سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
چشمان عقاب
چهارشنبه 92/2/4 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش مشرق از یک توانمندی افتخار آمیز دیگر

تجهیز پرنده های ایران به «چشمان عقاب» +عکس

کاربرد این سامانه نصب بر انواع پرنده های با و بدون سرنشین، نصب بر انواع شناورها و وسایل متحرک شناسائی به عنوان ابزار شناسایی و مراقبت هوایی و دریایی است. همچنین استفاده جهت لینک با سلاح و همراستایی با آن که روی بالگرد بل209 کبرا با موفقیت آ‍زمایش شده است و هدفگیری برای شلیک در روز و شب باHelmet (کلاه پرواز خلبان) و قابلیت استفاده به عنوان سر جستجوگر(seeker) تصویری موشک نیز از جمله قابلیت های این سامانه است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، آگاهی از موقعیت در صحنه نبرد از دیرباز یکی از مهمترین نیازهای پیشبرد عملیات بوده و امروزه روش های متعددی برای کسب اطلاعات لازم توسعه داده شده است. یکی از این راه ها بکارگیری وسایل پروازی به عنوان سکوی متحرک تصویربرداری است. اینکار به مرور باعث بوجود آمدن سامانه هایی برای تصویربرداری هرچه بهتر شده است که در اینجا به یک نوع از این تجهیزات اشاره می کنیم.

سکوهای تصویربرداری هوایی با توجه به استقرار بر روی هواگردها با مشکلات ناشی از تأثیر شرایط پروازی بر روی تصاویر ارسالی روبرو هستند. از اینرو تلاش های زیادی برای رفع این مشکلات شده است. بکارگیری پایدارسازهای ژیروسکوپی برای مستهلک کردن حرکت های ناخواسته وارد شونده به سامانه یکی از روشهای مؤثر است که سامانه های امروزی به آنها مجهز هستند. البته در نمونه های دریایی این سامانه های الکترواپتیکی نیز از این روش بهره برداری شده است.

با اضافه کردن امکاناتی که فناوری تحلیل تصویر در اختیار انسان قرار می دهد قابلیت های سکوهای تصویربرداری هوایی بسیار افزایش می یابد از جمله توانایی تشخیص خودکار اهداف تعریف شده و ردگیری اهداف ثابت و متحرک که این سامانه ها را به وسایل بسیار ارزشمندی تبدیل کرده است. همچنین کمک به هدفگیری سلاح ها و جهت گیری دوربین و سکو با توجه به حرکت های سر و حتی چشم کاربر نیز از امکانات نمونه های پیشرفته این سامانه ها است.

برای بررسی تأثیرات این سامانه در پرواز بالگرد در مأموریت شناسایی می توان به آسودگی بیشتر خلبان برای اجرای مانورهای پروازی با توجه به قفل کردن دوربین سامانه بر روی هدف و همچنین پوشش دادن منطقه وسیعتری با توجه به قابلیت زوم دوربین ها اشاره کرد. در پهپادها نیز در صورت ورود پرنده به جریانات جوی نامطلوب چنین سامانه ای باعث می شود تا کمترین تأثیرات و لرزش ها به دوربین منتقل شده و کیفیت مطلوب تصویر برداری حفظ شود. همچنین با قفل کردن دوربین سامانه بر روی منطقه یا هدف خاصی پرنده دارنده آن می تواند به تغییر مسیر در صورت لزوم اقدام کرده و یا در صورت ضرورت به پرواز در مسیر خاصی از بابت زیر نظر بودن هدف نگرانی نداشته باشد.

این ویژگی شاید در هواگردهایی مانند ایران-140 دریایی بسیار مفید باشد و حتماً نمونه ای از این سامانه ها را در هواپیمای مذکور خواهیم دید. چند نمونه از سامانه های پایدار شده در کشورمان ساخته شده است که از نظر قابلیتها و مشخصات عملکردی کاملاً با نمونه های خارجی قابل مقایسه هستند.در تصویر زیر یک سکوی پایدار شده ساخت شرکت های خارجی و تصویر گرفته شده از نمونه نصب شونده بر روی ادوات سطحی از آن را مشاهده می کنیم که تشخیص اهداف و قفل کردن روی یکی از آنها مشخص است.

 
در معرفی نمونه های داخلی ابتدا با سامانه ای که با نام «EOG» معرفی شده است آشنا می شویم. «EOG» یک سامانه پایدار شده ژیروسکوپی با دو محور پایداری است که در مدل های مختلف طراحی و ساخته شده و بر روی بالگردهای متعددی از جمله بل209 و 214 و 205، شینوک، میل171 و ... و پرنده های بدون سرنشین مانند ابابیل نصب شده است.

نمونه های مختلف ایرانی
 
از ویژگی های آن می توان به بهره گیری از فناوری DIRECT DRIVE و ژیروسکوپ های بسیار دقیق اشاره کرد که دقت پایداری بالایی را حاصل نموده است. قابلیت نصب دوربین های حرارتی سرد شونده و فاصله یاب لیزری eye safe و بکارگیری ردگیر تصویری قدرتمند TR-SHZ، که آن هم از محصولات صنایع داخلی است از ویژگی های منحصر به فرد این سامانه به شمار می رود. همچنین از پایدارسازی تصویری هم علاوه بر پایدارسازی ژیروسکوپی استفاده می شود.
سامانه اپتیکی پایدار شده زیر بدنه بالگرد هجومی کبرا
 
به گزارش مشرق، کاربرد این سامانه نصب بر انواع پرنده های با و بدون سرنشین، نصب بر انواع شناورها و وسایل متحرک شناسائی به عنوان ابزار شناسایی و مراقبت هوایی و دریایی است. همچنین استفاده جهت لینک با سلاح و همراستایی با آن که روی بالگرد بل209 کبرا با موفقیت آ‍زمایش شده است و هدفگیری برای شلیک در روز و شب باHelmet (کلاه پرواز خلبان) و قابلیت استفاده به عنوان سر جستجوگر(seeker) تصویری موشک نیز از جمله قابلیت های این سامانه است. مکانیابی اهداف، ردگیری خودکار اهداف و ارتباط با نمایشگر نقشه متحرک از دیگر قابلیت های آن است.
سامانه اپتیکی هماهنگ شده با کلاه خلبان بالگرد
 
در زمینه مشخصات فنی آن می توان به پایداری ژیروسکوپی با دقت بالا در دو محور، قابلیت نصب ماژولار دوربین های حرارتی سردشونده و غیر سردشونده و فاصله یاب لیزری، جرم 15 تا 40 کیلو گرم بسته به امکانات اضافی و نوع دوربین، قطر کمتر از 450 میلیمتر و محدوده حرکت 360 درجه افقی پیوسته و 220 درجه عمودی اشاره کرد.
  
