و میزان زیادی از آن را مطلع نیستند. این توانمندی های ناشناخته، یا در طول زمان برای بازدارندگی صورت می‌گیرد یا در صحنه جنگ نشان داده خواهد شد. اما دشمن از همین اطلاعات کمی هم که از توانمندی ما دارد، نگران است.

انهدام ناو آمریکایی 50 ثانیه طول می‌کشد/ قدرتمندترین موشک زیرآبی جهان در اختیار سپاه/ ناو آمریکایی پاسخ‌گو نباشد، موشک‌های ما روی آن قفل می‌شود

* هدف ما از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست

فدوی در عین حال به ناوهای هواپیمابر آمریکا به عنوان نمادی از قدرت ارتش این کشور اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این ناوهای هواپیمابر تحت کنترل کامل سپاه هستند، اظهار داشت: طبیعی است که ما همیشه انجام آموزش‌ها، تمرینات و رزمایش‌ها را برای مقابله با اهداف عملیاتی در دستور کار خود داریم و امریکایی‌ها و همه دنیا هم می‌دانند که یکی از اهداف عملیاتی نیروی دریایی سپاه، از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.

وی به برخی موارد آسیب‌پذیری ناوهای هواپیما‌بر آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه به کتاب رابرت گیتس که مراجعه کنید می‌بینید به صراحت آسیب‌پذیری‌های ناوهای هواپیمابر را در برابر نیروی دریایی سپاه می‌شمرد و خواسته‌اش این است که استراتژی دریایی آمریکا باید عوض شود. البته این کار آسانی هم نیست ولی او تاکید داشت که این تغییر باید صورت بگیرد و این را هم شروع کردند.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح تصریح کرد: آنها اذعان دارند که بزرگی شناورهایشان باعث می‌شود نیروی دریایی سپاه به راحتی آن‌ها را مورد هدف قرار دهد. البته ما نیز تحلیل‌های بسیار دقیقی از سازه‌ها و طراحی این ناوها داریم و می‌دانیم که چگونه عمل کنیم.

* ظرف 50 ثانیه شناور آمریکایی را غرق می‌کنیم

فدوی گفت: تأمین توان هوایی آمریکا در صحنه نبرد، برعهده هواپیماهای موجود روی ناوهایشان است لذا طبیعی است که ما می‌‌‌خواهیم این ناوها را غرق کنیم.

 

وی با اشاره به ساخت نمونه ای از ناو هواپیمابر آمریکایی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها خیلی از مسائل را نمی‌دانند و مراکز تحقیقاتی آنها هم در خصوص ماکت ناوهواپیمابری که ما می‌سازیم بسیار عوامانه تحلیل کرده‌اند. اما سال‌های طولانی است که ما ناوشکن‌ها، رزم‌ناوها و فریگت‌های آمریکایی‌ را شبیه‌سازی و غرق کرده و حتی با انواع اقدامات عملیاتی ظرف 50 ثانیه، مدل شناور آنها را غرق کرده‌ایم.

* غرق کردن ناوهای آمریکایی در برنامه ماست

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این ماکت‌ها برای این است که اقدامات صحنه نبرد را طبیعی‌تر تمرین کنیم، اظهار داشت: این موضوع را روی ماکت ناوهواپیمابر نیز انجام می‌دهیم چراکه از بین بردن، انهدام و غرق کردن ناوهای آمریکایی در برنامه ما بوده، هست و خواهد بود.

فدوی ادامه داد: خود آمریکایی‌ها مدعی هستند در روز 25 فروردین سال 67، نیروی دریایی سپاه فریگت موشک‌‌انداز ساموئل بی رابرتز آمریکا را منهدم کرد. آنها هر سال قهرمان‌هایی معرفی می‌کنند که بسیار برایشان اهمیت دارد و در سال 2013 هم برای اولین بار این ناو را به عنوان قهرمان ملی معرفی کردند.

