سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ناوشکن «سهند»
چهارشنبه 92/9/13 ساعت 12:42 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

میر غلامزاده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
افزایش 2 برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

خبرگزاری فارس: افزایش 2 برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

 

امیر علی غلامزاده رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت تجهیزات در نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش، نیرویی است که تمام مسئولان و در راس آنها مقام معظم رهبری بر تجهیزات محور بودن و هویت داشتن پرسنل آن تاکید داشته‌اند. منظور از هویت نیز خرد، عزم و شجاعت است.

* نصب رادار جدید «عصر» بر روی سهند و جماران

غلامزاده با بیان اینکه وقتی تجهیزات جدیدی ساخته می‌شود باید جایگزین تجهیزات قدیمی شود، به ساخت رادار جدید آرایه فازی «عصر» اشاره کرد و اظهار داشت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

وی درخصوص نقش این رادار در توانمند شدن یگان‌های نداجا تاکید کرد: بُرد این رادار حداقل 200 کیلومتر است لذا وقتی چشم شما فضای بیشتری را در مقابل ببیند، امکان اینکه بتوانید تصمیم‌گیری بهتری کنید و زمان عکس‌العمل بهتری داشته باشید، بیشتر می‌شود به همین دلیل این رادار خیلی به ما در کشف و رهگیری اجسامی که قبلا برای ما سخت‌تر بود، کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش درخصوص میزان تولید این رادار نیز گفت: رادارها و سیستم‌هایی که تولید می‌کنیم مثل سیستم ناوشکن جماران و ناو پیکان و رادارهای غیره، بنا به نیازی که از سوی ستادهای بالاتر به ما ارجاع می‌شود، ساخته می‌شود.

* افزایش 2برابری تسلیحات و توان دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

وی در بخش دیگری از گفتگو با فارس، ضمن اشاره به خصوصیات ناوشکن سهند که در دست ساخت است، گفت: اولین ویژگی ناوشکن سهند این است که قابلیت رادارگریزی به میزان 30 درصد افزایش یافته و شکل بدنه آن باعث شده تا کشف آن توسط رادار سخت‌تر شود.

غلامزاده ادامه داد: ویژگی دیگر آن این است که مخازن و انبارهایش به نحوی طراحی شده تا مدت دریانوردی آن به میزان 2 برابر جماران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همچنین رادارها و سیستم‌های تسلیحاتی آن حداقل به میزان 2 برابر افزایش پیدا کرده و سیستم‌های جدید جنگال هم روی آن نصب شده است.

وی همچنین اعلام کرد که رادار آرایه فازی عصر نیز بر روی ناوشکن سهند نصب می‌شود و افزود: البته این در صورتی است که تا زمان عملیاتی شدن این ناوشکن رادار جدیدتری تولید نشود زیرا در این صورت رادار جدید روی آن نصب خواهد شد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: نیروی دریائی

دیدار وابستگان نظامی در تهران
سه شنبه 92/9/12 ساعت 8:27 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد
دیدار وابستگان نظامی در تهران با دریادار سیاری/ حضور چند کشور اروپایی بعد از 4سال

وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم تهران، به مناسبت بزرگداشت روز نیروی دریایی با امیر دریادار سیاری دیدار کردند.

خبرگزاری فارس: دیدار وابستگان نظامی در تهران با دریادار سیاری/ حضور چند کشور اروپایی بعد از 4سال

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، وابستگان نظامی مقیم تهران با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش، با امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده این نیرو دیدار کردند.

وابستگان کشورهای آلمان، چک، ایتالیا، یونان، لهستان و بلغارستان بعد از 4 سال در این دیدار حضور یافتند.

این مراسم به منظور بزرگداشت 7 آذر (روز نیروی دریایی) برگزار شد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

بازداشت چند فعال سایبری
سه شنبه 92/9/12 ساعت 8:25 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

 
اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

چند تن از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس: اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

 

به گزارش خبرنگار امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، صبح روز گذشته چند نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

به گفته یک مقام امنیتی، اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی-رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری و ارتباط با بیگانگان اعلام شده است.

تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده پس از پایان تحقیقات، برای رسیدگی تکمیلی به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

بهانه موشکهای ایرانی
دوشنبه 92/9/11 ساعت 11:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

حمله به توافق با ایران به بهانه موشکهای ایرانی+ عکس

رسانه های غربی بار دیگر موج جدیدی از حملات خود علیه ایران را در قالب خطر برخورداری کشورمان از توانایی موشکی در دستور کار قرار داده اند.

گروه جنگ نرم مشرق- پایگاه خبری تحلیلی واشنگتن فری بیکن هفته گذشته در چندین گزارش نسبت به توانایی موشکی ایران به کشورهای غربی اخطار داد. این پایگاه در جدیدترین مطالب خود از قول فرماندهان و استراتژیست‌های آمریکایی خطر توانایی موشکی ایران را که در حال همکاری با کره شمالی دانسته شده گوشزد کرد.


این پایگاه خبری آورده است: «همکاری موشکی ایران و کره شمالی، توافق ژنو را تضعیف می‌کند.»این گزارش از قول مایک راجرز، رئیس خدمات نظامی کنگره؛ سناتور تگزاس، تد کروز؛ کلود چافین، سخن‌گوی کمیته خدمان نظامی کنگره؛ هنری سوکولسکی رئیس یکی از مراکز آموزشی سیاسی؛ جان بولتون و فرانک گافنی 
در ادامه روند تغییر دادن نگرانی‌های غرب به سمت توانایی‌های موشکی ایران آورده است: بنا به اظهار نظر مقامات آشنا با گزارش‌های اطلاعاتی، چندین گروه تکنیسین از گروه صنعتی شهید همت، که واحدی در تولید موشک‌های سوخت مایع ایران هستند در طول چند ماه گذشته به پیونگ یانگ سفر کردند به طوری که آخرین بار آن در اواخر اکتبر بوده است. این سفرها برای کار کردن روی لانچر راکت‌های 80 تنی که کره شمالی در حال توسعه آن است می‌باشد.

