سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
جنگ سایبری
سه شنبه 92/2/24 ساعت 4:22 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مدیرعامل سازمان پدافند غیر‌عامل وزارت کشور:

هدف دشمنان از "جنگ سایبری" ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی است

مدیر عامل سازمان پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: دشمن در جنگ سایبری، مردم را محور قرار داده تا با ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی به کشور، فشار وارد کند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "مجید آقا بابایی" در جلسه پدافند غیرعامل که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: تجربه هشت ساله جنگ و زخم‌های ناشی از آن در اول مربوط به خوزستان است و به همین دلیل مردم این استان بهتر درک می‌کنند که پدافند غیر عامل چه تأثیراتی در کاهش آسیب‌پذیری دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر منابع جزو اولین‌های کشور است، افزود: نتیجه آسیب رسیدن به یک استان حیاتی مانند این است شاید باعث آسیب به همه کشور شود و به همین دلیل خوزستان از اولویت‌های پدافند غیرعامل است.

مدیر عامل سازمان پدافند غیر عامل وزارت کشور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تهدید را جدی بگیرید»، تصریح کرد: به دلیل دشمنی که استکبار جهانی به خاطر منافع خود با جمهوری اسلامی دارد، همواره کشور ما را مورد تهدید قرار داده است بنابراین مسئولان هیچ گاه نباید در برابر تهدیدات کوتاه بیایند البته این به معنای صلاحیت دادن به دشمنان نیست.

آقابابایی با بیان اینکه دغدغه‌ها و طرح‌های پدافند غیر عامل را باید براساس برنامه‌ریزی پیش برد خاطر نشان کرد: در اردیبهشت 91 دولت در 11 وزارتخانه و 31 استان کشور نسبت به راه‌اندازی و تاسیس ادارات کل پدافند غیر عامل اقدام کرد و این نشان‌دهنده اهمیت استان‌ها در امر پدافند غیر عامل است.

وی بر جداسازی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: حوادث طبیعی از حوزه پدافند غیرعامل خارج است و تداخل این دو موجب افزایش بازدارندگی می‌شود.

مدیر عامل سازمان پدافند غیر‌عامل وزارت کشور با بیان اینکه جنگ 33 روزه لبنان یکی از نمونه‌های پدافند غیر عامل است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با وجود قدرت نظامی برتر در برابر لبنان شکست خورد، زیرا سید حسن نصرالله از مبانی پدافند غیرعامل به درستی استفاده کرد.

آقا‌بابایی در ادامه گفت: با تخلیه شهر و هدایت مردم به سوی روستاها و جنگل‌ها 900 هزار نفر در جاهای دیگر ساکن شدند و بحث پدافند غیرعامل را نشان دادند.

وی یادآوری کرد: در بحث سایبری، دشمن مردم را محور قرار داده است تا به واسطه آنان ناهنجاری‌های اجتماعی به وجود آورد و کشور را تحت فشار قرار دهد که با وجود تلاش آن‌ها با ملت فهیمی که داریم دشمن تا الآن ناکام مانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: جنگ سایبری

تهدیدات موجود در منطقه
سه شنبه 92/2/24 ساعت 4:19 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر سرتیپ اسماعیلی:

ظرفیت‌های قرارگاه پدافند هوایی تهدیدات موجود در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: تخصص، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در پدافند هوایی، تهدیدات موجود در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور در منطقه پدافندی جنوب غرب از مواضع و سامانه‌های پدافندی و یگان‌های عملیاتی ماهشهر، بهبهان، دزفول و اهواز بازدید به عمل آورد.

وی ضمن اظهار رضایت از وضعیت آمادگی سامانه‌های پدافند هوایی گفت: با امید و فضل الهی و با وجود نیروهای متعهد و متخصص، در مسیری قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم تمام نیازمندی‌های پدافندی خود را در کشور تأمین کنیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: بالندگی و رشد چشمگیر تجهیزات و سامانه‌های پدافند هوایی نسبت به دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست و در حال حاضر تخصص، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در پدافند هوایی تهدیدات موجود در منطقه را بی‌اثر خواهد کرد.