* تمرین انهدام و تصرف ناوهواپیمابر توسط سپاه با ماکت 202 متری

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح گفت: حال که ما در جنگ تحمیلی به اذعان آنها این کار را کرده‌ایم، امروز علاوه بر رزم‌ناوها، ناوشکن‌ها و فریگت‌ها که قبلا قابلیت‌ها و مهارت‌های رزمندگانمان هم برای تصرف و هم برای غرق کردن روی آنها پیاده شده، درخصوص ناو هواپیمابر هم باید این تمرین‌ها را انجام دهیم لذا ماکت دو سوم ناو هواپیمابر را در دست ساخت داریم که حدود 202 متر طول آن است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در رسانه‌هایشان گفتند که ایران این کار را برای تحقیر آمریکا می‌کند، درحالیکه ما برای تحقیر آنها این کار را نمی‌کنیم ما برای یک امر بسیار بدیهی این کار را انجام می‌دهیم که البته نتیجه آن شکست و تحقیر آمریکایی‌هاست، ما می‌خواهیم زدن و تصرف ناوهواپیمابر که یک اقدام عملیاتی و تاکتیکی است را از طریق این ماکت تمرین کنیم.

* ناو آمریکایی به سپاه جواب ندهد، موشک‌ها ما روی آن قفل می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از گفتگو با فارس، به کنترل آبراه استراتژیک تنگه هرمز و خلیج فارس توسط این نیرو اشاره کرد و افزود: طبق قوانین حقوق بین‌الملل، ما حق قانونی داریم که تنگه هرمز و خلیج فارس را کنترل کنیم لذا اگر شناورهای آمریکایی به اخطار سپاه جواب ندهند، بلافاصله مشاهده می‌کنند که تعداد زیادی از شناورهای ما اطراف آنهاست و یا سامانه‌های موشکی ما روی آنها قفل کرده است که البته عموما این اتفاق نمی‌‌افتد.

* هر روز با آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم

فدوی اظهار داشت: ما در مرکز کنترل فرماندهی ندسا به صورت روزانه با آمریکایی‌ها حرف می‌زنیم و این کار، سال‌های طولانی است که انجام می‌شود و خیلی مواقع هم آنها اعتراف کرده‌اند که با یک نیروی دریایی حرفه‌ای روبه‌رو هستند. البته برایشان سخت است که راجع به سپاه این حرف را بزنند.

* اخراج فرمانده ناو نظامی آمریکا

وی ادامه داد: اگر به نقشه خلیج فارس نگاه کنید، آبراه‌های بین‌المللی وجود دارد که در محدوده ما قرار گرفته و سال‌هاست که آمریکایی‌ها از این آب‌های بین‌المللی که طبق روال معمول همه کشورها می‌توانند از آن بهره ببرند، استفاده نمی‌کنند و به محض اینکه از خلیج فارس رد می‌شوند گردش به چپ انجام می‌دهند و به سواحل جنوبی خلیج فارس می‌چسبند و ادامه مسیر می‌دهند.

فدوی افزود: به همین دلیل هم 2 بار ناو و زیردریایی جنگی آمریکا با کشتی‌های نفتکش تصادف کرده‌اند که این خود اشتباه بزرگی بود و باعت شد تا ظرف کمتر از یک ماه، فرمانده آن ناو از نیروی دریایی ارتش آمریکا اخراج شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: هیچگاه در آب‌های سرزمینی و حتی در آب‌های بین‌المللی نزدیک ما ناو آمریکایی دیده نمی‌شود و برای دیدن آنها باید نزدیک آب‌های سرزمینی کشورهای جنوب خلیج فارس شد.

* آمریکا حداقل 3بار رسما از سپاه درخواست ارتباط کرد

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مواظب‌ترین کشور هستند که تیری در خلیج فارس شلیک نشود، گفت: آنها می‌دانند که در این صورت، ضرر و زیان برای آنها قابل قیاس با ما نیست لذا آمریکایی‌ها در این رابطه نگران هستند به خصوص وقتی که تقسیم جغرافیایی بین نیروهای دریایی ارتش و سپاه صورت گرفت.

فدوی افزود: با انجام این تقسیم و استقرار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، همه وابستگان نظامی را جمع کردیم و این تقسیم جغرافیایی را برایشان توضیح دادیم و گفتیم که مسئولیت تنگه هرمز و خلیج فارس با نیروی دریایی سپاه و مسئولیت دریای عمان و مازندران و آبهای دور دست نیز با نیروی دریایی ارتش است.

این فرمانده عالیرتبه سپاه با اشاره به مطرح شدن موضوع درخواست آمریکایی‌ها برای برقراری یک خط سرخ میان آنها و ایران در خلیج فارس، اظهار داشت: آمریکایی‌ها حداقل 3 بار از طریق مراجع رسمی مثل سفارت سوئیس پیگیری کردند که یک خط مثل خطی که در زمان جنگ سرد بین شوروی و آمریکا برقرار شد، شکل بگیرد تا اوضاع را بتوان کنترل کرد اما ما به آنها گفتیم که از دست رفتن اوضاع یک علت بیشتر ندارد و آن هم حضور شما در خلیج فارس است، اگر شما بروید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: همچنین در آن موقع من اعلام کردم وقتی در نزدیک آبهای آمریکا در خلیج مکزیک قرار گرفتم، آن موقع فکر می‌کنیم.