سکوی هوایی پایدارشده ژیرسکوپی عقاب1
این سامانه یک مجموعه 300 میلیمتری کوچک از وسیله معرفی شده است که در دو محور به صورت ژیروسکوپی پایدار شده و پایداری تصویری بهتر از 0.5 میلی رادیان دارد و برای بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین در مأموریت نظارت بر مرز و میدان نبرد، شناسایی و جستجو و نجات به کار می آید. این سامانه یک دوربین پرقدرت با لنزی با قابلیت زوم نزدیک به 30 برابر را با یک دوربین جلونگر فروسرخ و یک مسافت یاب لیزری بکار می گیرد تا سامانه ای با کارکرد دوگانه روزانه و شبانه بوجود آید.

 تصاویر معمولی و فروسرخ در نمایشگر نصب شده در کابین نمایش داده می شوند. نمادهای لازم برای استفاده بهتر از تصاویر در عملیات توسط یک پردازشگر سازنده این نمادها بر روی تصاویر قرار داده می شود.

یک نمونه از سامانه های ایرانی که با دسته جهت دهی می شود
  
ویژگی های اصلی این سامانه نظارت روزانه و شبانه با کارایی بالا، حرکت 360 درجه در افق، جرم کم 15 تا 40 کیلوگرم، ارتباط داده ای با سامانه کنترل آتش، توانایی بهسازی تصویر، قابلیت تطبیق دادن تصاویر، توانایی ردیابی اهداف است.

از قابلیت های دیگر آن باید پردازشگر تصویر، ارسال بیدرنگ تصاویر به ایستگاه زمینی، ارسال و دریافت داده ها و ثبت کننده دیجیتال تصاویر و مسافت یاب لیزری تا برد حدود 20 کیلومتر را نام ببریم.

این سامانه توانایی دوران 100-  تا 120+ درجه در بلندا، دمای کاری 20- تا 55+ درجه سانتیگراد، زوم اپتیکال 26 و زوم دیجیتال 12 برابر و کنترلی ساده برای دوربین داشته و امکان بکارگیری نمایشگرهای 5.8 تا 17 اینچی همراه آن وجود دارد.

نمونه دیگری از این نوع سامانه ها نیز با قطر 250 میلیمتر و جرم 13 تا 18 کیلوگرم، مسافت یابی لیزری 80 تا 10هزار متر و و برخی مشخصات یکسان با نمونه های معرفی شده در بالا که احتمالاً به دلیل استفاده از دوربین مشابه است توسط بخش خصوص تولید شده.


نمونه تولید شده در بخش خصوصی

بهره گیری از چنین سامانه هایی خصوصاً با قابلیت های افزوده در زمینه هدف گیری و ارتباط با سامانه کنترل آتش بر روی بالگردهای پرتعداد کشورمان علاوه بر هواپیماهای بدون سرنشین به افزایش قابل توجه کارایی این ناوگان و توانایی اجرای مأموریت های متنوع در شرایط مختلف انجامیده است که حاصل تلاش متخصصان داخلی کشور و عزم آنان برای دستیابی به بهترین سامانه ها است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: نیروی هوائی

کابوس متجاوزان
چهارشنبه 92/2/4 ساعت 7:8 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
باشگاه خبرنگاران از نسل جدید تانک‌های ایرانی گزارش می‌دهد

تانک‌های مدرن ارتش ایران، کابوس متجاوزان نگون‌بخت  

به دنبال تهدیدات پوچ و بی اساس رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران نسلی جدید از تانک‎‌های بهینه‌سازی شده خود را در رژه روز ارتش به نمایش گذاشت. تانک‌های "ذوالفقار 3" و "صمصام" تانک‌های قدرتمندی هستند که قدرت دفاعی آن‌ها باعث تعجب کارشناسان نظامی دنیا شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، به دنبال تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی و تهدید حمله به ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران به رونمایی از دستاوردهای جدید خود پرداخت. در میان تسلیحات نظامی جدید ارتش، نسل جدید تانک‌های ذوالفقار بسیار نمود دارد. در یک دهه اخیر، سیر تکاملی و پیشرفت تانک‌های تولیدی در ارتش ایران بسیار سریع بوده به طوری که در تولید این ماشین جنگی قدرتمند به خودکفایی رسیده است.



عوارض جغرافیایی نامناسب ایران در بعضی از نقاط مرزی، متخصصان نظامی ایران را با چالش‌های مختلفی روبرو ساخته است. حاصل این مجادله دشوار، طراحی جنگ افزارهایی متناسب با این عوارض و آماده برای مقابله با تهدیدات دشمنان است. در طی سالیان مختلف، ارتش جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده تا با طراحی تجهیزات جدید و نصب آنها بر روی تانک‌ها، این ابزار جنگی را برای مقابله با دشمنان در عوارض جغرافیایی متفاوت سازگار کند.



تانک با توجه به قدرت تخریبی و دفاعی‌اش، همواره مورد توجه متخصصان جنگی بوده است. در ایران نیز، متخصصان و طراحان استراتژیک جنگی با در نظر گرفتن این مسئله، در طی سا‌لهای اخیر سرمایه گذاری زیادی را بر روی تکامل تانک انجام داده‌اند. نتیجه این تلاش‌ها، طراحی تانک‌های سری ذوالفقار و صمصام و افزایش توان نظامی جمهوری اسلامی بوده است.

"امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان"، فرمانده نیروی زمینی ارتش، با تاکید بر قدرت نظامی ایران اشاره کرد که هیچکس جرأت تجاوز به مرزهای زمینی ما را ندارد مگر آنکه در زیر شنی تانک‌های ما له شود.



"امیر پوردستان" با اشاره به نسل جدید تانک‌های ذوالفقار و صمصام، اظهار داشت که با ورود ایران به حوزه جنگ ناهمطراز و نامتقارن، نیاز به تکامل جنگ‌ افزارهای زمینی احساس می‌شده که حاصل این نیاز، ارتقای این افزارها و از جمله تانک‌های سری ذوالفقار بوده است.