آژانس اطلاعاتی آمریکا باور دارد که این سیستم تقویت کننده برای به موشک‌های دوربرد یا وسایل نقلیه لانچرهای فضایی است که می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای را حمل کند و ممکن است بعدا به ایران صادر شود. 

ارزیابی‌های جدید اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است که هم کره شمالی و هم ایران در انتظارند تا این ظرفیت موشکی برای ضربه به ایالات متحده با کلاهک هسته‌ای در طول دو سال آینده حاصل شود.»

این پایگاه خبری در آخرین اقدام خود از قول خبرگزاری فارس، مصاحبه سردار سلامی درباره توانایی موشکی ایران را منتشر کرده است.

این رسانه آمریکایی با تیتر «ایران اعلام کرد در حال توسعه تکنولوژی موشک‌های بالستیک خود است» آورده است: «یک مقام ارشد نظامی ایرانی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایران در حال توسعه تکنولوژی موشک بالستیک بومی خود است، که نهایتا این توانایی را به آن می‌دهد تا از فواصل بسیار دور کلاهک هسته‌ای را حمل کند. سرتیپ حسین سلامی، که از نخبگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، این خبر را تنها چند روز پس از توافق ایران با غرب برای کنترل برنامه هسته‌ای این کشور اعلام کرد. طبق گزارش فارس نیوز سلامی ادعا کرده است که ایران تنها کشور جهان سومی است که تکنولوژی موشک بالستیک بومی دارد.وی اعلام کرده است که ایران به سرعت در حال توسعه دانش نظامی پیشرفته خود است

این گزارش در پایان نتیجه گیری می کند: ادعای ایران در مورد موشک‌های بالستیک می‌تواند توسعه‌ای عظیم برای کشوری باشد که می‌داند چطور از ماشین آلات نظامی خود علیه همسایگانش استفاده کند.

 

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

آرزوی کودکانه اوباما
دوشنبه 92/9/11 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سردار جزایری مطرح کرد؛

گزینه‌های روی‌میز "آرزوی کودکانه‌ اوباما" است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ دشمن در جنگ سیاسی و اقتصادی نیز با ناکامی روبه رو شده است به طوری که به صراحت سخن از ناکارآمدی تحریم‌ها و سایر فشارها بر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه جلسه‌ای با اعضای ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به سوابق روابط ایران و آمریکا، با بیان اینکه آمریکایی‌ها تاکنون در سه جنگ بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران تن به شکست داده‌اند، گفت: البته این به معنای عقب‌نشینی نسبت به رویکرد سلطه‌گری و متکبرانه این رژیم نیست و لذا همواره بایستی با چشمان باز مراقب دولت این کشور که مصداق بارز استکبار است، باشیم.

وی افزود: قصد آمریکا در راه‌اندازی جنگ تحمیلی علیه ایران، سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود که با ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام و آحاد ملت ایران نتوانست کاری از پیش ببرد.

جزایری ادامه داد: برای همین بود که آنها جنگ نرم را با دامنه و شدت بیشتر به کشور ما تحمیل کردند و طی بیش از دو دهه با همه قوا و امکانات و تجهیزات به مصاف انقلاب اسلامی آمدند.

رییس ستاد تبلیغات دفاعی شور خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ سخت نتوانست سرزمین ما را تصرف کند و اکنون تلاش می‌کند ذهن جامعه ما را به تصرف درآورد که با هوشیاری مردم و مسئولین ایران و به برکت آموزه‌های اصیل دینی دراین جنگ نیز شکست خواهد خورد.

جزایری اظهار داشت: دشمن در جنگ سیاسی و اقتصادی نیز با ناکامی روبه رو شده است به طوری که به صراحت سخن از ناکارآمدی تحریم‌ها و سایر فشارها بر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید و چنانچه به این نتیجه‌گیری نرسیده بود، چه بسا در مذاکرات هسته‌ای ژنو به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: آمریکا با وجود شکست‌های پی در پی مقابل جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران با استفاده از هیاهوی رسانه‌‌ای، خود را پیروز این میدان می‌داند که البته این نوع پروپاگاندا نمی‌تواند حقیقت را دچار تغییر کند.

جزایری گفت: هر کجا آمریکا احتمال موفقیت در برابر جمهوری اسلامی ایران را بدهد، اقدام به عمل خصمانه می‌کند و از آنجا که عمل نمی‌کند، به معنای ناتوانی این رژیم است.

وی در پایان افزود: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا به طور مضحک از روی میز بودن گزینه نظامی سخن می‌گوید، حاکی از آرزوی کودکانه‌ای است که توان تحقق و نتیجه‌گیری از آن را ندارد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

نخستین زیردریایی نیمه سنگین بومی
شنبه 92/9/9 ساعت 6:55 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بهره‌برداری از نخستین زیردریایی نیمه سنگین بومی تا پایان سال

رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت ایران توسط متخصصان توانمند وزارت دفاع و نیروی دریایی تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر دریادار ?علی غلام زاده? افزود: هم اکنون با اقدامات انجام گرفته زیر دریایی های سبک به تعداد زیاد در کشور ساخته می شود.

وی یادآور شد: ایران اسلامی با بهره گیری از دانش و تخصص نخبگان ایرانی توانسته است حتی از کشور های سازنده و معروف در تامین و بازسازی انواع زیردریایی ها بویژه نیمه سنگین عملکرد بهتری داشته باشد.

