سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اولین تصاویر خط تولید پهپاد
پنج شنبه 91/11/19 ساعت 2:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
اولین تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس نیوز: برای اولین بار تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل که توسط متخصصین کشورمان راه‌اندازی شده بود، منتشر شد.


خبرگزاری فارس: اولین تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، برای اولین بار تصاویر خط تولید پهپاد اسکن ایگل که توسط متخصصین کشورمان راه‌اندازی شده بود، منتشر شد.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

اسکن ایگل یکی از پهپادهای شناسایی آمریکایی است که چند نمونه از آن در گذشته توسط نیروهای مسلح کشورمان به دام افتاده اند.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.





ساخت پهپاد در کشورهای دیگر
پنج شنبه 91/11/19 ساعت 2:55 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ایران در کشورهای دیگر پهپاد می‌سازد/ تولید بیش از 20 نوع پهپاد در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر دفاع از راه‌اندازی کارخانه‌های تولید پهپاد توسط ایران در کشورهای مختلف خبر داد.


خبرگزاری فارس: ایران در کشورهای دیگر پهپاد می‌سازد/ تولید بیش از 20 نوع پهپاد در کشور

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تلویزیونی ثریا که با موضوع بررسی دستاوردهای کشور در حوزه طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین صحبت می‌کرد، جایگاه ایران را در این حوزه در میان کشورهای جهان بسیار بالا دانست و گفت: ما امروز در کشور بیش از 20 نوع پهپاد تولید می‌کنیم که این پهپادها در سه حوزه برد و ارتفاع بلند، متوسط و کوتاه تعریف می شوند.

اسلامی خاطرنشان کرد: پهپادهای برد بلند، پهپادهای استراتژیک و راهبردی هستند. پهپادهای متوسط بیشتر وظیفه مراقبت و دیده‌بانی با مداومت پروازی بالا دارند و پهپادهای با برد کوتاه که دامنه گسترده‌ای از مصرف را شامل می‌شوند برای امور مختلف مثلا آموزش، شرکت در رزمایش‌ها و نیز به همراه دسته‌های رزمنده‌ای که می‌باید به صورت مستمر در یک منطقه عملیات کنند به کار می رود که این پهپادهای برد کوتاه معمولا حداکثر 200 کیلومتر برد دارند که به لحاظ مصرف و تولید جزو فراوانترین پهپادها در حوزه‌های آفندی، پدافندی و شناسایی هستند.

معاون وزیر دفاع تاکید کرد: در حوزه پهپادهای برد متوسط نیز معمولا نسبت به برد کوتاه محدودترند و بیشتر به منظور امور شناسایی با مداومت پروازی بالا (حداقل 12 ساعت) به کار گرفته می‌شوند که می‌توان به نوع پیشرفته خانواده پهپادهای مهاجر در این حوزه اشاره کرد.

اسلامی همچنین افزود: ما در لایه سوم یعنی پهپادهای استراتژیک و برد بلند نیز دستاوردهای خوبی داشتیم که توانستیم به طراحی و تولید موتور جت برسیم که این موتور بر روی پهپاد بمب‌افکن کرار نیز نصب شد و در آینده امیدواریم بتوانیم از پهپادهای جدید استراتژیک با سطح پرواز 30هزار پا و مداومت پرواز 24 ساعت رونمایی کنیم که این پهپادها ماموریت‌های گسترده‌ای دارند.

وی خاطر نشان کرد: ان‌شاالله در سوم خرداد سال آینده از جدیدترین پهپاد برد بلند کشور که تکنولوژی بالایی نیز دارد رونمایی خواهد شد.

معاون وزیر دفاع در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به، به دام‌انداختن پهپاد پیشرفته آمریکایی RQ170  توسط نیروهای مسلح در سال گذشته گفت: این هواپیما حاوی آخرین تکنولوژی آمریکایی‌ها در این حوزه است و چون بهترین محیط عملیاتی برای آمریکایی‌ها منطقه ماست، آنها سعی می‌کنند در این منطقه از بهترین تجهیزات خود استفاده کنند.

اسلامی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما نیز با استفاده از سامانه‌های مدرن تمام کشور را به صورت کامل رصد کرده و همه اقدامات آنها را زیر نظر داشتند که از جمله همین هواپیما بود و متخصصین ما نسبت به آن آگاه بودند.

وی در خصوص اینکه این هواپیما سقوط کرده و یا به زمین نشسته گفت: اگر این هواپیما سقوط می کرد به دلیل ضربه خوردن به زمین متلاشی می شد و از بین می‌رفت اما اینکه نیروهای ما توانسته‌اند این هواپیما را در یک محیط بیابانی به زمین بنشانند کار بسیار بزرگی بود.

معاون وزیر دفاع با تاکید بر اینکه این پهپاد از بزرگترین دستاوردهای آمریکایی‌ها بهره می‌برد و فقط یک محصول علمی ساده نیست، خاطرنشان کرد: صنعت دفاعی ما نیز به لحاظ طراحی و ساخت تجهیزات همواره در ردیف‌های دهم تا اول دنیا قرار دارد و به عقیده بنده در حوزه پهپادها نیز ما جزو پنج کشور اول جهان هستیم.

اسلامی با اشاره به انتقال تکنولوژی پهپاد ایوب به حزب‌الله لبنان گفت: با عمق استراتژیکی که ایران دارد تجهیزات و دستاوردهای ما برای آنها هم قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: امروز پهپادهای ایرانی خواهان‌های گوناگونی دارد و آن را به کشورهای مختلف انتقال داده‌ایم و در آنجا کارخانه و ظرفیت تولید ایجاد و محصولاتی صادر کرده‌ایم. بازار کار بسیار بزرگی پیش روی ماست.