نیروهای مسلح ایران از تانک‌های مختلفی بهره می‌برند که بسیاری از آن‌ها به تدریج و با پیشرفت نظامی ایران، براساس شرایط جنگی مناطق مختلف ارتقا یافته‌اند. تانک "سبلان" آخرین تانک ارتقایافته‌ای است که در ارتش جمهوری اسلامی به بهره برداری خواهد رسید. تانک‌ ذوالفقار3 که اخیرا به بدنه نظامی ارتش اضافه شده‌است، جز افتخارات تسلیحاتی نیروهای مسلح است.


خانواده "تانک‌های ذوالفقار"

ارتش ایران تلاش‌ها برای طراحی و ساخت یک تانک بر مبنای دانش و توان بومی را از اوایل دهه 1370 شمسی آغاز کرد. محصول این تلاش، مجموعه تانک‌های ذوالفقار بوده که امروزه به عنوان نماد پیشرفت نظامی ارتش ایران در نظر گرفته می‌شود.

نمونه اولیه تانک ذوالفقار در سال 1372 طراحی و خط تولید آن در تابستان 1376 در مجتمع صنعتی شهید کلاهدوز افتتاح شد.


تفاوت برجک‌در تانک‌های ذوالفقار

وب‌گاه رسمی وزارت دفاع ایران، این تانک را نوع بهینه‌سازی شده تانک روسی تی-72 معرفی کرده که به سیستم مدرن کنترل آتش تجهیز شده و مهمات 125 میلیمتری آن در داخل کشور تولید می‌شود. عمده تغییرات مدل‌های ذوالفقار، بیشتر در قسمت برجک تانک بوده‌است.

بدنه? ذوالفقار3، با اسکلت‌بندی پیشینیان خود تفاوت دارد. بدنه? تانک ذوالفقار1، شباهت زیادی به تانک ام 60 آمریکایی داشت و شنی‌های آن نیز مشابه همان تانک بود، اما در ذوالفقار3، بدنه? تانک دچار تغییرات زیادی شد. این تغییرات شامل افزایش قطر زره بدنه عقبی و زره برجک تانک می‌شود.


تفاوت‌ها در بدنه جلویی، چرخ‌ها و برجک در تانک‌های سری ذوالفقار

تانک "ذوالفقار 1"

ذوالفقار1اولین مدل این تانک بود که در سال 1380 تولید شد. این تانک از یک موتور دیزلی با قدرت 780 اسب بخار استفاده می‌کند و سیستم کنترل آتش آن امکان شلیک در حرکت را برای تانک فراهم می‌کند.

در ذوالفقار1، می‌توان سیستم هشدار دهنده و پدافند لیزری ساخت سازمان صنایع دفاع ایران را نیز دید. این سیستم می‌تواند کاربران خود را با تابش پرتوهای لیزر هدایت کننده، از جنگ افزارهای هدایت شونده? ضدتانک آگاه کند.

پدافند مورد استفاده این سیستم به صورت انتخابی، می‌تواند ترکیبی از پرتاب کننده‌های نارنجک دودزا باشد. این کار باعث شکستن قفل لیزری پرتابگرهای دشمن می‌شود. پوشش این سیستم هشدار دهنده 360 درجه در افق و 60 درجه در ارتفاع است.



تانک "ذوالفقار 2"


در فرآیند تولید تانک ذوالفقار 2 اطلاعات کمی منتشر شده، چون احتمالا تنها یک نمونه آزمایشی بوده و مقامات ارتش چندان تمایلی برای رسانه‌ای شدن آن نداشته‌اند. درمعدودعکس‌هایی که از این تانک موجود است، می‌توان مشاهده کرد که برجک آن تعویض شده، ولی همچنان از توپ 105 میلیمتری ام 60 در آن استفاده می‌شود.



تانک "ذوالفقار3"

ذوالفقار3 سومین و پیشرفته ترین تانک خانواده ذوالفقاراست. یکی از نکات بسیار مهم در این تانک، سامانه کنترل آتش این تانک است. سامانه کنترل آتش این تانک موسوم به " EFCS3 " یک سیستم چند منظوره است که توانایی‌های قابل توجهی را دراختیارافراد نظامی قرار می‌دهد، ازجمله ثابت نگاه داشتن توپ در هنگام انواع مانورها و چرخش‌ها، امکان درگیری با اهداف ثابت و متحرک، قابلیت انتقال اطلاعات به کامپیوتر درون تانک برای تخمین زاویه مورد نظر برای شلیک، قابلیت شبکه شدن با سامانه‌های دید در شب موجود در تانک.



متخصصان ارتش با افزودن بر عرض این تانک، باعث افزایش سرعت آن شده‌اند. نیم‌رخ کوتاه، سیستم فشنگ‌گذاری تمام اتوماتیک و مسافت‌یاب لیزری، توپ 125 میلی‌متری بدون خان، قابلیت پرتاب موشک‌های کورکننده رادارهای دشمن و سیستم‎های آشکارسازی مادون قرمز، از دیگر خصوصیات این تانک پیشرفته ایرانی است.



تصاویری از مانور تانک "ذوالفقار 3"

تانک "مبارز"

تانک مبارز در اصل مدل بهینه‌‌سازی شده تانک چیفتن در ایران است. تانک چیفتن در سال 1966 در بریتانیا تولید و از سال 1972 وارد ارتش ایران شد. در طول سال‌های اخیر، تغییرات زیادی بر روی تانک چیفتن انجام گرفت. مدل نهایی ارتقا یافته تانک چیفتن، توسط ارتش جمهوری اسلامی " مبارز" نام گرفت. تعویض موتور ال60 لیلاند با یک موتور پرقدرت‌تر با توان 850 اسب بخار، تعویض محفظه سوخت، تغییراتی در چرخ دنده و شاسی تانک، نصب تجهیزات ضد ضربه جدید و افزودن یک سیستم هدف‌گیری لیزری، از جمله تغییراتی است که توسط متخصان نظامی ایران بر روی تانک چیفتن انجام گرفت.



قدرت رزمی تانک مبارز به علت در اختیار داشتن سیستم‌های دید در شب و سیستم مسافت‌یاب لیزری افزایش زیادی یافته است.

تانک "سفیر"


تانک سفیر مدل اصلاح شده تانک  T54 است که در شوروی تولید شده و پرتیراژترین تانک تاریخ محسوب می‌شود. ارتش ایران در خلال دهه 1370 تصمیم گرفت تا برای استفاده بهینه از این تانک قدرتمند، اصلاحاتی را برروی آن انجام دهد. در نتیجه با کمک مرکز تحقیقات دفاعی لجستیک نیروی زمینی سپاه، با اعمال تغییراتی بنیادین در ساختار این تانک، تانک بهینه شده "مبارز" را عرضه کرد.