امیر دریادار غلام زاده افزود: فعالیت درخشان و مهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نشان دهنده خودباوری، اقتدار و عظمت روزافزون ملت ایران در مقابل جهانیان است.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش ناوشکن های متعدد از جمله جماران را مورد بهره برداری قرار داده است و اکنون نمونه های بهتری از این نوع ناوشکن را در کوتاهترین زمان ممکن در دست ساخت دارد.

رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی ارتش برای مراقبت و تامین امنیت دریایی کشتی ها و ناوبرها حضوری تاثیرگذاری در آبهای آزاد دارد.

وی یادآور شد: بطور یقین حمایت حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و ملت ایران موجب شده است نیروی دریایی جمهوری اسلامی عملکرد قابل قبولی در بخش های گوناگون داشته باشد.

امیر دریادار غلام زاده افزود: کشورهای جهان نیز بخوبی به نقش تاثیرگذار نیروی دریایی جمهوری اسلامی واقف اند و مصداق عینی آن کمک به کشتی ربوده شده چین توسط دزدان دریایی بود که عملیات نجات آن توسط نیروی دریایی ایران انجام گرفت.

وی یادآورشد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی با تمام قوا در آبهایی جنوبی و دریای خزر برای حفظ امنیت کشور حضوری مستمر و تاثیرگذار دارد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

عناوین مهم دفاع
جمعه 92/9/8 ساعت 4:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

عناوین مهم دفاعی هفته

دیدار فرماندهان نداجا با رهبری، اهدای اعضای بدن یک ارتشی+عکس، شرایط تعویق موعد اعزام به خدمت، گزارش عملکرد 100 روزه دولت در حوزه دفاعی، جدیدترین رادار آرایه‌فازی نداجا رونمایی شد از مهمترین عناوین دفاعی این هفته است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، شرح مهمترین عناوین دفاعی این هفته به شرح زیر است.

دیدار فرماندهان نداجا با رهبری



در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، فرماندهان این نیرو فردا با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار خواهند کرد.

توصیه سردارکاظمینی برای رهایی‌از تحریم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) گفت: در بحث تحریم‌ها برای رهایی از آن باید علم را در کشور توسعه دهیم و آن را به ثروت تبدیل کنیم.

خرید سنگین تسلیحاتی عربستان از روسیه

روسیه از فروش تسلیحات نظامی این کشور به عربستان به ارزش 12 میلیارد دلار خبر داد.

اهدای اعضای بدن یک ارتشی+عکس

طی یک اقدام خدا پسندانه و انسان دوستانه اعضای بدن یکی از کارکنان بنیاد تعاون ارتش که در یک حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود توسط خانواده اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

افتتاح 500 مهد قرآنی توسط بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه همایش طلایه‌داران ایثار، 500 مهد قرآنی بسیج را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

صفوی: آمریکایی‌ها می‌دانند ایران وزنه سنگین منطقه است?

دستار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز اندیشه، تفکر و فرهنگ بسیجی از مرزهای جغرافیایی بسیج ایران فراتر رفته و سوار بر امواج بیداری اسلامی به مسلمانان جهان رسیده است.

شرایط تعویق موعد اعزام به خدمت

تغییر در تاریخ اعزام به خدمت سربازی از مواردی است که همواره مورد پرسش مشمولان و خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد و حتی سبب شده برخی از آنان به دلیل بی‌اطلاعی از شرایط و نحوه اقدام آن وارد غیبت نیز شده و در موعد مقرر برای اعزام به خدمت سربازی مراجعه نکنند،‌ اما چه مواردی سبب می‌شود تا مشمولان مجاز به تعویق موعد اعزام خود به خدمت سربازی باشند؟

گزارش عملکرد 100 روزه دولت در حوزه دفاعی

تلاش برای توسعه و فعال سازی دپیلماسی نظامی و دفاعی و نیز ارتقای دانش و توان فناوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران، جهت گیری عام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید بوده است.

سقوط بالگرد ناجا در سراوان

یک فروند بالگرد نیروی انتظامی در شهرستان سراوان در زمان برگشت از ماموریت به دلیل نقص فنی در حومه این شهر سقوط کرد.

یک سمت ورزشی برای سردار عراقی

جانشین نیروی زمینی سپاه که پیش از این ریاست هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای سپاه را بر عهده داشت، به عنوان رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح منصوب شد.

تولید اولین موتور دیزل دریایی ایران در1393

سردار علی فدوی گفت: در این حوزه، پیشرفت های بسیاری حاصل شده است و تا پایان سال 1392 یا حداکثر سال 1393 ، اولین موتور دیزل دریایی که سقف تکنولوژی دنیا به لحاظ موتور است، در سازمان دریایی وزارت دفاع تولید خواهد شد.

ایران سومین دارنده تکنولوژی موشک‌های بالستیک

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: زمانی که ایران به برکت تلاش افرادی نظیر شهید شهریاری به توانمندی غنی‌سازی 20 درصدی دست پیدا کرد، مواضع غربی‌هادر برابر ایران، از جایگاه آمرانه و مغرورانه‌ به خواهش و التماس تغییر کرد.

برنامه دولت برای اعزام انسان به فضا

رئیس سامانه‌های فضانوردی سازمان فضایی ایران در حالی از امکان پذیر بودن اجرای پروژه اعزام فضانورد ایرانی به فضا خبر می‌داد که به گفته وی دولت بودجه‌ای بالغ بر 145 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در بودجه سال 92 اختصاص داده ولی به دلیل شرایط سخت کشور این بودجه محقق نشده است.