منبع: فارس نیوز





آماده باش پایگاههای موشکی سپاه
چهارشنبه 91/11/18 ساعت 10:50 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ناگفته‌هایی از شکار RQ170 به روایت سردار حاجی‌زاده
آماده‌باش کامل پایگا‌های موشکی سپاه بعد از شکار دیده‌بان آمریکایی

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوا ـ فضای سپاه با بیان اینکه احتمال بمباران توسط نیروهای آمریکایی را می‌دادیم، گفت: به همه پایگاه‌های موشکی و یگان‌ها آماده‌باش داده بودیم که اگر آنها حرکتی کردند، ما بلافاصله پایگاه‌های آنها را موشک‌باران کنیم.

خبرگزاری فارس: آماده‌باش کامل پایگا‌های موشکی سپاه بعد از شکار دیده‌بان آمریکایی

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی RQ170  آمریکا (معروف به دیده بان) توسط سپاه در سال گذشته، گفت: در آن زمان عده‌ای اعتقاد داشتند که به هر حال آمریکایی‌ها هلی‌برن می‌کنند و نیرو و کوماندو پیاده می‌کنند و آن را منهدم خواهند کرد.

وی افزود: عده‌ای هم معتقد بودند آمریکایی‌ها حمله هوایی صورت می‌دهند و این هواپیما را با بمباران از بین ببرند ولی جمع‌بندی ما این بود که آنها هلی‌برن نمی‌کنند و نیروهایشان را به دام ما نمی‌فرستند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: چون اگر این نیروها با تمهیداتی که فکر شده بود می‌آمدند و گرفتار می‌شدند مشکل آمریکایی‌ها بزرگتر از مشکل اول می‌شد. لذا احتمال اینکه بیایند و بمباران کنند را رد نمی‌کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: البته در حدود 10 الی 15 درصد احتمال بود این اتفاق بیفتد به همین دلیل به همه پایگاه‌های موشکی و یگان‌ها آماده باش داده بودیم که اگر آنها حرکتی کردند ما بلافاصله پایگاه‌های آنها را موشک‌باران کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به رمزگشایی اطلاعات هواپیمای جاسوسی RQ170 گفت: پس از رمزگشایی حافظه‌های این هواپیما متوجه شدیم این هواپیما در کشورهای اطراف ایران پروازهای زیاد داشته و خیلی از درگیری‌های پاکستان را هدایت کرده است.

حاجی‌زاده که در مستندی با نام «شکار طبس» به تشریح  نحوه به دام انداختن و رمزگشایی پهپاد آمریکایی می‌پرداخت، ادامه داد:‌هر روز که جلوتر می‌رفتیم متوجه می‌شدیم آمریکایی‌ها چه چیز بزرگی را از دست داده‌اند. فناوری‌های موجود در این هواپیماها خیلی به هواپیماهای پیشرفته مانند B2 که کاملا رادار گریز و بمب‌افکن هستند و همچنین جنگنده F35 شباهت دارد.

وی با اشاره به محل نگهداری این هواپیما در افغانستان اظهار داشت: RQ170 در پایگاهی در حدود 420 کیلومتری مرزهای شرقی ما و در داخل افغانستان بود که البته هواپیماهای دیگری از جمله هواپیماهای سری MQ که هم در کار شناسایی و مراقبت استفاده می‌شوند، در آنجا سازماندهی شده‌اند. عمده بمباران‌هایی که آمریکایی‌ها علیه افغانی‌ها و پاکستانی‌ها انجام می‌دهند توسط هواپیماهایی است که از این پایگاه بلند می‌شوند.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تصاویر رمزگشائی شده از RQ170
چهارشنبه 91/11/18 ساعت 10:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 
برای اولین بار منتشر شد
تصاویر رمزگشایی‌شده از پهپاد جاسوسی RQ170

خبرگزاری فارس: برای اولین بار تصاویر اطلاعات رمزگشایی‌شده پهپاد جاسوسی آمریکا RQ170 توسط سپاه منتشر شد.

خبرگزاری فارس: تصاویر رمزگشایی‌شده از پهپاد جاسوسی RQ170

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی هوافضای سپاه تصاویری از اطلاعات رمزگشایی شده پهپاد جاسوسی آمریکا RQ170 که سال گذشته به دام سپاه افتاد منتشر کرد.  منبع:فارس نیوز

فیلم رمزگشائی پهپاد جاسوسی





حفاظت از جزایر سه گانه ایران
چهارشنبه 91/11/18 ساعت 3:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

نحو? حفاظت از جزایر سه گانه با انواع موشکهای ایرانی

با توجه به پرواز موشک های ایران در ارتفاع بسیار پایین رادار کشتی ها در بهترین حالت از حدود 30 کیلومتری امکان رؤیت این موشک ها را خواهد داشت و در اینصورت با توجه به سرعت موشک نور، دشمن تنها حدود 98 تا 110 ثانیه زمان برای واکنش خواهد داشت.

نوار ساحلی کشورمان در جنوب که حدود 4900 کیلومتر طول دارد در صورت بروز یک تهدید نظامی بهترین فضا برای تجاور مستقیم دشمن فرامنطقه ای بدون نیاز به خاک کشورهای همسایه است. از اینرور حفاظت کامل از این مرز گسترده از جنبه های مختلف آن بسیار ضروری و به قول معروف از نان شب واجب تر است.

برای افزایش آمادگی نیروهای عملیاتی در این عرصه هر ساله رزمایش هایی با حضور واحدهای مختلف نیروی دریایی برگزار شده و در آن آخرین راهکنش ها(تاکتیک ها) و تجهیزات جدید آزمایش شده و نتایج مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی از جدیدترین این اقدامات، افتتاح جدیدترین منطقه دریایی سپاه پاسداران به نام «امام محمد باقر(ع)» در غرب تنگه هرمز و در سواحل خلیج فارس در بندرلنگه بود. پنجمین منطقه دریایی سپاه آنطور که از سوی فرمانده نیروی دریایی اعلام شد، قرار است از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش را تحت کنترل خود قرار دهد و در حقیقت این مناطق، محدوده عملیاتی جدیدترین منطقه دریایی سپاه خواهد بود.