عملکرد تانک سفیر 74 در تیراندازی و سرعت و دقت در هدف‌گیری در حالات سکون و حرکت یک تحول بزرگ زرهی برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.



این تانک قادر است با تجهیزات اضافه تا عمق 5 متری آب و بدون تجهیزات تا .51 متری آب حرکت کرده و عمل کند. افزایش قدرت موتور، قابلیت‌های زرهی، واکنش سریع و دقت و سرعت در تیراندازی، از امتیازهای بالای این تانک است.

تانک "صمصام"


این تانک در واقع نتیجه اصلاح تانک M-60 در نیروهای مسلح ایران است. تجهیز به پایدارکننده توپ که در راستای عمودی و افقی عمل می‌کند از جمله تغییرات مهم در این تانک است.

تجهیز به سیستم نوری پانوراما برای فرمانده تانک جزء ویژگی‌های بارز تانک "صمصام" است. این سیستم برای پوشش جهات افقی و عمودی به برجک نیاز ندارد. قدرت بزرگنمایی این سیستم 7 برابر تانک‌های M-60 است.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بهسازی این تانک، تجهیز آن به سامانه کنترل آتش EFCS-3  برای هدفگیری دقیق و مطمئن توپ است. به کمک چنین سامانه‌ای، کار هدفگیری بسیار سریع، فوق‌العاده دقیق‌تر و در شب و روز صورت گرفته و احتمال اصابت گلوله توپ به هدف در اولین شلیک به میزان بسیار زیادی افزایش می‌یابد.



مسافت‌یاب لیزری، دریافت و محاسبه خودکار پارامترهای بالستیکی و محیطی برای هدف‌گیری، سامانه دید درشب، و آینه‌های پایدارشده درجهات افقی وعمودی ازجمله ویژگی‌های نسل جدید تانک صمصام هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: تانک

خیال ماجراجویی
چهارشنبه 92/2/4 ساعت 12:8 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار تنگسیری با اشاره به توانمندی‌های دریایی سپاه:
خیال هرگونه ماجراجویی در خلیج فارس از دشمن سلب شده است

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما امروز به توانمندی‌هایی دست پیدا کرده‌ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن را سلب کرده است.

خبرگزاری فارس: خیال هرگونه ماجراجویی در خلیج فارس از دشمن سلب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، یادواره افتخارآفرینان رویارویی مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با ناوگان آمریکا در خلیج فارس، شهیدان رییسی و دارا در جزیره بوموسی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و همرزمان شهدای نیروی دریایی سپاه و تعدادی از فرماندهان و رزمندگان این نیرو حضور داشتند، دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه سخنرانی کرد.

دریادار علیرضا تنگسیری با اشاره به نقش و جایگاه نیروی دریایی در طول هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از جنگ تحمیلی، گفت:نیروی دریایی سپاه نماد اقتدار نظام اسلامی و مؤلفه ای تعیین کننده در معادلات امنیتی منطقه است.

وی افزود: ما در صحنه واقعی و عملیاتی، بزرگترین مدعی ابرقدرتی در جهان را به استیصال کشاندیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: در شرایطی که آمریکا در دوره جنگ تحمیلی برای برهم زدن معادله قدرت به نفع رژیم صدام مستقیما وارد جنگ با ایران شد، رزمندگان ما در دریا، آمریکا را از ورود نسنجیده به این جنگ، پشیمان کردند.

وی افزود: ناکامی آمریکا در این رویارویی مستقیم و حماسه سازی قهرمانانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رییسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود.

سردار علیرضا تنگسیری در ادامه گفت: ما امروز در حالی یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی می داریم که در پرتو ایمان، مجاهدت، حماسه سازی و خداباوری آنان و استمرار راهشان طی سال های پس از جنگ تحمیلی تا کنون، به سطحی از اقتدار و توانمندی دست پیدا کرده ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز به تعبیر یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا، قایق های تندرو سپاه به کابوسی برای دشمن تبدیل شده است.

سردار تنگسیری اظهار داشت: جریان مستمری که شهدایی مانند اسدالله رییسی و اسحاق دارا خلق کردند، بدخواهی و خیالپردازی متجاوزان و مستکبران عالم را نسبت به ساحت جمهوری اسلامی نقش بر آب و با ناکامی مواجه کرده است.

وی افزود: در پرتو حضور قدرتمندانه در دریا و پیشرفت هایی که بخشی از آن را دشمن رصد کرده است، امروز کابوس قایق های تندرو در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، خواب دشمنان و بدخواهان جهانی و منطقه ای را آشفته و پریشان کرده است.

گفتنی است در این یادواره که به یاد شهید اسدالله رییسی و اسحاق دارا از حماسه سازان نیروی دریایی سپاه در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برگزار شد، مسئول عملیات قرارگاه تاکتیکی حضرت ابالفضل‌العباس(ع) ندسا، گزارشی از آمادگی رزمندگان نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن در حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز ارائه کرد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

دوربین دید در شب
سه شنبه 92/2/3 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دوربین دید در شب خلبانی مدل شباهنگ

این سیستم یکی از آخرین ابداعات صنایع اپتیکی جمهوری اسلامی ایران است و به خلبان بالگردها توانایی پرواز درشب را اعطاء می کند. این دوربین ها قابلیت نصب بر روی کلاهک های استاندارد خلبانی و چرخش و حرکت در زوایای مختلف را دارا هستند.

وزن این سیستم تنها 550 گرم بوده و برای فعالیت به تنها 2 عدد باطری قلمی احتیاج دارد. این دوربین از میدان دید 40 درجه بهره می گیرد و از دمای 51- تا 45+ قابلیت انجام عملیات را داراست.


سامانه مدرن و بومی شباهنگ


برای پی بردن به اهمیت هر چه بیشتر این سامانه می توان به استفاده بسیار زیاد نیروهای غربی از بالگردها خود در شب در سالهای اخیر اشاره کرد؛ امری که بدون استفاده از دوربین های دید در شب غیرممکن بود.

ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که امروزه بالگردها به بخش جدایی ناپذیری از عملیاتهای ناتو در افغانستان تبدیل شده اند و با نگاهی به تجربه شوروی سابق در مراحل اولیه جنگ افغانستان و عدم تجهیز بالگردهای روسی به سیستم های دید در شب، مشکلاتی را برای پشتیبانی از نیروهای روسی به وجود آورد موجب شد تا هم روسها و هم غربی ها در بالگردهای جدید خود مثل Mil28 و یا AH64 از سیستم های دید در شب استفاده کنند.