امیر اسماعیلی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: امروز ارتش، نیرویی مردمی و ولایت مدار است و حضور گسترده و پر شور در پای صندوق‌های رای و خلق حماسه سیاسی در روز انتخابات وظیفه ای خطیر و الهی است.

وی در پایان افزود: کارکنان و خانواده‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) نیز با شرکت گسترده خود در انتخابات به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص خلق حماسه سیاسی جامه عمل خواهند پوشاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: پدافند هوایی

تجهیز شناورهای سپاه به موشک کروز
یکشنبه 92/2/22 ساعت 2:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار فرحی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
تجهیز شناورهای سپاه به موشک‌های کروز با برد بیش از 300 کیلومتر

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از برنامه‌ریزی برای تحویل موشک‌های کروز پیشرفته با برد بیش از 300 کیلومتر به نیروی دریایی سپاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: تجهیز شناورهای سپاه به موشک‌های کروز با برد بیش از 300 کیلومتر

سردار سید مهدی فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به تجهیز نیروهای مسلح از سوی این وزارتخانه به انواع تسلیحات نظامی ازجمله موشک و راکت گفت: تاکتیک‌ها و نحوه استفاده از این تجهیزات و تسلیحات به عهده فرماندهان نیروهای مسلح است.

وی ادامه داد: محصولات متعددی از جمله موشک‌های 300 کیلومتری در اختیار نیروی دریایی سپاه است.

فرحی تاکید کرد: بزودی محصولات جدید دیگری با بردهای مختلف و قابلیت‌های فوق‌العاده پیشرفته و از نوع کروز در اختیار نیروی دریایی سپاه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: دقت و برد موشک‌های جدید نسبت به موشک‌های 300 کیلومتری که اکنون در اختیار نیروی دریایی سپاه است، افزایش یافته است.

فرحی همچنین تاکید کرد: این موشک می‌‌تواند توان دفاعی ما را در نبردهای دریایی افزایش دهد.

به گزارش فارس، موشک‌های کروز ساحل به دریا و سطح به سطح با قابلیت‌های خاص خود، می‌توانند در مقابله با انواع تهدیدات، تاکتیک های خود را تغییر داده و این تغییر تاکتیک‌ها نیز در اختیار فرمانده نیرو قرار دارد.

موشک های کروز که امکان شلیک آنها از روی شناور نیز وجود دارد، می‌توانند از روی شناورهای با سرعت بالای 30 نات (حدود 60 کیلومتر) نیز شلیک شوند که از نمونه های قبلی در این حوزه می توان به موشک های کروز ظفر، نصر، نور، قادر و غدیر اشاره کرد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: موشک

مرزهای امنیتی ایران
یکشنبه 92/2/22 ساعت 2:25 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

گسترش مرزهای امنیتی ایران تا شرق مدیترانه/ رونمایی پهپاد حماسه و سامانه مدرن مین‌شکار

گسترش مرزهای امنیتی ایران تا شرق مدیترانه، رونمایی شبیه‌ساز بالگرد 214 نیروی زمینی ارتش، اعلام آمادگی ارتش ایران برای آموزش نظامیان سوریه، تصاویر و فیلم شبیه‌سازی‌شده حمله به فردو، رونمایی پهپاد حماسه، رونمایی جدیدترین سامانه مدرن مین‌شکار و... .

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

سردار میر احمدی در نشست خبری خبر داد
رونمایی از دستاورد مهم دفاعی/ برگزاری کنگره شهدای وزارت دفاع
معاون سرمایه انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام خبر برگزاری کنگره شهدای وزارت دفاع گفت: طی سه روز برگزاری این کنگره، یکی از محصولات مهم وزارت دفاع رونمایی می‌شود.


سردار سلامی:
مرزهای امنیتی ایران تا شرق مدیترانه گسترش یافته است
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هیچ‌کس در میدان بازی دشمن بازی نخواهد خورد، گفت: امروز مرزهای امنیتی خود را تا شرق مدیترانه ادامه داده‌ایم و چرخ‌های اقتصادی ما از توطئه دشمنان عبور کرده است.