جزایر نازعات به مجموعه چهار جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک، ابوموسی و جزیره سیری گفته می شود.

اما در کنار این منطقه مهم نظامی که اقدامی تاکتیکی و استراتژیک برای حفاظت از یک منطقه مهم و حیاتی در خلیج فارس است، اقدامات دیگری نیز صورت گرفته که کمتر مورد توجه رسانه بوده است. نظر به اهمیت این اقدامات و تکمیل فعالیتهای مربوط به حفاظت از تنگه هرمز به کمک این استراتژی ها، تحلیلی گذرا از اقدامات مهم نیروی دریایی ارتش برای حفاظت از منافع نظام اسلامی در این محدوده ارائه خواهد شد تا اهمیت افتتاح منطقه پنجم دریایی سپاه، با بررسی این اقدامات، عزم ایران در مراقبت از این منطقه را بهتر نشان دهد.

در سال های اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگ و کاملاً موثری در آبهای آزاد داشته است که مأموریت عبور از کانال سوئز توسط ناوگروه های اعزامی و حضور زیردریایی یونس در این میان شاخص هستند.

در این مأموریت ها از ناو 62 ساله شهید نقدی که توسط کارخانجات نیروی دریایی تماماً بازسازی و بهسازی شده و به جای چند توپ سابق به موشک های دوربرد نور مجهز شده تا ناوشکن(ناو محافظ) 3 ساله جماران که توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخته و تجهیز شده شرکت نموده و وجوه مختلف توانمندی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که روز به روز به سمت راهبردی تر شدن حرکت می کند را به جهان نشان دادند.

برای حفاظت از این منطقه مهم، جدا از شناورهای خودی که مجهز به تسلیحات گوناگونی برای درگیری با واحدهای سطحی، هوایی و دریایی دشمن هستند، باید واحدهای موشکی با مأموریت ضدکشتی در ساحل نیز گشترش یافته و در مواقع لازم به ایفای نقش بپردازند. با توجه به اینکه هزینه تولید و عملیاتی نمودن این واحدها مناسب است و مهمتر از آن با پنهانکاری بالا و به صورت دائم قابلیت عمل دارند از اینرو توسعه چنین آتشبارهایی در کنار ساخت و تجهیز واحدهای شناور به موشک های دوربرد از چند سال پیش در دستور کار بوده است.

هواناو مجهز شده به موشک دوربرد نور


در واقع ضمن افزایش کمی و کیفی یگان های شناور بخشی از مأموریت های ضدکشتی هم به این سامانه های ساحلی محول می شود. یگان های پدافند ساحلی ایران در هر دو نیروی دریایی ارتش و سپاه تشکیل شده و آماده خدمت هستند.


پرتابگرهای خوداتکای ساحلی

یکی از جنبه های حفاظت نظامی بحث پدافند ساحلی دوربرد علیه شناورهای دشمن است که قصد نزدیک شدن به ساحل را دارند. برای این کار سامانه های زمینی برای شلیک موشک های ضدکشتی توسعه یافته اند.

این آتشبارها که در جدیدترین نمونه با نام سامانه ولایت معرفی شده است شامل پرتابگر دوتایی دارای رادار، پرتابگر سه تایی و سامانه کنترل و فرماندهی است.

با بهره مندی از این اجزاء، آتشبارهای پدافند ساحلی به سامانه هایی خوداتکا تبدیل شده اند که ضمن ارتباط با مرکز فرماندهی عملیات نیروی دریایی در کشف و شناسایی اهداف و سپس درگیری با آنها نیازی به سامانه های هوایی، دریایی و زمینی دیگر ندارند به خصوص با توجه به اینکه ممکن است فاصله سامانه های مذکور دور از آتشبار بوده و در شرایطی از نبرد امکان برقراری ارتباط مؤثر با آتشبار را از دست بدهند، خوداتکا بودن این واحدها باعث حفظ کارایی رزمی آنها می شود هر چند که داده های دریافتی از سایر سامانه ها برای اطلاع بهتر از وضعیت منطقه جنگی هم در این آتشبارها استفاده می شود.

پرتابگر دوتایی با رادار در سامانه ولایت


گردان بودن سکوهای پرتاب که می تواند شعاع وسیعی از ساحل را کنترل کند، وجود شبکه ارتباطی میان آتشبارها که امکان ردیابی و تخصیص اهداف چندگانه و مدیریت یکپارچه و همزمان بین آنها را فراهم می کند، از ویژگی های این سامانه های موشکی است.

افزایش انعطاف پذیری، بالا رفتن ضریب امنیتی برای نیروهای عمل کننده خودی، شناسایی اهداف بزرگ و کوچک دریایی و انهدام همزمان آنها در فواصل دور و نزدیک و در سریعترین زمان ممکن را می توان از دیگر ویژگی این سامانه های موشکی بیان کرد.

در واقع علاوه بر شرایط فرضی که امکان خروج شناورهای خودی از اسکله ها نباشد ، یا اگر زمان کافی برای رسیدن واحدهای شناور به منطقه درگیری نباشد آتشبارها از منطقه اختفای خود خارج شده و وارد عمل می شوند. البته باید در نظر داشت در مواردی که منطقه ای هم توسط شناورها و هم با سامانه ساحلی قابل پوشش باشد با توجه به اینکه سرعت حرکت این آتشبارهای مستقر روی کامیون در خشکی بسیار بیشتر از عمده شناورهای موشک انداز در دریا است در صورت لزوم استقرار سریع سامانه موشکی در آن منطقه، آتشبارهای ساحلی می توانند سریعتر از شناورها به منطقه رسیده و در محدوده برد سلاح خود پوشش موشکی برقرار کنند.