سرهنگ احمد آبادی فرمانده پایگاه هوانیروز در اصفهان در تاریخ 27 فروردین 1389 در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس از تجهیز بالگردهای هوانیروز به سامانه های دید در شب خبر داده بود که این دوربین می تواند یکی از این سامانه ها باشد.

برای مقایسه دوربین دید در شب شباهنگ با محصولات سایر کشورها نیز می توان به دوربین دید در شب نسل سوم NVS6 ساخت شرکت مشهور کانادایی NEWCON OPTIK اشاره کرد که به مانند دوربین ایرانی دارای وزنی در حدود 550 گرم بوده و از دو باطری قلمی برای شارژ بهره می برد. میدان دید این دوربین نیز در حدود 40 درجه است.

این شرکت با بیش از دو دهه سابقه با نهادهای نظامی و غیرنظامی بیش از 60 کشور جهان در ارتباط بوده و همپایی تکنولوژی ساخته شده در کشورمان با تجهیزات این کارخانه مدرن غربی می تواند مصداقی روشن از رسیدن تکنولوژی دفاعی کشورمان به سطح برتر جهان باشد و از این پس دشمن باید در معدلات خود، ارتقاء توان بالگردهای کبری را به دیگر توانمندیهای نیروهای مسلح اضافه کند..

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: دوربین

رزمایش بزرگ
سه شنبه 92/2/3 ساعت 9:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
   
امیر پوردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد
آغاز رزمایش بزرگ نزاجا از سوم خرداد

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش «بیت‌المقدس 25» در سوم خردادماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز رزمایش بزرگ نزاجا از سوم خرداد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران که به مناسبت روز ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اولین رزمایش نیروی زمینی ارتش در سال 92 در روز سوم خرداد با نام «بیت‌المقدس 25» در منطقه عمومی اصفهان آغاز می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را اجرای تاکتیک‌های آموزش داده شده توسط ترکیبی از رسته‌های نزاجا دانست و افزود: در این رزمایش نیروها برای ورود به عرصه ناهمطراز آماده می‌شوند.

پوردستان خاطرنشان کرد: یگان‌های زرهی، توپخانه و هوانیروز در این رزمایش به مدت یک هفته شرکت می‌کنند و از گلوله‌های واقعی استفاده می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در سال جدید 8 رزمایش برای نزاجا پیش‌بینی شده است، گفت: دومین رزمایش نیرو در سه ماهه دوم سال که یک رزمایش زرهی است، در جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیدار با وابستگان نظامی گفت: یکی از اهداف این مراسم‌‌ها برقراری ارتباط با کشورهای دوست و مسلمان برای پیشرفت یگان‌های نظامی است.

پوردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌‌آموزان و دانشجویان ما در کشورهای دوست و همسایه آموزش می‌بینند و همین‌طور از این کشورها نیز برای آموزش به کشور ما آمده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان اظهار داشت: به دنبال برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای دوست و مسلمان هستیم که البته اولویت با کشورهای همسایه است.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: رزمایش

نصب جمر ایرانی روی بالگرد
سه شنبه 92/2/3 ساعت 2:21 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش مشرق از یک دستاورد جدید دفاعی

نصب جمر ایرانی روی بالگردهای نیروهای مسلح +عکس

موشک های آشیانه یاب فروسرخ بدین ترتیب عمل می کنند که جستجوگر موجود در دماغه موشک که دارای آشکارساز امواج فروسرخ است با یافتن منبع تابش، بر روی آن قفل کرده و موشک را به سمت هدف هدایت می کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، موشک های سطح به هوای کوتاه برد هدایت فروسرخ به خصوص انواع دوش پرتاب به تهدیدی جدی برای ادوات پرنده تبدیل شده است. در این میان بالگردها به دلیل سرعت، سقف پرواز و مانورپذیری کم، بیش از سایر وسائل پرنده در معرض تهدید هستند و بالگردهای ترابری بیش از همه.

این در حالی است که امروزه بالگردها به جزء جدا نشدنی صحنه جنگ تبدیل شده اند. دسترسی گروه های تروریستی به موشک های دوش پرتاب باعث شده است که بالگردها در محیط های غیر نظامی هم در معرض تهدید واقع شوند. تعداد تخمینی پرتابگرهای دوش پرتاب حدود 500 هزار قبضه تخمین زده می شود که قابل حمل بودن و مخفی شدن ساده آنها در گسترش بیش از پیش آنها در نقاط مختلف دنیا افزوده است.

از اینرو یافتن راه حل برای خنثی کردن تهدید موشک های حرارتی برای یک نیروی رزمی حرفه ای بسیار مهم است.

باید گفت حتی هواپیماهای بال ثابت نیز از آسیب موشک های هدایت فروسرخ در امان نیستند. به عنوان مثال بالغ بر 80 درصد از هواپیماهای بال ثابت ساقط شده آمریکا در جنگ 1991 توسط سامانه های سطح به هوای هدایت فروسرخ شکار شدند. هر چند آمریکا در این جنگ به اهداف نظامی خود دست یافت، اما ده ها فروند هواگرد از دست رفته باعث شد تا نقاط ضعف ماشین جنگی آمریکا بیش از پیش آشکار شود.

از اینرو شرکت های مختلفی در دنیا برای ساخت سامانه های اخلالگر فروسرخ به طور جدی دست به کار شدند. موشک های آشیانه یاب فروسرخ بدین ترتیب عمل می کنند که جستجوگر موجود در دماغه موشک که دارای آشکارساز امواج فروسرخ است با یافتن منبع تابش، بر روی آن قفل کرده و موشک را به سمت هدف هدایت می کند.

مهمترین منبع تابش امواج فروسرخ در وسائل پرنده گرمای گازهای خروجی از موتور و گرمای خود موتور است. پس از آن سطوح بادخور که بیشترین اصطکاک را با هوا دارند مانند لبه حمله بالها از بخش های گرم هواگرد به حساب می آیند.

یکی از راه های غلبه بر این مشکل روز افزون، استفاده از سامانه های مختل کننده(جمر) است. جمرها علاوه بر نمونه های راداری انواع فروسرخ نیز دارند. در واقع دستگاه هایی با عملکرد جمینگ برای ایجاد اخلال در سامانه های فروسرخ ساخته شده است. این سامانه ها برای اولین بار در جنگ ویتنام به کار گرفته شدند که نمونه های امروزی نسبت به آن سبکتر، اطمینان پذیرتر و با قابلیت حمل ساده تر هستند.