توقیف شناورهای سعودی در آب‌های جنوب کشور

فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف دو شناور متجاوز متعلق به کشور عربستان سعودی در آب‌های ایران خبر داد.

ایران در بین 15 کشور پیشتاز در عرصه فضایی

عضو هیئت علمی گروه حقوق هوافضا ایران را جزو 15 کشور پیشتاز در عرصه فضایی دانست.

جدیدترین رادار آرایه‌فازی نداجا رونمایی شد +عکس

جدیدترین رادار آرایه‌فازی نیروی دریایی ارتش با نام «عصر» توسط جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی شد.

قابلیت دوگانه جدیدترین رادار ایرانی

فرمانده نیروی دریایی ارتش در تشریح ویژگی‌های رادار عصر گفت: این رادار هم در سواحل قابل استفاده است و هم بر روی شناورها نصب می‌شود.

افتتاح چند پروژه سازمان بهداشت و درمان نداجا

در آستانه هفتم آذر - روز نیروی دریایی ارتش - چندین پروژه عمرانی اداره بهداشت و درمان این نیرو صبح امروز با حضور امیر دریادار سیاری افتتاح شد.

ویژگی جدیدترین رادار نداجا

رادار «عصر» می‌تواند اهداف با سطح مقطع راداری 4 متر را در فاصله حدود 200 کیلومتری، دریافت، کشف و شناسایی کند.

نقدی:راه مقابله با تهاجم فرهنگی را پیدا کرده‌ایم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما راه خود را همچون جنگ تحمیلی پیدا کرده‌ایم؛ ما در جنگ فرهنگی خیلی از راه‌ها را نمی‌دانستیم اما امروز به برکت اخلاص بسیجیان این راه‌ها را یافتیم و باید استمرار داشته باشد.

برنامه سپاه برای معرفی نیروهای سه‌گانه در قالب کتاب

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران، تدوین کتاب «خاکی از جنس آسمان» را با هدف ایجاد یک منبع و رفرنس برای محققان جوان در معرفی بسیج دانست.

برتری‌های ناو خلیج فارس بر جماران

ناو آموزشی رزمی خلیج فارس در مقایسه با ناوشکن جماران به لحاظ اندازه، بزرگتر بوده و از تعداد پرسنل بیشتری نیز برخوردار است.

افزایش توان نداجا با الحاق زیردریایی فاتح

وزیر دفاع گفت: با الحاق زیردریایی پیشرفته فاتح در آینده به ناوگان دریایی ارتش، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.

واکنش صدرالسادات به طرح سربازی دختران

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ارتباط میان کاهش زاد و ولد و خدمت سربازی را دارای تردید دانست و ضمن اعلام خبر 8 درصدی جمعیت متاهلین سرباز، بحث سربازی دختران را تنها در حد یک ایده عنوان کرد.

طرح بسیج برای دو برابر کردن تولید محصولات کشاورزی/ رویکرد بسیج در امر به‌معروف و نهی از منکر ایجابی است

رییس سازمان بسیج ...

جینز دیفنس: «صیاد 2» شبیه پاتریوت است/ برنامه دفاع هوایی ایران سر درگم کننده است

تحلیلگر این نشریه تاکید کرده است: سامانه "صیاد-"2 " می تواند به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل شود که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 ایران به نمایش درآمد اما از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

\رادار عصر\ هم در ساحل و هم در شناورها
پنج شنبه 92/9/7 ساعت 12:54 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

امیردریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

فناوری "رادار عصر" هم در ساحل و هم در شناورها قابل استفاده است/ رونمایی از بزرگترین ناو آموزشی و موشک‌انداز "نیزه"

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه دستیابی به فناوری رادار عصر نیازمندی در عرصه دریا بود گفت: روز شنبه بزرگترین ناو آموزشی کشور در بندرعباس و روز یکشنبه ناو موشک انداز نیزه و چند بالگرد مین روب و ضد سطحی در بوشهر رونمایی خواهند شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از رادار عصر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رادار عصر حرکت در لبه دانش است.

وی افزود: دستیابی به فناوری و رادار عصر یک نیازمندی در عرصه دریا بود. 

امیر سیاری تصریح کرد: این محصولی بود که تا به حال نداشتیم و هم در ساحل و هم در شناورها قابل استفاده است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره شعار این نیرو با عنوان راه ما راه حسین (ع) است گفت: نیروی دریایی با قوت خود به این راه ادامه می دهد و راه امام حسین (ع) باعث افزایش توان نیروی دریایی می شود. 

وی افزود: ما ساخت انواع تجهیزات دریایی را ادامه می دهیم و از بزرگترین ناو آموزشی کشور روز شنبه در بندرعباس رونمایی خواهیم کرد. 

وی افزود: روز یکشنبه در بوشهر از ناو موشک انداز نیزه و چند بالگرد مین روب و ضد سطحی رونمایی خواهیم کرد. 

امیر سیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نام ناوشکن جماران برچه اساسی انتخاب شده، گفت: ما به این فکر بودیم که ناوشکن جماران که شروع به کار کرده، توانایی موشکی و حمل بالگرد را نشان دهد. 
 
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: که بروید این ناوشکن را بسازید و خوب هم بسازید، لذا ما می خواستیم با پیروی از فرامین امام (ره) که درس خودباوری و خوداتکایی به ما دادند، هرکس این ناوشکن را دید به یاد جماران و امام خمینی (ره) بیفتد. 
باشگاه خبرنگاران




برنامه دفاع هوایی ایران سر درگم کننده است
چهارشنبه 92/9/6 ساعت 12:40 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

مشهورترین نشریه دفاعی جهان

جینز دیفنس: «صیاد 2» شبیه پاتریوت است

تحلیلگر این نشریه تاکید کرده است: سامانه "صیاد-"2 " می تواند به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل شود که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 ایران به نمایش درآمد اما از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، تنها چند روز پس از رونمایی موشک صیاد-2 و نمایش خط تولید آن، هفته نامه دفاعی جینز انگلیس در مطلبی با عنوان «ایران موشک سطح به هوای میان‎برد دیگری را بیرون داد» به ارائه تحلیلی از این دستاورد دفاعی کشورمان پرداخت.