سرلشکر سلیمانی:
ایران امروز از امن‌ترین و عزتمندترین کشورهای دنیا است
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: ایران امروز از امن‌ترین و عزتمندترین کشورهای دنیا است و بر خلاف توطئه‌های 30 ساله همچنان بالندگی دارد.


سردار نقدی:
هتک حرمت جناب حجر بن عدی توطئه آمریکا برای شوراندن شیعیان علیه اهل سنت است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به هتک حرمت جناب حجر بن عدی گفت: تنها متهم این حادثه، آمریکای جنایتکار است و فتوای اصلی جسارت به مدفن پاک حجر بن عدی را کاخ سفید صادر کرده است.


با حضور امیر پوردستان؛
شبیه‌ساز بالگرد 214 نیروی زمینی ارتش رونمایی شد/ رونمایی از پروژه "قادر 5" در آینده نزدیک
فرمانده نیروی زمینی ارتش، در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد 214 گفت: در ماه‌های آینده پروژه مهم دیگری به نام قادر 5 (شبیه‌ساز کبری 209) نیز رونمایی خواهد شد.


امیر پوردستان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:
حاضریم در زمینه آموزشی به ارتش سوریه کمک کنیم
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سوریه دارای ارتش قدرتمندی است، اما اگر سوری‌ها به آموزش احتیاج داشته باشند ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم.


امیر یاری:
فناوری ساخت شبیه‌سازهای پایه متحرک را در اختیار داریم
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به دانش و فناوری ساخت شبیه‌سازهای پایه متحرک دست یافته‌ایم و پروژه قادر 3 که شبیه‌ساز بالگرد 214 است نیز از این نمونه محسوب می‌شود.


سردار وحیدی: 
ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی عمر این رژیم جعلی را کوتاه‌تر می‌کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اقدامات ضد انسانی و ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، امواج ضد صهیونیستی را خروشان‌تر و عمر این رژیم جعلی را کوتاه‌تر می‌کند.


باشگاه خبرنگاران از بمب سنگرشکن آمریکا گزارش می‌دهد:
آیا "فردو" در برابر "بمب‌های سنگرشکن" آمریکا مقاومت می‌کند؟ + تصاویر و فیلم شبیه‌سازی‌شده حمله به فردو
"سنگرشکن" "GBU-57A/B" موشک 14 تنی هدایت‌شونده نیروی هوایی آمریکا است که به بمب سنگرشکن معروف است، این بمب نسبت به همتاهای خود که تنها 2 تن هستند بسیار بسیار بزرگ‌تر و ویرانگرتر است.


وزیر دفاع در جمع خبرنگاران:
جدیدترین پهپاد کشور با نام "حماسه" رونمایی می‌شود/ سوریه پاسخ مهلکی به صهیونیست‌ها خواهد داد
سردار وحیدی با اعلام خبر رونمایی از جدیدترین پهپاد بومی در آینده نزدیک گفت: اگر رژیم صهیونیستی با پاسخ سوریه مواجه شود، حتماً ضربات مهلکی را دریافت خواهد کرد.


سردار وحیدی در حرم امام خمینی(ره):
امروز بخش‌هایی از جهان اسلام در خرافه ناشی از وابستگی به اسلام آمریکایی می‌سوزد
وزیر دفاع گفت: امروز شاهد هستیم که چطور بخش‌هایی از جهان اسلام در خرافه ناشی از وابستگی به اسلام آمریکایی می‌سوزد و تروریست‌هایی به نام اسلام، به کشتار مردم، زن، بچه و پیر و جوان دست زده‌اند.


سردار جزایری:
تغییرات اساسی را به‌زودی در منطقه شاهد خواهیم بود/ آیا حامیان معارضان سوری جز اسرائیل، انگلیس، آمریکا هستند؟!
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بی‌اساس خواندن ادعای صهیونیست‌ها در حمله به کاروان موشک‌های ایرانی در سوریه گفت: همه برآوردها حاکی از آن است که به‌زودی تغییرات اساسی را در منطقه شاهد خواهیم بود.