یکی از اولین راه های گمراه کردن موشک های فروسرخ استفاده از فلیر(شراره) های پرتاب شونده از هواپیما بود که با ایجاد درجه حرارتی به مراتب بالاتر از منابع تولید گرما در هواپیما، توجه جستجوگر موشک را به خود جلب کرده و آن را منحرف می کردند.
با پیشرفت موشک های حرارتی و تشخیص بهتر سامانه حسگر آنها اثرگذاری این روش کاهش یافت و برای تکمیل عملکرد آن سامانه های دیگری ساخته شدند. این نمونه های جدید با ارسال پرتوهایی اقدام به تأثیر گذاری بر جستجوگر موشک حرارتی می کنند که البته خود دارای انواع مختلفی هستند.

نمونه های مختلف روسی، آمریکایی اروپایی و حتی آسیایی از این نوع سامانه ها تولید شده که برخی به طور خاص برای هواپیماها و برخی دیگر برای بالگردها توسعه یافته اند. در نمونه های مخصوص هواپیما طراحی آیرودینامیکی پوشش سامانه برای کاهش نیروی مقاومت هوا محدودیت هایی تحمیل می کد که باعث تفاوت ظاهری آنها با نمونه های دیگر شده است.

بدیهی است اگر در فرآیند کشف و آشیانه یابی منبع تابش های فروسرخ اخلالی ایجاد شود موشک هدف خود را از دست داده و عملاً بی اثر می شود. این اصل ساده پایه ساخت سامانه های اخلالگر فروسرخ است. برای اینکار سامانه اخلالگر اقدام به ایجاد تابش های فروسرخ قوی تر از تابش های ساطع شده از هدف می نماید و در نتیجه موشک گمراه می شود.

با خروج موشک از محدوده دید حسگر فروسرخ که معمولاً حدود 1 تا دو درجه است قفل موشک بر روی هدف شکسته شده و موشک به خطار می رود.

این نوع سامانه با روشهای مختلفی از جمله ایجاد پرتوهایی با الگوی مشابه سامانه جستجوگر موشک و یا ارسال پرتای قوی مانند لیزر به سمت موشک و اشباع آشکارساز موشک اقدام به اخلال در آن می کند. برای روشنتر شدن روش دوم که در برخی هواگردهای غیر نظامی نیز استفاده می شود در نظر بگیرید که چشم شما در حال ردگیری یک منبع نور در تاریکی شب باشد. در این شرایط اگر روبروی شما و درهمان جهت نگاه، ناگهان نورافکنی روشن شود؛ در اینصورت نتیجه ای که حاصل می شود از دست رفتن دید شما نسبت به آن منبع نور کوچک اولیه است. پرتوهای لیزر در این سامانه های به این ترتیب عمل می کنند.

سامانه اخلالگر فروسرخ ALQ-144 که در 1980 وارد خدمت شده است


برای استفاده بر روی هواگردها چنین سامانه ایی باید ویژگی های خاصی داشته باشد که از آن جمله زاویه دید بالا است. همچنین تغییرات دمای هوا نیز برای وسائل پروازی بسیار زیاد است که باید در طراحی چنین سامانه ای لحاظ شود.

متخصصان صنایع اپتیکی کشورمان نیز با درک نیاز نیروهای مسلح کشورمان به سامانه های جمر فروسرخ به تهیه و ساخت نمونه های مختلف آن همت گماشته اند که در این گزارش به معرفی یک نمونه از آنها که برای استفاده در بالگردها ساخته شده می پردازیم.

به گزارش مشرق، این سامانه که قابلیت نصب بر روی بالگرد را دارد به عنوان جمر موشک های حرارتی به کار می رود. این سامانه در نزدیکترین نقطه به خروجی موتور در پرنده نصب شده و در هر موقعیتی که خلبان، لازم بداند روشن شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد و بدون اطلاع خلبان از موقعیت و محل تهدید، مکانیزم رهگیری موشک های حرارتی را دچار اختلال می کند.


برخی از مشخصات فنی این سامانه شامل توانمندی پوشش 360 درجه در سمت و 30-/+ در بلندا می باشد. توان مصرفی این سامانه 1000 وات بوده و می تواند در دمای 40- تا 80+ درجه سانتیگراد کار کند.

به کارگیری این سامانه در بالگردهای پرشما نیروهای مسلح کشور که هم اکنون نیز با گروه های اشرار که از سوی کشورهای فرامنطقه ای تجهیز می شوند باعث افزایش بقاپذیری در صحنه عملیات و تا میزان بسیار زیادی باعث خنثی شدن این تهدیدات می شود.

البته متخصصان داخلی پیوسته در حال تلاش برای ارتقاء سامانه ها و تجهیزات مختلف نیروهای مسلح هستند و نمونه های جدیدتری از این سامانه ها نیز در مراحل توسعه است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: بالگرد

شمشیر برنده سپاه
سه شنبه 92/2/3 ساعت 2:16 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

شاهد285 شمشیر بُرنده سپاه+عکس

شاهد 285 بالگردی تهاجمی است که در نمونه های زمینی و دریایی ساخته شده و در خط تولید قرار دارد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، صنایع هوایی شاهد، پس از موفقیت در ساخت بالگرد ترابری شاهد278 کار ساخت نمونه رزمی و تهاجمی سبک را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار داد که در سال 1385 به تولید بالگرد شاهد285 منجر شد.
این بالگرد از نوع تکنفره و برای اجرای مأموریت های نظامی از جمله شناسایی و گشت رزمی و پشتیبانی از نیروهای زمینی توسعه یافته است.
در مأموریت شناسایی و گشت رزمی، اجرای عملیات گشت زنی در حال حمل سلاح و درگیری با واحدهای شناسایی شده دشمن در صورت لزوم و سنجش میزان توانمندی آنها و تسلیحات در اختیار آنان مدنظر می باشد که بالگردهای سبک، به دلیل ابعاد کوچکتر و مانورپذیری بالاتر، برای اجرای اینگونه مأموریت ها مناسبتر هستند.
در پشتیبانی از نیروهای زمینی، حمله به مواضع نیروهای دشمن، اجرای آتش روی آنها، انهدام سنگرهای دشمن و حمله به ادوات نیمه سنگین و سنگین(تانک ها، نفربرها و ...) که منجر به کاهش فشار روی نیروهای خودی می گردد در دستور کار است.