در ابتدای مطلب و در ذیل تصویری از موشک و پرتابگر آن به شاخص‎ترین خصوصیات ظاهری موشک به این صورت اشاره شد که «صیاد-2 ایران بر مبنای موشک سطح به هوای دریایی RIM-66 استاندارد (SM-1) شکل گرفته و از محفظه‎هایی مشابه پاتریوت شلیک شد».
 
در ادامه این گزارش که به قلم دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز دیفنس نوشته شده با اشاره به اینکه «با اعلام شروع تولید یک موشک سطح به هوای میان‎برد دیگر به نام صیاد-2، ایران به افزایش سردرگمی پیرامون برنامه‎های دفاع هوایی خویش ادامه داده است»، تلاش شده استقلال دفاعی ایران زیر سوال برود و آمده است: « به موشک صیاد-2 برای اولین بار در آوریل 2011 (فروردین و اردیبهشت 1390) اشاره شده، زمانی که رسانه‎های ایرانی گزارش کردند این موشک، آزمایش شده و نمونه ارتقاء یافته صیاد است که خود نمونه ‎ایرانی - موشک چینی HQ-2 است و این سامانه چینی هم نمونه‎ای از سامانه روسی S-75 است».



جینز دیفنس با درج نقل قولی از فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء ارتش با اشاره به اینکه امیر اسماعیلی اعلام کرده که موشک صیاد-2 با سامانه اس-200 به کار گرفته شده است، نوشته است: «در حالی که اینگونه تصور می‎شد صیاد-2 یک موشک سطح به هوای دوربرد جدید باشد، سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد این موشک به سامانه قبلی افزوده می‎شود و نه جایگزین موشک فعلی سامانه اس-200. او در اکتبر 2013 (مهر-آبان 1392) به رسانه‎ها گفته است که ما توانستیم با تغییر ساختار و پروتکل‎های سامانه اس-200 و استفاده از موشک های صیاد-2 توانمندی‎های اس-200 را برای پوشش ارتفاعات متوسط افزایش دهیم».

دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز در بررسی خود از پیشینه این موشک می‎نویسد: «هنگامی‎که صیاد-2 در مراسمی ‎در 9 نوامبر (18 آبان) برای اولین بار رونمایی شد مشخص گردید که این موشک از بدنه موشک سطح به هوای دریایی استاندارد استفاده می‎کند که ایران در دهه 1970 از آمریکا خریداری کرده است.»

به نوشته وی، مسئولان ایرانی قبلاً گفته بودند که در حال تولید نسخه بومی از موشک SM-1 با نام محراب هستند و نیروی دریایی ایران در 1 ژانویه 2012 (11 دی 1390) اعلام نمود که موشک محراب برای اولین بار شلیک آزمایشی خود را از شناور سریع (ناوچه) گرز به انجام رسانده است.»

مشهورترین نشریه دفاعی جهان، در زمینه بررسی پرتابگر موشک ایرانی با مقایسه آن با یک نمونه ساخت آمریکا معتقد است: «بر خلاف نمونه دریایی، صیاد-2 از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت یا همان MIM-104 است و در جریان رونمایی یک پرتابگر چهار فروندی مستقر روی کامیون نمایش داده شد».

نویسنده مطلب با توجه به اهمیت سامانه‎های هدفگیری و کنترل موشک بیان کرده است که «اطلاعات اندکی از سامانه هدایت صیاد-2 و برد آن منتشر شده و وزیر دفاع ایران آن را یک سامانه پدافندی ارتفاع بالا و برد متوسط توصیف و اعلام کرد این موشک با سامانه تلاش به کار گرفته می‎شود. ژنرال دهقان گفت: سامانه پدافندی تلاش برای تشخیص و رهگیری هدف‎ها برای موشک صیاد-2 طراحی و ساخته شده است. آزمایش‎های این سامانه موفق بوده و به امید خدا خط تولید آن در آینده نزدیک راه‎اندازی می‎شود".

جینز دیفنس همچون سایر نشریات غربی در ادامه گزارش خود تلاش کرده این دستاورد موشکی کشورمان را ضعیف و مبهم جلوه دهد و بر این اساس، آورده است: « تلویزیون ایران همچنین تصاویری از شلیک صیاد-2 از یک پرتابگر نشان داد که ظاهراً موفق به رهگیری یک هدف شد. تصاویر به روشنی رادارهای مرتبط را نمایش نداد اما به نظر می‎رسد یک ارتفاع‎یاب به طور گذرا دیده می‎شود که القاء کننده استفاده موشک به همراه یک سامانه قدیمی روسی یا چینی به جای یک رادار پیشرفته سه بعدی است».

با ذکر مقدمات فوق، در ادامه مطلب این هفته نامه به سامانه‎های دیگر دفاع هوایی برد متوسط ایران اشاره شده است. نویسنده در این بخش عنوان کرده است که «نمونه اولیه SM-1 برد 40 کیلومتر داشت اما صیاد-2 توان بالقوه دستیابی به برد بیشتر را دارد در صورتی که یک سامانه هدایت برای میانه مسیر داشته باشد که آن را کارامدتر از نمونه پیشین به سمت هدف هدایت کند.»