* برای تامین امنیت خلیج فارس وظیفه شرعی داریم

فدوی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه جمهوری اسلامی این توانمندی را دارد که امنیت را با کمک کشورهای منطقه در خلیج فارس برقرار کند، تصریح کرد: ما برای حفظ امنیت تنگه هرمز وظیفه شرعی هم داریم یعنی واجب است اقداماتی انجام می‌دهیم تا مردم دنیا و خلیج فارس در آرامش باشند.

 

وی افزود: عدم امنیت در خلیج فارس مردم دنیا را در سختی و امنیت آن، مردم را در آرامش قرار می‌دهد زیرا انرژی موجود در این منطقه راحتی را برای اروپا و گرما را برای سرمای سیبری فراهم می‌کند. همه چرخ‌های اقتصادی این کشورها با انرژی خلیج فارس می‌چرخد که اگر نچرخد، مردم آنها بیکار می‌شوند و در سختی می‌افتند لذا ما خودمان را در قبال تامین امنیت خلیج فارس، مسئول می‌دانیم.

* تنگه هرمز در احاطه کامل سپاه است

فدوی ادامه داد: توانمندی نیروی دریایی سپاه و ارتش برای ایجاد امنیت در منطقه و تنگه هرمز است اما یک عامل اخلالگر برای این موضوع وجود دارد و آن هم خود آمریکایی‌ها هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: ما در شمال، شرق و غرب تنگه هرمز حضور داشته و بر آن احاطه کامل داریم لذا خودمان را موظف می‌دانیم که امنیت این منطقه برقرار شود ولی این احتمال هست که در اثر اقدام آمریکایی‌ها اختلالی در خلیج فارس بوجود بیاورند.

* سفر فرماندهان نیروی دریایی سپاه به کشورهای منطقه

وی در خصوص همکاری با دیگر کشورها در این راستا نیز گفت: ما از این موضوع استقبال کرده‌ایم و کشورهای جنوب خلیج فارس هم حسب ظاهر از آن استقبال می‌کنند. ما برای مثال، روابط مفصلی با قطر برقرار کرده‌ایم. قبلا یک ناوگروه بزرگ را به آنجا فرستادیم و در مناسبت‌هایی که وجود دارد رفت و آمد داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: چندی پیش نیز سردار تنگسیری جانشین  فرماندهی ندسا برای شرکت در نمایشگاهی به قطر رفت و جلساتی داشت. در دیگر کشورها نظیر عمان و بقیه نیز همین روال را داریم و بعضا روابط خوبی برقرار است.

* ناهماهنگی بین کشورهای خلیج فارس به سود آمریکاست

فدوی اظهار داشت: در این خصوص یک نکته وجود دارد، شاید همه این کشورها بخواهند روابط خوبی بین ما برقرار شود، اما دشمنان نمی‌گذارند. آمریکا سود عدم هماهنگی بین کشورهای منطقه را می‌برد. اگر هماهنگی کامل بین همه کشورهای منطقه باشد، آنها سودی نمی‌برند لذا نمی‌گذارند این اتفاق بیفتد. این از قدیم، سیاست استعمارگران بوده است.

* نیروهای ویژه ندسا روی کشتی‌های ایرانی حضور دارند

فدوی در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس، به حضور نیروهای سپاه برای مقابله با پدیده دزدی دریایی اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه ما از روز اول روی کشتی‌های ایرانی در خلیج عدن حضور داشته‌ و دارند. البته وقتی سرنخ این دزدی‌ها را دنبال می‌کنیم به همین مستکبران عالم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه نیروهای ویژه سپاه بر روی کشتی‌های جمهوری اسلامی مانند گارد هواپیمایی عمل می‌کنند، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با شناورهایش در خلیج عدن حضور دارد و نیروهای ما هم روی کشتی‌های ایرانی حضور دارند.

* کمک به دیگر شناورها در دریا یک موضوع طبیعی است

این فرمانده عالیرتبه سپاه در بخش دیگری از این گفتگو، درخصوص موضوع امدادرسانی در دریا اظهار داشت: در دریا احکام نانوشته‌ای وجود دارد که همه آن را رعایت می‌کنند، مثلا وقتی کسی درخواست کمک می‌کند، مهم نیست که چه کسی باشد، شناورهای حاضر در محل به طور طبیعی به کمک او می‌روند.