شاهد285 به عنوان یک بالگرد سبک و پر تحرک، دقیقاً در رده بالگردهایی برای اجرای هر چه بهتر مأموریت های پیش گفته قرار دارد.
این بالگرد دارای برد بالای 800 کیلومتر بوده و مداومت پروازی مطلوب آن که حدود 5 ساعت است، امکان باقی ماندن آن در آسمان بدون نیاز به دفعات زیاد بازگشت برای سوختگیری را ممکن می سازد.

 

شاهد285 در حال شلیک راکت

استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی غیر فلزی، علاوه بر کاهش وزن پرنده و جذب و کاهش انرژی امواج راداری، فواید دیگری نیز دارد. از آن جمله می توان به عدم ایجاد خوردگی و زنگ زدگی( که در فلزات، پدید می آید)و در نتیجه امکان کار در محیط های گوناگون، جذب و مستهلک کردن ارتعاشات تولیدی موتور و همچنین عمر و دوام بالاتر قطعات مربوطه اشاره داشت. کاهش وزن پرنده در اثر استفاده از مواد کامپوزیتی که از فلزات سبکتر هستند، باعث افزایش وزن محموله قابل حمل این پرنده نیز می شود.
به نظر می رسد در طراحی شکل بدنه، سعی بر ایجاد قابلیت های پنهان کاری راداری شده است که در استفاده از سطوح شکسته با زاویه های غیر 90 درجه، نمود دارد.
جایگاه حمل جنگ افزار، یک عدد در هر طرف بدنه است که هر یک امکان نصب یک یا دو پرتابگر هفت تایی راکت 2.75 اینچی را دارد.
در تصاویر مختلف بالگرد شاهد، تیرباری مستقر در دماغه دیده می شود، یک نمونه تیر بار کالیبر 7.62 میلیمتری ثابت و یک نمونه هم سوار بر یک مکانیزم دو درجه ازادی که امکان گردش در سمت( چپ و راست) و ارتفاع(بالا-پایین) را می دهد. همچنین بر روی سقف کابین آن نیز وسیله ای که به نظر یک سامانه الکترواپتیک یا حرارتی بوده و قابلیت نصب و جدا شدن را دارد، مشاهده شده است.
نمونه دریایی
به گزارش مشرق با استفاده از طرح بالگرد شاهد285، یک نمونه دریایی هم توسعه داده شده که دارای شباهت های ظاهری بسیاری با نمونه زمینی است و  شاهد285سی نامیده شده است. از جمله تفاوت های نمونه دریایی و زمینی شاهد 285، نصب یک رادار جستجوی سطحی در دماغه نمونه دریایی است که دارای شباهت هایی با انواع موجود در شناورهای دریایی تندرو می باشد و از اینرو کمینه برد آن بین 30 تا 40 کیلومتر تخمین زده می شود؛ این رادار به جای تیربار تک لول نصب شده است.

 

رنگ استتار آبی روشن، برای محیط های دریایی در این نمونه، به کار گرفته شده و تاکنون دو نوع سلاح موشکی بر روی آن دیده شده است. موشک های شناخته شده ضد کشتی «کوثر» با وزن 120 کیلوگرم و برد حدود 25 کیلومتر(که در اثرشلیک از بالگرد، افزایش هم می یابد) که یک فروند در هر سمت بالگرد نصب شده است.

همچنین موشکی با نام «سدید1» که در مقر چهارتایی در دوطرف بالگرد نصب شده و بنا به اظهارات منابع، دارای هدایت لیزری و برد 10 کیلومتر است و احتمال بکارگیری این موشک در نمونه زمینی این بالگرد هم وجود دارد. البته سلاح های موشکی آزمایش شده بر روی این پرنده، تنها شامل انواع مذکور نیست .

شباهت های بسیاری بین دو نوع بالگرد شاهد 278 و 285 دیده می شود. در واقع تفاوت های ابعادی عمده، طول کشیده تر نمونه دریایی به اندازه یک متر و قطر بیشتر ملخ دم به اندازه 6 سانتی متر است. با توجه به اینکه بالگرد های خانواده شاهد، جزو اولین بالگردهای ایرانی هستند که به تولید انبوه رسیده و وارد یگان های عملیاتی شده اند و طراحان ایرانی در ایجاد تغییرات لازم بر روی آنها تلاش زیادی داشته اند، استفاده حداکثری از طرح ها، قطعات و سامانه های یکسان، باعث کاهش چشمگیر زمان توسعه طرح، هزینه های طراحی و تولید، فرایند آموزش خدمه پروازی و تعمیر و نگهداری گردیده و امکان استفاده از قطعات مشترک هر یک از دو نمونه را بر روی دیگری، در شرایط محیط رزمی فراهم می کند که به افزایش آمادگی عملیاتی این بالگردها در یگان های مربوطه نیز می انجامد.
بنابر ظاهر، ملخ های اصلی و ملخ های دم، بخش هایی از بدنه اصلی و دم در دو بالگرد شاهد 278 و 285 مشابه می باشند و با توجه به اطلاعات منتشره از توان موتور و بیشینه وزن برخواست این دو بالگرد، قاعدتاً موتور و سامانه انتقال توان نیز مشترک می باشند که جزء مهمترین بخش های هر بالگردی هستند.

همچنین سامانه های داخل کابین نیز دارای اشتراکات فراوانی هستند و از نمایشگرهای چندمنظوره(MFD) نیز در این بالگردها استفاده شده است.
مشخصات فنی، عملیاتی نمونه شاهد AH-85A :
مشخصات عملکردی:
سقف پرواز ایستایی(IGE) : 3350 متر
سقف پرواز ایستایی(OGE): 2040 متر
سقف پرواز سرویس: 4160 متر
بیشترین نرخ صعود: 6/7 متر بر ثانیه
بیشرین سرعت: 225 کیلومتر بر ساعت
برد(5000پایی): 875 کیلومتر
مداومت پروازی: 5 ساعت
مشخصات فنی:
طول: 84/11 متر
عرض: 78/2 متر
ارتفاع: 42/3 متر
قطر روتور اصلی: 16/10 متر
قطر روتور دم: 57/1 متر
وزن خالی: 820 کیلوگرم
حداکثر وزن برخاست: 1450 کیلوگرم
حداکثر قدرت موتور 420 اسب بخار
کاربردها:
• اجرای آتش با قابلیت درگیری نزدیک
• پرواز سرعت بالا در ارتفاع پایین
• جستجو و هدف یابی
• شناسایی رزمی
ویژگی‌ها:
• بدنه و پره ها از مواد مرکب پیشرفته
• عملکرد در شرایط جغرافیایی متنوع
• قابلیت انجام مأموریت‌های مختلف
• عملکرد بالا