در صورت استفاده از موشک نور با برد 120 تا 170 کیلومتر، حداقل 6 تا 8 آتشبار و در صورت بکارگیری موشک جدید قادر با برد بیش از 200 کیلومتر، حداقل 5 آتشبار برای پوشش مرزهای جنوبی کشورمان لازم است.

با استقرار این سامانه ها در سواحل و جزایر جنوبی کشورمان محدوده بسیار زیادی از آب های خلیج همیشه فارس و دریای عمان و در برخی مناطق تا سواحل جنوب خلیج فارس در برد موشک های ایرانی قرار گرفته است. ضمن اینکه باید یاد آوری کرد موشک قادر، قادر به هدف قرار دادن تأسیسات ساحلی دشمن علاوه بر شناورهای آن است.


 
شلیک موشک قادر از عمق خاک کشور


البته برد بالای این موشک ها موجب فراهم شدن امکان استقرار پرتابگرها در عمق خاک خودی و در نتیجه کاهش احتمال شناسایی شدن توسط دشمن، فضای بیشتر برای تغییر مکان پس از اجرای یک عملیات و چندین شلیک می شود که اینکار با توجه به افزایش امکان رؤیت سامانه توسط دشمن پس از اجرای عملیات و جلوگیری از ضربه متقابل دشمن به آن لازم به نظر می رسد.

بنابراین در شرایطی که به هر دلیلی امکان پوشش بخشی از دریا با شناورها ممکن نباشد سامانه های خوداتکای زمینی با استقرار در عمق یا ساحل، نقطه اتکای مطمئنی برای باقی ماندن خطوط دفاعی تا فواصل دور هستند.

منابع نظامی آمریکا در دهه 90 احتمال اصابت به هدف موشک های کروز ضد کشتی سی-802 را به ناوهای خود حدود 85 درصد و بعد از موشک های کی-اچ-31 و کی-اچ-41 روسی آن را خطرناکترین تهدید موشکی کروز علیه خود اعلام کرده بودند.

با توجه به همرده بودن موشک های نور با آن موشک و در نظر گرفتن ارتقاهای بومی روی آن از جمله استفاده از سامانه راداری مقاوم در برابر جنگ الکترونیک و دستیابی به پوشش های جاذب امواج رادار می توان نتیجه گرفت که موشک های نور و قادر امروزه نیز تهدیدات کاملاً خطرناکی برای ناوهای جدید دشمن بوده و طبق اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح احتمال اصابت به هدف برای موشک نور بالغ بر 90 درصد است.

با توجه به پرواز این موشک ها در ارتفاع بسیار پایین رادار کشتی ها به طور مستقل و در بهترین حالت از نظر کشف اهداف با سطح مقطع راداری کم از حدود 30 کیلومتری(با توجه به انحنای کره زمین) امکان رؤیت این موشک ها را خواهد داشت و در اینصورت با توجه به سرعت موشک نور که بین 0.8 تا 0.9 ماخ(272 تا 306 متر بر ثانیه در سطح دریا) است، دشمن تنها حدود 98 تا 110 ثانیه زمان برای واکنش خواهد داشت.


 
شلیک موشک نور از سامانه ساحل به دریا؛ پرتابگر جلویی سه فروندی و عقبی دوتایی با رادار است


موشک نور با طول 6.383 متر که 1.238 متر آن مربوط به موتور راکتی اولیه است، 715 کیلوگرم جرم داشته که 155 کیلوگرم آن مربوط به سرجنگی نفوذگر نیمه زرهی بکارگرفته شده است.

در سامانه ساحلی دربردارنده موشک نور، برد رادار که در باند X کار می کند بالغ بر 210 کیلومتر بوده و چهار پرتابگر سه فروندی با اطلاعات آن تغذیه می شوند. این سامانه توانایی کارکرن در دمای 25- تا 60+ را دارد.

در سامانه موشکی ضدکشتی ولایت نیز که موشک قادر از آن پرتاب می شود کارایی سامانه ها به مراتب بهتر از نمونه معرفی شده است. طول موشک قادر بین 6.75 تا 7.6 متر بوده و با جرمی بین 750 تا 850 کیلوگرم از سرجنگی قدرتمندی که جرم آن 165 تا 185 کیلوگرم تخمین زده می شود برخوردار است.

این موشک در آزمایشی با سرجنگی به قدرت یک ششم میزان اصلی، موفق به غرق کردن یک شناور 63 متری شده است که نام قادر را برازنده آن نشان می دهد. حرکت در ارتفاع پایین، سرعت بالا و مقاومت در برابر جنگ الکترونیک دشمن از ویژگی های این موشک است که قرار است روی شناورهای نیروی دریایی ارتش نیز بکار گرفته شود.


 
محدودههای پوشش سامانه ولایت با موشک قادر


این سامانه های خوداتکای ساحلی می توانند هر کدام با چند هدف درگیر شده و در فضای نبرد نامتقارن به مقابله مناسب با کمیت نیروهای دشمن بپردازند. همچنین چند سامانه نیز می توانند به سمت یک هدف شلیک کنند. در اینصورت توان پدافندی دشمن در چند جهت پخش شده و احتمال رسیدن موشک های شلیک شده به هدف بیشتر و احتمال انهدام تعدادی از موشک ها توسط سامانه های دشمن کمتر می شود.

ترکیب هوشمندانه سامانه های موشکی ساحل به دریا با شناورهای مختلف که به موشک های دوربرد و قدرتمند تجهیز شده اند خطوط دفاعی مستحکم و در عین حال پخش شده در خاک و آب را شکل می دهند که ضمن ایجاد توازن قوا با دشمن پرتعداد با درصد موفقیت بالایی در صورت بروز درگیری، شناورهای دشمن را به قعر آب ها خواهد فرستاد.