تحلیلگر این نشریه در عین حال نتوانسته اند این موفقیت نیروهای مسلح ایران را نادیده بگیرند و در ادامه نوشته خود آورده است: « این اقدام می‎تواند "تلاش" یا همان سامانه "صیاد-"2 " را به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل کند که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 (31 شهریور 1391) به نمایش درآمد و مشابه سامانه پدافند هوایی میان‎برد روسی بوک به نظر می‎رسد که اطلاعی از بدست آوردن آن توسط ایران در دست نیست. در آن زمان اعلام شد رعد 50 کیلومتر برد دارد.»

در انتهای گزارش مشهورترین نشریه دفاعی جهان نیز به نکاتی بر مبنای تصاویر منتشر شده اشاره شده است. از جمله در ذیل تصویری که در آن پرتابگر 4 فروندی در حال شلیک موشک است، بکارگیری این پرتابگر را در آزمایش عملیاتی مورد توجه قرار داده است.


 
این نشریه در بیان تفاوت پرتابگرهای نمایش داده شده برای موشک جدید پدافند هوایی ایران نوشته است: «این تصویر پرتابگر صیاد-2 را با دو محفظه موشک نشان می‎دهد که در تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون ایران، در حال شلیک موشک به نظر می‎رسد. این پرتابگر ظاهراً پیش نمونه بوده زیرا به طور محسوسی متفاوت از پرتابگر نمایش داده شده در رونمایی روز 9 نوامبر به نظر می‎آید خصوصاً از این جهت که محفظه‎های پرتاب کوتاه‎تر هستند».


 
به گزارش مشرق، هرچند دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای نشریه جینز قبلاً در مطالبی صراحتاً به دنبال زیر سؤال بردن دستاوردهای دفاعی ایران بوده  و به عنوان مثال پس از رونمایی نمونه دریایی ایران-140 با استناد به دوربین زیر هواپیما و عدم خریداری مستقیم آن توسط ایران از سازنده، کل پروژه و رونمایی را دروغ دانسته بود (این ادعا مفصلا توسط مشرق بررسی و رد شد) اما در این گزارش خود نتوانسته اهمیت ساخت چنین سامانه ای را مخفی نگاه دارد.


تصویر درج شده در گزارش جینز دیفنس درباره رادار سامانه جدید ایران

البته در مطلب فوق با توجه به غیر قابل انکار بودن ساختن موشک، وجود خط تولید، پرتابگرها و شلیک با ظرافت خاصی پس از اشاره به شباهت‎های صیاد-2 به استاندارد، با پرداختن به سایر پروژه‎های موشک‎های پدافند هوایی ایران، از بیان تفاوت‎های واضح ظاهری دو موشک صرف نظر شده است. نکاتی که می‎تواند اجرای فرایندهای طراحی و توسعه بومی را بر مبنای سایر سامانه‎های موجود برای رسیدن به محصول موشک صیاد-2 به اثبات برساند.

از آن جمله بیشتر بودن طول موشک صیاد-2 از RIM-66 استاندارد، مشابهت بالک‎های کنترلی موشک در انتهای بدنه با طراحی انجام شده در بالک موشک طائر-2 در سامانه رعد، تفاوت زوایای حمله و فرار بال موشک و فاصله بالک‎های کنترلی از انتهای بال در مقایسه با موشک استاندارد. 

ناگفته نماند طرح موشک استاندارد، الهام‎بخش و مبنای طراحی چندین موشک پدافند هوایی در کشورهای مختلف دنیا بوده و خود آن نیز در آمریکا با بهسازی‎ها و توسعه‎های پی در پی همچنان در گونه‎های جدید و دوربرد در حال خدمت در ناوشکن‎های نیروی دریایی این کشور و هم‎پیمانان آن است.

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده برای ابهام آمیز دانستن بکارگیری موشک صیاد-2 در سامانه اس-200 با اشاره به تصویری که در آن رادار ارتفاع‎یابی که متعلق به سامانه روسی اس-200 است، شلیک موشک در کنار آن را عملی القاء گرایانه از سوی ایران می‎داند در حالی که در همان تصویر، آنتن های سامانه اخلالگری دیده می‎شود که همواره در کنار سامانه اس-200 ایران استفاده می‎شود و بنا بر این موشک صیاد-2 از مجموعه یک سامانه اس-200 شلیک شده و نه فقط در کنار رادار ارتفاع‎یاب آن.  
منبع: مشرق نیوز

 




برخورد ذلیلانه غرب
سه شنبه 92/9/5 ساعت 11:34 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


سردار سلامی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
برخورد ذلیلانه غرب با ایران بعد از غنی‌سازی 20درصد/ شرط موفقیت تیم هسته‌ای ایران

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: زمانی که ایران به برکت تلاش افرادی نظیر شهید شهریاری به توانمندی غنی‌سازی 20 درصدی دست پیدا کرد، مواضع غربی‌هادر برابر ایران، از جایگاه آمرانه و مغرورانه‌ به خواهش و التماس تغییر کرد.

خبرگزاری فارس: برخورد ذلیلانه غرب با ایران بعد از غنی‌سازی 20درصد/ شرط موفقیت تیم هسته‌ای ایران

 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس به تشریح موضوعاتی نظیر مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، هفته بسیج و توانمندی‌های دفاعی ایران پرداخت که متن این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

* استقلال حقیقی در گرو استقلال علمی است

سردار سلامی با بیان اینکه در جهان امروز ابعاد، عظمت و بزرگی کشورها و جوامع با میزان رشد و ارتقاء تراز علمی و فنی آنها ارتباط بسیار نزدیکی دارد، گفت: امروز این ابعاد مساحات ذهنی و فضای فکری و قدرت تولید دانش و فناوری است که مقیاس واقعی سنجش بزرگی کشورهاست.