سردار خراسانی در نشست خبری:
آن‌هایی که جهاد سازندگی را منحل کردند در قیامت باید پاسخ‌گو باشند
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: افرادی که تصمیم به انحلال جهاد سازندگی گرفتند شاید تصمیمشان از مسیر حقوقی و کارشناسی، قانونی به حساب آمد، اما مسئولیت قیامتی آن را دارند.


سردار شریف:
سپاه بدون توجه به جوسازی‌ها و ترفندهای رسانه‌ای دشمن به مأموریت‌های قانونی خود می‌پردازد
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ای و اتهام‌سازی‌های دشمن علیه سپاه به ویژه در حوزه مسائل سیاسی و انتخاباتی گفت: سپاه بدون توجه به هجمه‌های دشمن به مأموریت‌های قانونی و وظایف انقلابی و ذاتی خود می‌پردازد.


عملیات تخصصی مین‌روبی ارتش برگزار شد/ رونمایی جدیدترین سامانه مدرن مین‌شکار
عملیات تخصصی مین‌روبی نیروی دریایی ارتش با رونمایی از اولین سامانه مین‌شکار این نیرو در شرق تنگه هرمز برگزار شد.


سرلشکر فیروزآبادی:
کاندیداهای ریاست جمهوری باید نشان از الگوهای ارزشی شهدا داشته باشند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان گفت: رجل سیاسی باید راه شهدا را دنبال کنند و کاندیداهای ریاست جمهوری باید نشان از اسوه‌ها و الگوهای ارزشی شهدا داشته باشند.


سردار آسودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عقلانیت موجود در میان شیعیان باعث شکست نظریه "جنگ مذهبی" شد
معاون تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: دشمنان به دنبال این نظریه بودند که جنگ مذهبی و به اصطلاح نظریه هانتینگتون را در سوریه و سپس در جهان اسلام به راه بیندازند، اما باید بدانند که با عقلانیت موجود در بین شیعیان، این تئوری شکست خورده است.


پهپاد "حماسه" با حضور وزیر دفاع رونمایی شد
پهپاد "حماسه" که یک پهپاد شناسایی تهاجمی است با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.



منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ایران تسلیم نمی شود
جمعه 92/2/20 ساعت 10:30 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گروه بین‌المللی بحران:
ایران تسلیم تحریم‌ها نمی‌شود/ 1+5 غنی‌سازی در خاک ایران را بپذیرد

یک گروه بین‌المللی غیردولتی که به دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل توصیه‌هایی در زمینه سیاست‌های تنش‌زدا ارائه می‌کند، خواستار به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران شد.

خبرگزاری فارس: ایران تسلیم تحریم‌ها نمی‌شود/ 1+5 غنی‌سازی در خاک ایران را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «گروه بین‌المللی بحران» در گزارشی تازه با عنوان «ایران و تار عنکبوت تحریم‌ها»، به بررسی محدودیت‌های وضع شده از سوی جامعه غرب در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران پرداخته و راهکارهایی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشات مربوط به این برنامه ارائه کرده است.

گروه بین‌المللی بحران که یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی فعال در زمینه‌های تنش‌زدایی است، ضمن اشاره به اینکه تحریم‌ها در برخی حیطه‌ها موفقیت‌هایی داشته‌اند می‌افزاید: «دستکم بر اساس یک ضابطه مهم، یعنی نگرانی غرب از برنامه هسته ای ایران، نشانه ای از موفقیت تحریم دیده نمی شود.»

این گزارش به برخی اثرات مخرب تحریم‌ها اشاره می‌کند: تحریم‌ها باعث «شکل گیری کلاف پیچیده ای از مجازات ها که بازکردن آن سخت تر از بافتن آن است»؛ و می‌افزاید غرب باید با توجه به این اثرات مخرب در ازاء عقب‌نشینی واقع‌بینانه ایران از سیاست‌های هسته‌ایش به این کشور تخفیف‌هایی معقولانه ارائه دهد.