 
شناور موشک انداز در منطقه پنجم دریایی سپاه


از سوی دیگر به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران، با توجه به نوع ماموریت منطقه پنجم دریایی سپاه، بیشترین استعداد تفنگداران دریایی سپاه برای دفاع و پدافند در این جزایر مسقر میشوند. تفنگداران دریایی از جمله زبدهترین و کارآمدترین نیروهای در اختیار سپاه پاسداران هستند که حضور انبوه آنها در این منطقه دریایی میتواند حامل پیامهای مهمی باشد.

این استعداد در کنار شناورهای موشک انداز سپاه که منابع غربی از آنها به عنوان زنبورهای سرخ یاد می کنند باعث خواهد شد در کنار تاکتیک مناسبی که سپاه و ارتش برای حفاظت از منافع و جزایر ایرانی در نظر گرفته اند، تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح های غافلگیرانه و ضربتی نیز فراهم باشد.


منبع: سایت ارتشی



برچسب‌ها: موشک

دوربین های 160مگاپیکسلی پهپادهای ایران
چهارشنبه 91/11/18 ساعت 3:2 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بسم الله الرحمن الرحیم

چند سالی است که با عملیاتی شدن سامانه "هد هد" در نیروهای مسلح کشورمان، تمامی منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان زیر پوشش آنلاین پرنده های بدون سرنشین ایرانی در تمام مدت شبانه روز قرار دارند و ثمره این نظارت دقیق در تامین هرچه بیشتر امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران کاملا عیان است.

اما اهمیت و ضرورت به روزرسانی و ارتقاء اجزای مختلف این سامانه، متخصصان دفاعی و دانشگاهی ایران را بر آن داشته تا زیرسامانه های "هد هد" اعم از هواگردها و دوربین های نصب شده روی آن را بهینه سازی کنند و اکنون متخصصان کشورمان موفق به ساخت دوربین های تصویربرداری دیجیتال جدید با قدرت تفکیک بالا شده اند که در پهپادهای شناسایی از جمله سامانه "هد هد" مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به نقش گسترده و رو به رشد پهپادها هم در عملیات های شناسایی، جستجو و مراقبت هوایی نظامی و هم غیر نظامی تنوع محموله های تصویربرداری آنها نیز افزایش یافته است.

برای مأموریت های مراقبتی دوربین های نصب شده روی یک سکوی پایدار شده 2 درجه آزادی مجهز به دوربین های فیلمبرداری به کار می رود ولی برای تصویربرداری، دوربین های جلونگر و پائین نگر، مزیت های خاص خود را دارند.

با توجه به خطرهای یک عملیات هوایی چه برای هواپیماهای سرنشین دار و چه بدون سرنشین هرچه تعداد عبور و زمان گشت زنی برای گرفتن تصاویر با تفکیک کافی از یک منطقه خاص کمتر باشد اهمیت دارد. بنابراین تلاش برای ساخت دوربین هایی با تفکیک و زاویه دید و کارایی بیشتر ضمن حفظ وزن سابق یا حتی کاهش آن از چالش های پژوهشی این عرصه است.


  
نمونه ای از تصاویر هوایی مربوط به یک پایگاه هوایی مورد استفاده آمریکا


در این گزارش به معرفی سه نمونه از دوربین های با قدرت تفکیک بالا می پردازیم که برای عکسبرداری هوایی دیجیتال با قابلیت نصب روی پهپادهای کشورمان ساخته شده اند.

ساعد-3

ساعد-3 یک سامانه عکسبرداری دیجیتال هوایی با خروجی ویدئویی برای مشاهده تصویر و عکسبرداری در موقعیت دلخواه است. این سامانه قابلیتهای عکسبرداری به صورت خودکار و دستی، روشن و خاموش شدن سامانه در صورت نیاز، بازیافت تصاویر هوایی گرفته شده بدون نیاز به خارج کردن دوربین از محفظه، ذخیره سازی در کارت های حافظه CF با ظرفیت 4 و8 گیگابایت و امکان عکسبرداری در شرایط محیطی مختلف به جهت بازدهی گسترده حساسیت حسگر(ISO) را دارد.

این سامانه دارای یک دوربین 21 مگاپیکسل بوده که ابعاد هر پیکسل 6.2*6.2 میکرومتر با نسبت تصویر 3:2 بوده و حجم فایل خام هر عکس آن حدود 25 مگابایت است، بنابراین بیشینه تعداد تصاویر قابل ذخیره 320 عدد برای کارت حافظه 8 گیگ خواهد بود.


 
دوربین ساعد-3


فاصله زمانی عکسبرداری این سامانه در حالت خودکار 4 الی 8 ثانیه و زاویه دید افقی آن 24 درجه(لنز 80) یا 40 درجه(لنز 50) است. سامانه ساعد-3 حدود 3.5 کیلوگرم جرم داشته، ابعاد آن 120*200*240 میلیمتر است که آن را برای نصب روی پهپادهایی در رده مهاجر-2 مناسب کرده.

ساعد-4

این سامانه نیز برای عکسبرداری دیجیتال هوایی ساخته شده و محموله آن شامل یک دوربین اندازه متوسط دیجیتال و با قدرت تفکیک فوق العاده و همچنین یک دوربین فیلمبرداری پائین نگر است. پردازش و استخراج اطلاعات از تصاویر بازیافت شده توسط نرم افزارهای پردازش تصویر مخصوص این سامانه انجام می پذیرد. این سامانه به صورت تاکتیکی طراحی شده و به راحتی آماده نصب و بهره برداری می شود.