وی تاکید کرد: استقلال حقیقی در جوامع، بدون استقلال علمی ممکن نیست؛ هر کشوری که بتواند هویت در اقتدار علمی خود را در حد تامین نیازهای واقعی درونی بالا ببرد به یک استقلال دلنشین و جذاب دست پیدا کرده است.

سردار سلامی ادامه داد: ما بر اثر تجربه متوجه شده‌ایم به میزانی که اقتصاد، صنعت، دانش و فرهنگ ما به اقتصاد، صنعت، دانش و فرهنگ بر روی کشورهای دیگر وابسته می‌شود و از آنجا ارتزاق می‌کند، به همان میزان از نفوذ و قدرت سیاسی دیگران تاثیر می‌پذیریم.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: استقلال حقیقی به معنای حذف پتانسیل اعمال تاثیر اراده دیگران بر شئونات و جنبه‌های مختلف حیاتی کشور است.

* در مقطع زمانی بعد از عاشورا هستیم

سردار سلامی با بیان اینکه ما در مقطع زمانی بعد از عاشورا قرار داریم، گفت: عاشورا دارای دو بُعد اساسی جهاد و شهادت و پیام به معنای آن چیزی است که به عاشورا حرکت و حیات و امتدادبخشی بخشید.

وی تصریح کرد: آنچه توانست ابعاد عظیم، عمیق و ژرفای آن واقعه بزرگ الهی را که غیرقابل تکرار در تاریخ حیات بشر خواهد بود، فراتر از مرز محدودیت‌های زمان و مکان حرکت دهد و آن پدیده را تبدیل به آغاز یک فتح بی‌پایان کند، حرکت عاشورا بود.

* سپاه قلیل حق از لشکر کثیر باطل نمی‌هراسد

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا حجت آشکار ابدی برای همه بشریت است؛ این حادثه به قدری بزرگ و عظیم بود که تحت‌‌تأثیر قدرت فرسایش و مستهلک‌سازی زمان قرار نگرفته است.

سلامی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف تاریخ آموزه‌های متناسب با عاشورا چه در بعد سیاسی و چه در بعد عاطفی درک می شود، اظهار داشت: یکی از درس‌های عاشورا این است که وقتی ما بر حق هستیم نسبت قلت سپاه حق بر کثرت سپاه باطل هرگز عاملی برای دست کشیدن نبرد علیه کفر و استکبار نیست.

* عاشورا؛ سالروز سمبلیک تشکیل بسیج

وی ادامه داد: این دو درس عاشورا به زمان حال منتقل و باعث تشکیل نهاد مقدسی به نام بسیج شد و ما با یک دید سمبلیک می‌توانیم سالروز تشکیل بسیج را عاشورای 61 هجری بدانیم، زیرا با تصوری عینی و مشاهداتی نزدیک از آنچه در بسیج دیدیم تصویر ما نسبت به یاران امام در روز عاشورا بسیار واقعی‌تر شد.

* تنها فرمول پیروزی در نبرد جهانی

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بسیج تنها فرمول پیروزی ما در یک نبرد جهانی بود، گفت: ‌ما از بسیجیان فداکاری‌های شگفت‌انگیزی به چشم دیدیم؛ بسیجیانی که در لحظه شهادت خود خوشحال بودند و همین حرکات گام به گام سرزمین‌های ما را آزاد می‌کرد.

* بسیج اقتدار «غیرممکن» را شکست

سلامی با اشاره به حضور مهندسین بسیجی در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: برخی از مهندسین بسیجی شگفتی‌های منحصر به فردی را در جبهه‌ها آفریدند و شکستن اقتدار کلمه غیرممکن توسط تفکر بسیج صورت گرفت.

وی در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: نبرد ما با نظام سلطه بعد از جنگ تحمیلی در ابعاد دیگری ادامه پیدا کرد و تبدیل به یک نبرد جهانی و مستمر با شکل‌های مختلف شد.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اگر بخواهیم مستقل باشیم، باید قدرتمند باشیم؛ زیرا دنیای استکبار چیزی جز منطق قدرت را نمی‌شناسد. به همین دلیل بسیج هم با توجه به تهدیدات تغییر ساختار داده و متناسب با آنها عمل می‌کند.

* سوابق آمریکا در براندازی نظام‌های سیاسی

سردار سلامی در ادامه اظهار داشت: با این شرایط آمریکایی که توانسته در تاریخ حیات خود جنگ‌های بزرگی را اداره کند و قدرت‌های در سطوح جهانی را بشکند و نیمی از قدرت نظامی جهان را در اختیار دارد و مدعی است 7 بار ملت‌سازی کرده که البته درست هم می‌گوید، تجربه عظیمی در فروپاشی نظام‌های سیاسی دارد.

«حال چنین قدرتی به علاوه یک ائتلاف جهانی با هدف براندازی نظام ما و بازگشت به تاریخ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره ایران استراتژی‌های متعددی طراحی کرده و همه ابزارهایش را به‌ کار گرفته است، اما سؤال اینجاست چه انرژی عظیمی است که می‌تواند 35 سال در مقابل چنین سیستمی مقاومت کند؛ بدون اینکه آسیب جدی ببیند و در صحنه‌های متعددی علیه آن موفق هم شود».

وی ادامه داد: به لحاظ بخش کمیت‌های مادی ‌ما با آنها فاصله زیادی داریم اما ایمان، تفکر و اخلاص چیزی است که فاصله کمیت‌های فیزیکی را جبران کرده است.

* مقاومت را به حوزه دانش و فناوری منتقل کردیم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما مقاومت را به حوزه دانش و فناوری هم منتقل کرده‌ایم، گفت: افرادی که ماهواره‌ها و موشک‌های حمل کننده آنها را ساخته‌اند، بسیجیانی بودند که در جنگ تحمیلی نقش‌های موثری آفریدند.