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: بالگرد

جنگنده نیمه سنگین
سه شنبه 92/2/3 ساعت 2:4 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ساخت جنگنده نیمه سنگین در ایران

جانشین وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: یکی از این دستاوردها در بخش تولید جنگنده‌ها، تولید جنگنده‌ نیمه‌سنگین است که مراحل ساخت و تکمیل آن ادامه دارد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سردار مجید بکایی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه کارکنان وزارت دفاع با تلاش‌های شبانه‌روزی به دنبال این هستند که دستاوردهای جدید اعلام شده را در زمان مقرر به بهره‌برداری برسانند، اظهار داشت: یکی از این دستاوردها در بخش تولید جنگنده‌ها، تولید جنگنده‌ نیمه‌سنگین است که مراحل ساخت و تکمیل آن ادامه دارد.

وی در این خصوص که چه زمانی زیردریایی 500 تنی به بهره برداری عملی می‌رسد، گفت: سعی خواهیم کرد که تا پایان سال جاری بخش زیادی از قطعات این زیردریایی و تولید شود.

جانشین وزیر دفاع درباره تحرکات جدید نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس هروقت و به هر شکلی که بخواهد، حضور پیدا خواهند کرد و هر تهدید را هم با قدرت پاسخ می‌دهند.

سردار بکایی با اشاره به وجود پایگاه‌های متعدد نظامی آمریکا در کشورهای منطقه، گفت:‌ آمریکایی‌ها فکر نکنند که این پایگاه‌ها برای آنها نقطه قوت است؛ خیر، وجود این پایگاه‌ها برای آمریکا تهدید و برای جمهوری اسلامی فرصت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما موظفیم که به عنوان فرد نظامی هر چیزی را که در اطرافمان به عنوان تهدید و یا فرصت وجود دارد، بررسی کنیم و متناسب با آن تهدید یا فرصت عکسل‌العمل نشان دهیم.

منبع: مشرق نیوز




آمادگی برای مقابله با تهدیدات
دوشنبه 92/2/2 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نیروهای مسلح ایران آمادگی‌های لازم را برای مقابله با تمام تهدیدات احتمالی دارند

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: با تدابیر و فرماندهی بی‌نظیر فرماندهی کل قوا، امروز در بهترین وضعیت اقتدار نظامی به سر می‌بریم و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با تمام تهدیدات احتمالی را انجام داده‌ایم.
امیر سرتیپ "عبدالرحیم موسوی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره میزان آمادگی ارتش کشورمان اظهار داشت: نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران موظفند که دائماً خود را در سنگر ببینند و بر این اساس آحاد نیروها اعم از پشتیبانی‌کنندگان سازندگان سلاح و تجهیزات و پژوهشگران علوم نظامی باید در اوج آمادگی باشند.

وی افزود: به لطف خدا، با تدابیر و فرماندهی بی‌نظیر فرماندهی کل قوا، امروز در بهترین وضعیت اقتدار نظامی به سر می‌بریم و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با تمام تهدیدات احتمالی را انجام داده‌ایم.

جانشین فرمانده کل ارتش از عملکرد نیروهای مختلف ارتش در سال گذشته ابراز خرسندی و خاطر نشان کرد: به لطف خدا روند پیشرفت و تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی را در سال جاری نیز بیش از پیش طی خواهیم کرد تا آرامش موجود در دل دوستان انقلاب اسلامی را حفظ و به ترس دشمنان کشور بیافزایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

درخشش در عرصه های علمی، تحقیقاتی و امنیتی
دوشنبه 92/2/2 ساعت 12:25 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در پیام سردار جلالی به مناسبت سالروز تشکیل سپاه مطرح شد

درخشش سپاه پاسداران در عرصه‌های علمی، تحقیقاتی و امنیتی

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیامی تأکید کرد: سپاه در عرصه? علمی، تحقیقاتی و امنیتی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، توسعه اقتدار ملی و برقراری امنیت پایدار، درخشیده است.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "غلامرضا جلالی" به مناسبت دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)، در پیامی با اشاره به فرمایش فرمانده کل قوا که «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ولود مبارک انقلاب اسلامی است در همه جهان پس از صدر اسلام، پدیده بی‌سابقه‌ای است، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد، برای ایفای نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن با داشتن پشتوانه عظیم الهی و مکتبی و همچنین نیروی انسانی مخلص، فداکار و آگاه، انقلاب را همچون دژی نفوذناپذیر ساخته است.».

در ادامه این پیام آمده است: رویش این نهال ارزشمند ابتکار ویژه‌ای بود که نیاز به هوش بالای فکری و سیاسی داشت. کسانی که تار و پود این شجره مقدس را می‌شناسند و عوامل پدیدآورنده و اهداف و انگیزه‌های آن را به خوبی درک می‌کنند، اقرار دارند که پیشنهاد تشکیل این نهاد مقدس، نشان دهنده ژرف‌نگری و استواری امام و فرزندان دلاور انقلاب، برای رهایی از ستم و سلطه بیگانگان و رسیدن به استقلال و عدالت واقعی است. بر همین اساس، سپاه و پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ‌گاه نباید از رسالت سنگین خود غافل شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» چنین آورده است: به شکرانه الهی سپاه در عرصه? علمی، تحقیقاتی و امنیتی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، توسعه اقتدار ملی و برقراری امنیت پایدار، درخشیده و با توجه به نام‌گذاری سال 92 توسط مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی این نهاد گرانقدر توان به فعلیت رساندن آن را دارد و در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی کشور چونان گذشته همیار دولت و ملت خواهد بود.

در خاتمه پیام آمده است: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد رهبر کبیر و بنیان‌گذار انقلاب این روز تاریخی و به یاد ماندنی را به همه پاسداران و بسیجیان و ایثارگران و رزمندگان تبریک و تهنیت عرض نموده و بار دیگر با شهیدان و امام شهیدان عهد و پیمان می‌بندد که تحت زعامت نایب بر حق امام زمان (عج) و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی) تا آخرین قطره خون از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری نوده و تا پیوستن آن به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) از پای نخواهد نشست.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 225
کل بازدیدها: 1327402