امکان کنترل و خاموش و روشن شدن سامانه در صورت نیاز و امکان عکسبرداری خودکار از قابلیت های دیگر ساعد-4 است.

همراستا با محدوده دید دوربین عکسبرداری، یک دوربین ویدئویی پائین نگر به عنوان ویزور با قابلیت Z/W پیوسته نصب گردیده است و فرامین کاربر بر روی تصویر ویدئویی حک می گردد.

مشخصات فنی بخش عکسبردای سامانه شامل حسگر 39 مگاپیکسل با ابعاد هر پیکسل 6.8*6.8 میکرومتر، نسبت تصویر 4:3، حجم فایل خام هر عکس حدود 40 مگابایت و حداکثر تعداد تصاویر قابل ذخیره 40 فریم برای کارت 16 گیگ است.


 
دوربین ساعد-4


فاصله زمانی عکسبرداری خودکار 3 الی 10 ثانیه، فاصله کانونی 50 یا 80 میلیمتر و زاویه دید افقی 34 درجه با لنز 80 یا 43 درجه با لنز 50 بوده و جرم این سامانه 4 کیلوگرم با پایه برای نصب و با ابعاد 155*265*160 میلیمتر است.

دوربین ویزور سامانه نیز دارای توان بزرگنمایی اپتیکی 10 برابر با قدرت تفکیک افقیTVL 530 و زاویه دید افقی 4.6 درجه زاویه بسته و 46 درجه زاویه باز است.

مشکات-1

سامانه عکسبرداری هوایی مشکات برای تولید تصاویر عریض(Panoramic) توسعه یافته است که جهت عملیات شناسایی یک منطقه گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک این سامانه هواپیما با یک بار گذر از روی منطقه هدف، با انجام هر بار عکسبرداری، تصویری به دست می آید که عرض آن 3 برابر طول(در جهت حرکت هواپیما) و با دید افق تا افق 110 درجه خواهد بود.

این سامانه متشکل از یک دوربین عکسبرداری جاروب خطی دیجیتالی بسیار پیشرفته با قدرت تفکیک فوق العاده به همراه یک دوربین ویدئویی پائین نگر(DLTV) جهت دید متناظر همزمان است. عکس های گرفته شده توسط این سامانه بر روی هارد نیمه هادی مقاوم در برابر شوک، ذخیره می گردد و پس از فرود پرنده، پردازش و استخراج اطلاعات از تصاویر بازیافت شده توسط نرم افزارهای پردازش تصویر مخصوص این سامانه انجام می پذیرد.

از توانمندی های این سامانه می توان به امکان عکسبرداری تک فریم یا پی در پی خودکار با فاصله زمانی متناسب اشاره نمود به طوری که بدون هیچ گونه فاصله، تصاویر دارای پوشش مشترک طولی مناسب خواهند بود.

از مشخصات فنی دوربین این سامانه هم باید به تعداد پیکسل 160 مگاپیکسل(7500*21250 پیکسل) با حجم فایل خام هر عک 307 یا 922 مگابایت (بسته به نوع تصویر) اشاره کرد.


 
دوربین مشکات-1


سرعت انتقال اطلاعات دوربین به رایانه صنعتی در این سامانه با انتقال از طریق شبکه محلی LAN با سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه است. ابعاد حسگر موجود در سامانه مشکات-1 برابر 160*170 میلیمتر، فاصله کانونی 90 میلیمتر، زاویه دید 104.33 درجه در عرض و 37 درجه در طول و جرم 12 کیلو گرم است.

مشخصات فنی دوربین ویزور سامانه نیز شامل توان بزرگنمایی اپتیکی 10 برابر، قدرت تفکیک افقی 530، زاویه دید افقی 4.6 درجه زاویه بسته و 46 درجه زاویه باز است.

عکس های هوایی این سامانه ها برای استخراج جزئیات موجود در منطقه مد نظر مناسب بوده و توان شناسایی پهپادهای کشورمان را به میزان قابل توجهی ارتقاء می دهند. ضمن اینکه برخی نمونه های آن از نظر وزن و حجم، قابلیت نصب روی پهپادهای تولید شده و در حال خدمت عملیاتی را دارند و از این بابت به کاهش هزینه های کلی می انجامند.

هر چند قدرت تفکیک این دوربین ها برای ارتفاعات پروازی پهپادهای کشورمان که عموماً در رده زیر 12 کیلومتر هستند مناسب است اما نشان دهنده روند رو به رشد کشورمان در این زمینه و حرکت به سوی دوربین های با قدرت تفکیک بالا جهت استفاده در ماهواره های تصویربرداری با کاربردهای شناسایی بوده که البته در برخی زمینه ها فناوری های پیچیده تری هم دارند.

منبع: سایت ارتشی




خبرنگاران وابسته به BBC
سه شنبه 91/11/17 ساعت 9:32 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
بازداشت تعداد دیگری از خبرنگاران وابسته به BBC توسط وزارت اطلاعات

خبرگزاری فارس: وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از بازداشت و احضار تعداد دیگری از عوامل مرتبط با رسانه بیگانه (BBC) خبر داد.


خبرگزاری فارس: بازداشت تعداد دیگری از خبرنگاران وابسته به BBC توسط وزارت اطلاعات
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از بازداشت و احضار تعداد دیگری از عوامل مرتبط با رسانه بیگانه (BBC) خبر داد.

وزارت اطلاعات پیش از این تعدادی از خبرنگاران وابسته به شبکه رسانه‌ای انگلیس (BBC) را بازداشت کرده بود. 