فدوی افزود: ما دائم با کشورهای حاشیه خلیج فارس درخصوص بحث امداد و نجات تمرین می‌کنیم و این موضوع برقرار است. کمک به دیگر شناورها یک موضوع طبیعی و بدیهی است. در موردی ما جان نیروهایمان را به خطر انداختیم تا به لنچی که درخواست کمک کرده بود امداد و کمک برسانیم.

* هزینه نگهداری ناوهواپیمابر آمریکا بیش از بودجه نظامی برخی کشورهاست

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه به موضوع شناورهای تندرو اشاره و تصریح کرد: سرعت، یک عامل مهم در دریا است. ما در جنگ تحمیلی کارمان را با سرعت کم شناورها شروع کردیم که همان سرعت کم نیز آمریکایی‌ها را به وحشت انداخته بود.

وی اظهار داشت: در سال 66 در حالی که فقط 3 ماه از حضور نیروی دریایی سپاه در دریا می‌گذشت، آمریکایی‌ها اعلام کردند ناوهای اعزامی به خلیج فارس نه ‌تنها قادر نیستند ماموریت‌های خود را انجام دهند بلکه حتی نمی‌توانند در برابر قایق‌های تندروی سپاه از خود محافظت کنند، این عین جمله آنهاست.

فدوی تاکید کرد: روی ناوهای آمریکایی بیش از 500 میلیون دلار تجهیزات و تسلیحات پیشرفته قرار دارد. هزینه ساخت کوچکترین ناوهای آمریکا بیش از یک میلیارد دلار و ناوهای هواپیمابر 13 میلیارد دلار است و یا هزینه جاری سالانه یک ناو هواپیمابر بیشتر از بودجه کل نظامی برخی از کشورها و حدود 3/2 میلیارد دلار در سال است. با این حال تصاویر و فیلم‌های این ناوها موجود است که دور تا دور آنها گونی شن چیده‌ و پشت آن تیربار و پشت تیربار نیز یک نیروی آمریکایی قرار دارد،‌ در حالی که بر روی آن ناو هر سلاحی که بخواهید موجود است، اما می‌دانند که این سلاح‌ها در برابر یک راهبرد جدید با اتکا بر ایمان و شهادت طلبی و مشخصه‌های شناورهای تندرو کارایی ندارد. نیروی دریایی سپاه آنها را از سطح بالای تکنولوژی به پایین‌ترین سطح یک کشور ابتدایی آورده است، چراکه قادر نیستند از آنچه دارند در نبرد استفاده کنند.

این فرمانده عالیرتبه سپاه گفت: این وضعیت نتیجه اتخاذ یک استراتژی جدید، دقیق و درست از سوی نیروی دریایی سپاه است و ما این روند را ادامه می‌دهیم. ما برای بالا بردن توانمان در دریا حتی 24 ساعت را هم در طول این سالها از دست نداده‌ایم.

* سرعت شناورهای سپاه را به 3 برابر ناوهای آمریکایی می‌رسانیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: سرعت شناورهای ما در زمان جنگ، حدود 20 نات بود در حالیکه ناوهای آمریکایی در آن زمان با سرعت 31 نات حرکت می‌کردند لذا برنامه‌ریزی کردیم تا سرعت شناورهایمان به 2 برابر سرعت ناوهای آمریکایی برسد و سال‌هاست که به این توانایی رسیده‌ایم و سرعت ناوهای آمریکایی همچنان 31 نات است.

فدوی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در برنامه پنجم توسعه، سرعت شناورهایمان به بیش از 80 نات برسد، گفت: در این صورت، سرعت شناورهایمان تقریبا 3 برابر سرعت ناوهای آمریکایی می‌شود البته آمریکایی‌ها بعد از تغییر استراتژی خود، چند نوع شناور را که در سازمان رزم نیروی دریایی این کشور نبود، بکار گرفتند.