نگارندگان این گزارش به دیدگاه‌های متفاوت ایران و غرب در مقوله تحریم‌ها اشاره می‌کنند و می‌نویسند در حالی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌ها را بر مبنای تحلیل هزینه ـ فایده می‌بینند، جمهوری اسلامی تحریم‌ها را ابزار غرب برای سرنگونی نظام خود می‌دانند.

این گزارش، بر همین اساس درباره رویکرد تهران به تحریم‌ها  می‌نویسد: «راهبرد ایران که ریشه در تجربه انزوای دیپلماتیک و جنگ ایران و عراق دارد را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: مقاومت و بقا، و اولی شرط دومی است.»

گزارش گروه بین‌المللی بحران تأکید می کند غرب باید با توجه به تجربه فعلی تحریم‌ها به این درک برسد که وقتی تحریم‌ها موجود اثر نمی کنند از وسوسه تشدید آنها جلوگیری کند.

این گزارش در ادامه با توجه به این چالش ها به کشورهای 1+5 راهکارهایی برای موفقیت در مذاکرات با ایران پیشنهاد داده است. برخی از این راهکارها عبارتند از:

ـ توافق در انجام مداوم و بی وقفه مذاکرات در سطح فنی برای دستیابی به یک توافق گام به گام و در این راستا در نظر گرفتن امکان استقرار یک گروه تماس در وین و یا استانبول برای ارتباط مرتب.

ـ پذیرش رسمی حق ایران در غنی سازی اورانیوم برای اهداف صلح آمیز و در خاک خود و همزمان تعهد این کشور به صلح آمیز ماندن این برنامه.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: انر‍ژی هسته ای

« حماسه » رونمایی شد
جمعه 92/2/20 ساعت 12:33 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری
جدیدترین پهپاد تهاجمی ایران با نام «حماسه» رونمایی شد

جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران با نام «حماسه» رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: جدیدترین پهپاد تهاجمی ایران با نام «حماسه» رونمایی شد
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، عصر امروز در اختتامیه همایش شهدای وزارت دفاع، جدیدترین هواپیمای بدون سرنشین ساخت ایران با نام «حماسه» توسط وزیر دفاع رونمایی شد.

این پهپاد آخرین نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است که مداومت پروازی بالا و ارتفاع آن این هواپیما را از دیگر پهپادهای کشور متفاوت کرده است.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع در حاشیه رونمایی این پهپاد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این پهپاد به دست متخصصان صنعت دفاعی ساخته شده است و می‌تواند سه مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد.

وزیر دفاع افزود: این هواپیما با قابلیت رادارگریزی می‌تواند از شناسایی شدن توسط دشمن جلوگیری کند.

منبع: فارس نیوز

 




رصد کامل توسط ایران
پنج شنبه 92/2/19 ساعت 12:27 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیرسیاری در جمع خبرنگاران اعلام کرد
رصد کامل رزمایش مین‌روبی آمریکا و کشورهای همراه در خلیج‌فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور کشورهای فرامنطقه‌ای باعث ناامنی در منطقه است، گفت: رزمایش آمریکا و کشورهای همراهش در آبهای جنوب را کاملا رصد می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: رصد کامل رزمایش مین‌روبی آمریکا و کشورهای همراه در خلیج‌فارس

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیرحبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی دریایی سودان در جمع خبرنگاران به رزمایش اخیر این نیرو و رونمایی از مین‌روب دریایی ارتش گفت: این رزمایش بازتاب خوبی داشت و مردم با توانمندی نیروی دریایی آشنا شدند.

وی افزود: با وجود این سامانه اکنون هر گاه در معابر ورودی بنادر به منظور جلوگیری از ورود کشتی‌ها توسط هر کسی مین‌ریزی شود ما توانایی پاکسازی آن منطقه را داریم.

وی افزود: این سامانه عملیاتی و آماده به کار شده و با توجه به اینکه بالگرد این سامانه توانایی 4 ساعت پرواز را دارد، به وسیله آن می‌توان منطقه وسیعی را پاکسازی کرد.