متن اطلاعیه دوم  روابط عمومی وزارت اطلاعات در خصوص دستگیری تعدادی از عناصر وابسته به اردوگاه رسانه‌ای استکبار به شرح ذیل است:

در پی اطلاعیه این وزارتخانه در تاریخ 11/11/1391 پیرامون بازداشت تعدادی از عوامل شبکه مرتبط با سازمان عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی. بی. سی) بخش دیگری از اطلاعات حاصله به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:

1. با استمرار پیگرد قضایی و تحقیق از عوامل شاخه داخلی شبکه فوق‌الذکر، از تاریخ صدور اطلاعیه قبلی تاکنون تعداد دیگری از اعضای آن بازداشت یا احضار شده‌اند. ضمنا یک نفر از بازداشت‌شدگان قبلی، به قید وثیقه مرخص شده است و همچنان که اعلام شده بود، این روند تا تحقیق از کل وابستگان آن شبکه با جدیت ادامه خواهد داشت.

2. افزون بر شناسایی کامل شاخه داخلی، با عنایات ویژه الهی کل عناصر مستقر در خارج این شبکه نیز شناسایی شدند.

این شاخه از لحاظ گستردگی، پرشمارتر از شاخه داخلی بوده و اکثریت قابل توجهی از اعضای آن را عناصر فراری فتنه 88 و همکاران سابق روزنامه‌های موسوم به «زنجیره‌ای» تشکیل می‌دهند. همچنین هسته مرکزی شبکه که در لندن استقرار دارد از همکاری مستقیم سه کارگروه مستقر در بروکسل، پاریس و استانبول برخوردار است.

3. چرخه جمع‌آوری و ارسال اخبار و اطلاعات و دریافت خطوط کاری در این شبکه، در خلاصه‌ترین بیان ممکن با ابلاغ لیست نیازمندی‌های خبری و اطلاعاتی و نیز تحلیل‌های مهم و مبنایی، غالبا توسط شاخه خارج نشین انجام می‌شد. سپس عملیات جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و بازنشر و توزیع خطوط کاری و تحلیل‌ها بین تعداد قابل توجهی از رسانه‌های همسو، توسط عوامل داخلی شبکه و عمدتا با سوءاستفاده از مجاری و امکانات رسانه‌ای صورت می‌گرفت.

4. هسته‌ مرکزی مستقر در لندن اخیرا علاوه بر فعالیت‌های به ظاهر رسانه‌ای و خبری، ماموریت تولید سوژه برای جریان سازی را نیز به عوامل داخل ابلاغ کرده بود. این ماموریت در قالب اقدامات گوناگونی ابلاغ می‌شد. به عنوان مثال هسته لندن اسامی برخی از عناصر رسانه‌ای و هنری مورد‌نظر را به شاخه داخل ابلاغ می‌کرد و از آنها می‌خواست به چهره‌سازی، ترویج و تبلیغ آنها بپردازند. عناصر داخل موظف بودند با برگزاری گردهمایی‌هایی تحت عنوان تجلیل، بزرگداشت، میهمانی و تحویل هدایایی همچون سکه‌های طلا و وجوه نقد دریافتی از خارج، به جریان‌سازی خبری و یارگیری بپردازند. عکس این روند نیز در چارچوب تهاجم به برخی شخصیت‌ها یا پدیده‌ها ابلاغ و اجرا می‌شد.

5. وجود تشابه در ساختار و اهداف کلی و جزئی این شبکه با دو شبکه مرسوم به «مستند سازان» و «دوبلورها» که ظرف یک سال گذشته مورد شناسایی و برخورد قانونی قرار گرفتند، بیانگر وجود اطاق فکر متمرکز و متصل به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و استقرار قرارگاه عملیاتی برای طراحی، هماهنگی و اجرای «جنگ نرم دائمی» علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌ باشد.

6. اطلاعات مستند موجود حاکی است که این شبکه با برخی از بزرگترین و معروف‌ترین سرویس‌های اینترنتی جهان در تعامل ویژه و «همکاری هدایت شده از طریق عناصر فرا رسانه‌ای» بوده و حتی نمونه‌هایی از این همدستی و همداستانی را همزمان با اقدامات این وزارتخانه علیه شبکه مورد بحث، و به منظور نجات آن به اجرا گذاشته که به نتیجه نرسیده‌اند.

از آنجا که این پرونده همچنان در دست پیگیری می‌ باشد، انشاءالله در اولین فرصت مقتضی و با هماهنگی مرجع محترم قضایی، اطلاعات دیگری به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

اذعان سناره شناس هاروارد
سه شنبه 91/11/17 ساعت 2:14 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ایندیپندنت گزارش داد
اذعان ستاره‌شناس دانشگاه هاروارد به موفقیت ماموریت کاوشگر پیشگام

خبرگزاری فارس: یک ستاره‌شناس دانشگاه هاروارد، موفقیت ایران در پرتاب یک موجود زنده به فضا و بازگرداندن سالم آن را به زمین تایید کرده است.

خبرگزاری فارس: اذعان ستاره‌شناس دانشگاه هاروارد به موفقیت ماموریت کاوشگر پیشگام
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، «جاناتان مک‌دول»، ستاره‌شناس دانشگاه هاروارد تصریح کرده است که موفقیت ایران در پرتاب یک میمون به فضا واقعی بوده است.

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویر متفاوت از دو میمون، ادعا کرده بودند که میمونی که ایران به فضا پرتاب کرده مرده است و ایران میمون دیگری را جایگزین آن کرده است.

مک‌دول اظهار داشته که یکی از تصاویر، مربوط به میمونی است که در سال 2011 در یک عملیات ناموفق به فضا فرستاده شده و مرده بود اما عملیات 2013 موفقیت‌آمیز بوده است.

پیش‌تر، مقامات کشورمان هم گفته بودند که تصاویر منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌ها، تصاویر آرشیوی بوده و در جریان این آزمایش هیچ آسیبی به پیشگام نرسیده است.