* شناورهای تندرو آمریکا به خلیج فارس آمدند

وی ادامه داد: یکی از آنها، شناورهای کوچک PC است که در گاردهای ساحلی برای گشت از آن استفاده می‌شود؛ شناورهای 50، 60 متری که نیروی دریایی آمریکا فاقد آن بود اما الان تعدادی از آنها را در بحرین مستقر کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: یک نوع شناور دیگر که آمریکا برنامه دارد تا 52 فروند آن را بسازد، شناورهای LCS است. اینها شناورهایی هستند که تقریبا مبنای ما و آمریکایی‌ها برای ساختشان یکی است که آن هم یک شناور انگلیسی بود و ما آن را طی ماجرایی گرفتیم و به کشور آوردیم که خیلی هم سروصدا راه انداخت و اوباما نیز درخصوص آن موضع‌گیری کرد.

* آمریکا را مجبور به تغییر استراتژی 200ساله کردیم

فدوی اظهار داشت: بر این مبنا، ما یک شناور کوچک با سرعت بالا ساختیم اما آمریکایی‌ها براساس همان طرح شناوری با طول 127 متر ساختند و 4 فروند آن را وارد سازمانشان کردند که دو تا از آنها در خلیج فارس است. سرعت این شناورها را به بالای 40 نات رسانده‌اند که در کرانه‌ها نیز قابلیت عملیات دارند و سیستم رانش آن را هم عوض کرده‌اند. از طرفی تعدادی قایق تندرو نیز در آن جای می‌گیرد.

 

وی گفت: لذا ما آمریکایی‌ها را مجبور کردیم که از آن روال 200 ساله خود دست بردارند و روی روالی بیفتند که فکر می‌کنند در برابر ما به کارشان می‌آید. الان مشغله اصلی ارتش آمریکا این است که چطور با نیروی دریایی سپاه مقابله کنند.

* شلیک موشک «حوت» توسط سپاه رکورددار انعکاس در دنیا

فرمانده نیروی دریایی سپاه اشاره‌ای هم به توان تسلیحاتی و موشکی این نیرو داشت و در همین رابطه به یکی از مهمترین موشک‌های دریایی جهان که در اختیار سپاه است اشاره کرد و اظهار داشت: در اولین رزمایش پیامبر اعظم(ص) بود که موشک زیرآبی «حوت» را نمایش دادیم که یک موشک انحصاری است که روس‌ها آن را تولید کرده‌اند. این موشک می تواند در زیر آب با سرعت 100 متر در ثانیه حرکت کند.

وی افزود: این در حالی است که شاید برخی از دانشمندان فیزیک هم این موضوع را قبول نکنند اما متخصصین روسی به این فناوری دست یافته‌اند و ما هم از آن بهره‌مند شده‌ایم و سال‌ها است که دارنده این موشک هستیم.

فدوی تصریح کرد: در تاریخ رزمایش‌های دنیا معرفی هیچ سلاحی در هیچ رزمایشی به میزان معرفی این سلاح توسط نیروی دریایی سپاه انعکاس نداشته است. بیش از 2 هزار رسانه آن را در دنیا اعلام و مسئولین سیاسی و نظامی آمریکا در خصوص آن موضع‌گیری کرده‌اند.

این فرمانده عالیرتبه سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز همزمان با روس‌ها طی 15 سال، 20 میلیارد دلار هزینه کردند تا به این فناوری دست پیدا کنند اما نتوانستند. لذا بعد از فروپاشی شوروی یکی از بهترین جاسوس‌های CIA را به روسیه فرستادند تا از راه جاسوسی و دزدی به این موشک دست پیدا کند، که روس‌ها او را گرفتند و 6 ماه برای آمریکایی‌ها فضاحت درست کردند و رسانه‌های روسیه هم هرشب محاکمه این جاسوس را نمایش می‌دادند.

وی افزود: به همین لحاظ آنها با این موشک که با نام «اشکوال» آن را می‌شناختند، آشنا بودند و وقتی ما در رزمایش آن را اعلام کردیم، واکنش‌های بسیاری صورت گرفت.

فدوی در پاسخ به این سوال که موشک «حوت» روی کدام شناورهای سپاه نصب شده است، گفت: وقتی این موشک به آمریکایی‌ها اصابت کرد، هم آنها و هم شما متوجه می‌شوید که از چه یگانی شلیک می‌شود.

* تعریف متفاوتی از بکارگیری زیردریایی در نیروی دریایی سپاه داریم

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح در پایان به توانمندی زیردریایی در سپاه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تمرکز توان زیردریایی‌ها در نیروی دریایی ارتش برقرار است و ما تعریف دیگری از زیردریایی داریم که در زمان لازم آن را معرفی می‌کنیم. منبع:مشرق نیوز




<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 255
بازدید دیروز: 650
کل بازدیدها: 1326992