سلامی با اشاره به تکنولوژی ساخت موشک‌های بالستیک، اظهار داشت: این موشک‌ها به گونه‌ای هستند که در زمان ورودشان به جو گاهی سرعت‌هایی بیش از 8 ماخ (8 برابر سرعت صوت) دارند؛ لذا برای اصابت به هدف به سیستم‌های هدایت و کنترلی نیاز دارند که باید دارای سرعت عمل بسیار بالایی باشند تا مشخصات پرنده را برای اصابت به هدف تصحیح کند.

* ایران؛ سومین دارنده تکنولوژی موشک‌های بالستیک

وی افزود: این نوع فناوری برای موشک‌های کروز را شاید بسیاری از کشورها داشته باشند اما مطمئنم که در خصوص موشک‌های بالستیک تنها دو کشور آمریکا و روسیه این تکنولوژی را دارند و ما باید اعلام کنیم که این فناوری را اکنون در اختیار داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به توانمندی ایران در حوزه پهپادها نیز اظهار داشت: ما در حالی که هیچ دانشی در حوزه پهپادها نداشتیم، به پهپادهایی دست یافتیم که دو هزار کیلومتر را طی کرده، عملیات خود را انجام می‌دهند و بعد در منطقه دلخواه ما می‌نشینند.

* تغییر برخورد غرب بعد از آغاز غنی سازی 20 درصدی

سلامی ادامه داد: در موضوع هسته‌ای نیز همین گونه است؛ موضوعی که محل منازعه ما با جهان است. تا قبل از اینکه ما به غنی‌سازی 20 درصد برسیم، اروپایی‌ها و نمایندگان 1+5 خیلی مغرورانه و متکبرانه به هیئت ما می‌گفتند که شما دارای فناوری و توانایی تغلیظ به درصدهای بالا نیستید، چرا اصرار دارید که تحریم شوید، بهتر است بپذیرید و این موضوع را کنار بگذارید تا تحریم‌ها شکسته شود.

وی تصریح کرد: آنها گاهی می‌گفتند شما شأن داشتن فناوری هسته‌ای را ندارید و خیلی با آن فاصله دارید؛ می‌گفتند این موضوع خاص جهان پیشرفته است و بعد هم اگر آن را داشته باشید نمی‌توانید به فناوری تبدیل کنید.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اما زمانی که شهید شهریاری ما را به غنی‌سازی 20 درصد رساند و به شهادت رسید و آنها متوجه موضوع شدند، تمام گفت‌وگوها و مواضع آمرانه و مغرورانه‌شان به خواهش و تمنا تغییر وضعیت داد.

* شهدا میلیون‌ها کیلومتر به اعتبار جهانی ما افزودند

سلامی گفت: درست است که دانشمندان ما شهید شدند ولی شاید میلیون‌ها کیلومتر به اعتبار بین‌‌المللی ما افزودند و این توانایی و مقاومت 10 ساله از سال 82 تا امروز، منجر به توسعه این قدرت فراتر از اراده قدرت‌ها شد.

وی ادامه داد: اینکه ما توانستیم در شرایط تحریم با یک مقاومت منطقی و مشروع به این حد از قدرت دست یابیم که همه قدرت‌های جهانی در یک ائتلاف هماهنگ در یک طرف جبهه و نمایندگان ما در یک طرف دیگر می‌توانند امتیازات را موازنه و بالانس کنند، یعنی دست‌های ما پر است و این نشان از نفوذ تفکر بسیج در عرصه علمی دارد.

* همه تحریم‌ها باید لغو شود

سلامی با بیان اینکه این نقطه آغاز یک فرآیند است، گفت: ما به توافق جامع می‌اندیشیم و معتقدیم در آنجا بایستی ما به ازای انعطافی که از خود نشان دادیم آنها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند وگرنه این یک مسیر قابل بازگشت است.

* ادبیات سیاسی آمریکا فاقد احترام به دیگران است

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: باید این قدر قدرتمند شد تا بتوان با جهان بر اساس منطق قدرت گفت‌وگو کرد؛ در ادبیات سیاسی آمریکا گفت‌وگوی محترمانه با دشمنان وجود ندارد و اگر تحریم‌ها جواب می‌داد آن را تشدید می‌کردند نه اینکه کاهش دهند و یا اگر گزینه نظامی پاسخگو بود آن را اعمال می‌کردند.

* شکست آمریکا در سناریوی اقتصادی علیه ایران

وی افزود: طراحی آمریکایی‌ها این بود که با اعمال تحریم، اقتصاد ملی ما را فلج کنند و آن را در معیشت مردم تأثیر دهند سپس با یک عملیات روانی، پژواکی در محیط اجتماعی بسازند اما آن سناریو تبدیل به این شد که تمام این قدرت به این نقطه برسد که با ایران بر اساس موازنه امتیازات، تعامل برقرار شود نه تحمیل اراده و تهدید.

* شرط موفقیت تیم مذاکره‌کننده ایران

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر دیپلمات‌های ما بر این ذخیره متراکم حمایت و اقتدار ملی تکیه کنند، موفقیت‌های ما در ادامه این روند بسیار بیش از این خواهد بود.

سلامی در پایان اظهار داشت: مقاومت ادامه دارد و ما حرکت را ادامه می‌دهیم و هیچ راهی جز پیشرفت، رشد و شکوفایی استعدادها و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی نداریم. ما حتی یک متحد متعهد هم نداریم اما رهبری بزرگ، نخبگانی هوشمند و ملتی صاحب اراده و صبور داریم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 145
بازدید دیروز: 185
کل بازدیدها: 1325011