رسانه‌های غربی تلاش شدیدی انجام دادند تا در این موفقیت علمی ایران خدشه وارد کنند. طبیعی‌ست پذیرش موفقیت جدید علمی برای ایران تحت تحریم‌های یک‌جانبه غرب برای رسانه‌های جریان غالب کار ساده‌ای نیست.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: هوافضا

New Space Center Soon
دوشنبه 91/11/16 ساعت 9:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

Iran to Launch Home-Made Satellite from New Space Center Soon

TEHRAN (FNA)- Iranian Defense Minister Brigadier General Ahmad Vahidi announced on Monday that the construction phase of the country"s new space launch center is almost complete and the country will launch a home-made satellite from the center in the near future



"A Imam Khomeini Space Launch Center is in its final stage and Simorgh Satellite carrier will be launched from this center" in the near future, Vahidi said, addressing a group of space technology researchers today

He added that Iran plans to send different types of satellites, including Tolou (Dawn) into the orbit on the back of Simorgh (Phoenix) satellite carriers

The minister further said that President Ahmadinejad"s administration has drawn a 10-year space program and made great achievements, some of which are owned only by five world countries

On January 28, the Defense Ministry"s Aerospace Industries Organization announced that it has sent a monkey into the space on the back of Pishgam (Pioneer) explorer rocket, and that it has brought back and recovered the living cargo

The Aerospace Industries Organization said it had sent the living creature into space aboard an indigenous biocapsule as a prelude to sending humans into space

The Aerospace Industries Organization said the capsule was sent to an orbit beyond 120km in altitude and carried out telemetry of the environmental data records

The explorer rocket was launched by the Aerospace Industries Organization and it returned to the Earth after reaching the desired speed and altitude, and the living creature (monkey) was retrieved and found alive

The Islamic republic, which first put a satellite into orbit in 2009, has outlined an ambitious space program and has, thus far, made giant progress in the field despite western sanctions and pressures against its advancement

Iran has taken wide strides in aerospace. The country sent the first biocapsule of living creatures into space in February 2011, using its home-made Kavoshgar-3 (Explorer-3) carrier

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad announced in 2010 that Iran plans to send astronauts into space in 2024. But, later he said that the issue had gone under a second study at a cabinet meeting and that the cabinet had decided to implement the plan in 2019, five years earlier than the date envisaged in the original plan

Omid (hope) was Iran"s first research satellite that was designed for gathering information and testing equipment. After orbiting for three months, Omid successfully completed its mission without any problem. It completed more than 700 orbits over seven weeks and reentered the Earth"s atmosphere on April 25, 2009

After launching Omid, Tehran unveiled three new satellites called Tolou, Mesbah II and Navid, respectively. Iran has also unveiled its latest achievements in designing and producing satellite carriers

by: farsnews



برچسب‌ها: English

ماهواره ایرانی
دوشنبه 91/11/16 ساعت 9:34 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وزیر دفاع در جمع پژوهشگران فناوری‌ فضایی:
پرتاب ماهواره طلوع از پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در آینده نزدیک

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع گفت: پایگاه پرتابی به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد

خبرگزاری فارس: پرتاب ماهواره طلوع از پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در جمع پژوهشگران فناوری فضایی کشور، با تبریک دهه مبارک فجر گفت: فرزندان پاک سرزمین ما زمانی که ماهواره امید را با ماهواره ‌بر سفیر یک A به فضا فرستادند، ناباوری، جهان را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران می‌گفتند چطور ایران به چنین دستاورد بزرگ علمی دست یافته است، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای پیشرفته نتوانسته‌اند، ماهواره به فضا بفرستند، نمونه این کشورها، کره جنوبی بود که با تمام تلاش‌ها و کمک‌ها نتوانست در این زمینه موفق باشد.

وحیدی به پرتاب ماهواره رصد دانشگاه مالک‌اشتر، پرتاب ماهواره نوید دانشگاه علم و صنعت و دیگر کاوشگرها و همچنین آخرین کاوشگر که اولین موجود زنده را به فضا فرستاد، اشاره و تصریح کرد: کاوشگر ایرانی 520 کیلومتر بالای جو رفته و در ادامه محموله خود را به سلامت بازگردانده است اما ما شاهد فضای مسموم هستیم چرا که این کار ایران بسیار مهم بوده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ادعای برخی‌ از غربی‌ها درباره دروغ بودن پرتاب ماهواره‌ ایرانی به فضا، تاکید کرد: در دولت نهم، برنامه ده‌ساله هوا و فضا تدوین شد و این برنامه با سرعت بالایی پیش رفت؛ در این مدت پیشرفت‌های داشته‌ایم که بعضا در بین پنج کشور جهان محدود بوده است،

وحیدی با تاکید بر اینکه برنامه‌های دیگری از جمله پرتاب ماهواره فجر سازمان صنایع الکترونیک، پرتاب ماهواره دانشگاه شریف، پرتاب ماهواره طلوع ساخته شده سازمان صنایع الکترونیک توسط ماهواره‌بر سیمرغ که گام جدیدی در حوزه فضایی است در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همه دانشگاه‌ها در مسیر مسائل فضایی حرکت می‌کنند که این آینده خوب این حوزه را نشان می‌دهد و مرکز جدید تست موتورهای جدید در این راستا ایجاد شده است؛ پایگاه پرتابی به نام حضرت امام مراحل آخر خود را طی می‌کند که پرتاب سیمرغ از آن پایگاه انجام خواهد شد.

وی در واکنش به ادعای دشمنان انقلاب اسلامی مبنی تهدیدآمیز بودن برنامه‌های فضایی ایران، تاکید کرد: بنا به گفته آژانس، 95 درصد ماهواره‌هایی که در دنیا به کار جاسوسی و تامین مقدمات عملیات نظامی می‌پردازند برای آمریکاست.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ماهواره

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 207
بازدید دیروز: 225
کل بازدیدها: 1327495