سیاری به خبر برگزاری رزمایش آمریکا و 40 کشور دیگر در آبهای جنوب اظهار داشت: مگر کسی قرار است منطقه را ناامن کند که نیاز به برگزاری این رزمایش بود؟ ناامنی خود آنها هستند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این رزمایش با 40 کشور برگزار می‌شود اصلا اینگونه نیست. ما این رزمایش را کاملا رصد می‌کنیم و در پایان آن اعلام خواهیم کرد که چند کشور در آن حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امنیت این منطقه برقرار است و حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آن خود باعث ناامنی است.

سیاری در پایان از الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی در روز سوم خرداد خبر داد و گفت: این ناوشکن مورد تعمیر اساسی قرار گرفته و به سلاح‌های پیشرفته اژدر، سونار و سامانه‌های ارتباطی مدرن مجهز شده است.

منبع: فارس نیوز





ایران سازنده مین روب دریایی
چهارشنبه 92/2/18 ساعت 7:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در گفت‌وگوی دریادار سیاری با فارس عنوان شد
ایران در جمع معدود کشورهای سازنده مین‌روب دریایی/ رصد تمام رفت و آمدها در منطقه

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به عملیاتی شدن اولین سامانه مین‌شکار ساخت ایران گفت: این فناوری در اختیار معدود کشورهای جهان است که امروز توسط نیروی دریایی ارتش عملیاتی شد.

خبرگزاری فارس: ایران در جمع معدود کشورهای سازنده مین‌روب دریایی/ رصد تمام رفت و آمدها در منطقه

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری عملیات تخصصی مین‌روبی این نیرو که در محدوده دریای عمان در شمال اقیانوس هند (شرق تنگه هرمز) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، به عملیاتی شدن اولین سامانه بومی مین‌شکار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این یک توانمندی بسیار مهم است که ما در نیروی دریایی توانسته‌ایم به آن دست پیدا کنیم.

 

سیاری افزود: پیش از این ما در عمل از چنین فناوری برخوردار نبودیم و در ایام دفاع مقدس نیز از طرق دیگر اقدام به مین‌روبی در عرصه دریاها می‌کردیم. اما امروز با طراحی، ساخت و عملیاتی شدن این سامانه مدرن مین‌شکار می‌توانیم با بکارگیری یگان‌های بالگردی ضد‌مین اقدام به خنثی سازی مین‌های دریایی و یا شکار آنها کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با دستیابی به این توانمندی دیگر دشمنان نمی‌توانند در راستای ایجاد ایران‌هراسی دست به اقداماتی نظیر مین‌ریزی در منطقه کرده و آن را به گردن جمهوری اسلامی ایران می‌اندازند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که کشورهای منطقه خودشان می‌توانند امنیت منطقه را برقرار کرده و در این خصوص احتیاجی به کشورهای فرا منطقه‌ای نیست.

 

سیاری همچنین به رزمایش مین‌روبی آمریکا اشاره کرد و افزود: آنها ادعا کردند که می‌خواهند با حضور چندین کشور دیگر اقدام به رزمایش مین‌روبی کنند اما در نهایت دیدیم آن سی و چند کشوری که قرار بود در این رزمایش شرکت کنند نهایتا به دو -سه کشور تقلیل پیدا کرد که آن هم در حد کشورهای ناظر بود، اما ما امروز نشان دادیم که خودمان به تنهایی می‌توانیم عملیات پاکسازی دریا از مین را انجام دهیم.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: فناوری ساخت و بکارگیری چنین سامانه‌ای در اختیار معدود کشورهای جهان است که امروز جمهوری اسلامی ایران نیز به آن دست پیدا کرده و ساخت این سامانه در ارتش‌های کشورهایی که از فناوری پایین برخوردارند، مقدور نیست.

 

سیاری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس، به حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در آبهای اطراف ایران اشاره کرد و افزود: ما تمام رفت و آمدهای منطقه را کاملا رصد می‌کنیم و برای مقابله با هر گونه تهدید و یا شیطنت در این منطقه آماده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: البته حضور در آبهای بین‌المللی برای دیگر کشورها بلامانع است، اما ما اجازه تجاوز و تعدی به آبهای سرزمینی خود را به هیچکس نخواهیم داد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تصریح کرد: انجام عملیات تخصصی مین‌روبی که امروز انجام شد از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و در دستور کار قرار داشت تا ما طی آن بتوانیم توانمندی خود را در حوزه مین‌روبی و شکار مین‌های دریایی آزمایش کنیم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

پهپاد شناسای - تهاجمی ایرانی
چهارشنبه 92/2/18 ساعت 11:51 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در آخرین روز از کنگره شهدای وزارت دفاع؛

پهپاد شناسایی- تهاجمی "حماسه" فردا رونمایی می‌شود

فردا و در آخرین روز از کنگره سه وزیر، فرماندهی مهندسی جنگ و 1000 شهید وزارت دفاع، "پهپاد شناسایی- تهاجمی حماسه" با حضور محمود احمدی‌نژاد و سردار احمد وحیدی رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، فردا و در آخرین روز از کنگره سه وزیر، فرماندهی مهندسی جنگ و 1000 شهید وزارت دفاع، «پهپاد حماسه» با حضور "محمود احمدی‌نژاد" رئیس جمهور و سردار "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی می‌شود.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ پهپاد شناسایی- تهاجمی «حماسه» از آخرین نمونه‌های هواپیمای بدون سرنشین کشورمان است که به‌دست توانمند متخصصان زبده و اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده است.

گفتنی است در دومین شب از برگزاری کنگره شهدای وزارت دفاع (امشب چهارشنبه) امیر "سرلشکر صالحی" فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار "سرلشکر صفوی" مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا حضور خواهند یافت.

شب گذشته نیز مراسم افتتاحیه کنگره شهدای وزارت دفاع با حضور سردار سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی"، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مقامات لشکری، کشوری و خانواده معظم شهدا برگزار و از تمبر یادبود شهدای وزارت دفاع رونمایی شد.

اجرای برنامه ویژه نمایشی و نوحه‌سرایی "حاج صادق آهنگران" از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران




سامانه مدرن «مین شکار» ایران
سه شنبه 92/2/17 ساعت 11:50 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور سرلشکر صالحی و فرماندهان نداجا صورت گرفت
عملیات تخصصی مین‌روبی ارتش در شرق تنگه هرمز/ رونمایی از سامانه مدرن «مین شکار» ایران

عملیات تخصصی مین‌روبی نیروی دریایی ارتش صبح امروز با رونمایی از اولین سامانه مین شکار این نیرو در شرق تنگه هرمز برگزار شد.

خبرگزاری فارس: عملیات تخصصی مین‌روبی ارتش در شرق تنگه هرمز/ رونمایی از سامانه مدرن «مین شکار» ایران

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس،‌ صبح امروز با حضور سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، عملیات تخصصی مین روبی این نیرو در محدوده شرق تنگه هرمز (دریای عمان) برگزار شد.

در این عملیات پس از اقدام به مین‌ریزی نیروهای دشمن در مجاور یگان‌های شناوری ایران این موضوع توسط یگان‌های گشت و شناسایی نداجا کشف شد و در ادامه با استفاده از تجهیزات کاوش زیر سطحی از وجود این مین‌ها اطمینان به عمل آمد.




سپس سامانه جدید و مدرن مین شکار ساخته شده توسط جمهوری اسلامی ایران با به کار گیری یگان بالگردی توانست مین‌های کاشته شده در دریا را خنثی و منفجر کند.

به گزارش فارس با عملیاتی شدن این سامانه، جمهوری اسلامی ایران در زمره معدود کشورهای جهان قرار گرفت که می‌تواند نسبت به خنثی سازی و یا شکار مین‌های قرار گرفته در سطح آبها مقابله کند.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: نیروی دریائی

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 225
کل بازدیدها: 1327374