سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بازگشت ناوگروه 24
پنج شنبه 92/1/15 ساعت 10:8 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری خبرداد

بازگشت ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش به کشور

ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش پس از مأموریت 72 روزه خود، لحظاتی پیش در اسکله‌های پایگاه یکم نیروی دریایی پهلو گرفت.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، ناوگروه بیست و چهارم برای نخستین بار توانست پس از حضور در اقیانوس آرام با عبور از خط استوا برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی ثبت کند.


دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از این ناوگروه اظهارداشت: این ناوگروه متشکل از ناو بالگردبر خارک و سبلان به همراه بالگرد از اول بهمن ماه مأموریت خود را آغاز کرد.

وی افزود: ناوگروه بیست و چهارم با 800 نفر از پرسنل در این مأموریت شرکت داشت.

سیاری ادامه داد: حضور در شمال اقیانوس هند، عبور از تنگه استراتژیک مالاکا، حضور در اقیانوس آرام و دریای چین، عبور از خط استوا، موفق بودن کارورزی دانشجویان ما در دریاهای آزاد، پهلوگیری در بندر «ژانگ ژیانگ» چین، شناسایی370 یکان شناور سطحی، زیر سطحی و پرنده از جمله ویژگی‌های مأموریت ناوگروه بیست و چهارم بود.

سیاری افزود: نیروی دریایی ارتش می‌تواند در سیاست و عزت و استقلال کشور نقش‌آفرین باشد و امیدواریم در سال 92 در عرصه دریاهای آزاد و اقیانوس‌های دیگر حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد:‌ تمامی یکان‌های ما با فن‌آوری‌های روز تجهیز شده‌ و باعث غرور ملت قهرمان ایران اسلامی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

برنامه هسته ای ایران
چهارشنبه 92/1/14 ساعت 7:12 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

برنامه هسته‌ای ایران با بمباران نابود نمی‌شود

دو اندیشکده آمریکایی در گزارشی ابراز داشته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران با بمباران به پایان نمی‌رسد و دیپلماسی تنها راهی است که می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را صلح‌آمیز نگاه دارد.

خبرگزاری فارس: برنامه هسته‌ای ایران با بمباران نابود نمی‌شود/دیپلماسی تنها راه حل مناقشه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دو اندیشکده آمریکایی گزارشی را به تحلیل هزینه‌ها و فواید برنامه هسته‌ای ایران برای این کشور اختصاص داده‌اند.

بنابراین گزارش، ایران همچنان برنامه هسته‌ای خود را پیگیری خواهد کرد هرچند که از آن منافع کمی نصیبش شده است.

دو اندیشکده آمریکایی به نام‌های بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی و فدراسیون دانشمندان آمریکایی در گزارشی ابراز داشته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران با بمب‌باران به پایان نمی‌رسد و دیپلماسی تنها راهی است که می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را صلح‌آمیز نگاه دارد.

بر اساس این گزارش با توجه به دانش و تخصص بومی هسته‌ای ایران، تنها راه حلی که در درازمدت می‌تواند تضمین کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز می‌ماند، یافتن راهی دیپلماتیک است که دو طرف بر روی آن توافق کنند. ...

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: انرژی هسته ای

اخبار دفاعی بهمن 91 - 1
سه شنبه 92/1/13 ساعت 8:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

از شهادت 2 تن از سرداران سپاه تا رونمایی ناوشکن پیشرفته "جماران 2"

حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران در اسفندماه 1391، اخبار مختلفی را پی‌گیری کرد که در این گزارش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار اسفندماه 1391 در این حوزه به‌ شرح زیر است:

چه کسانی "حاج حسن شاطری" را به شهادت رساندند؟
فرماندهان رژیم صهیونیستی، او را بهتر از ما می‌شناختند، هر زمان که در مرز فلسطین اشغالی و لبنان چشمشان به "مسجد قدس" می‌افتاد که شبیه به بیت‌المقدس در دل "پارک بسیار زیبای ایرانیان" بنا شده است، داغشان تازه می‌شد و همین بود که به دنبال انتقام از معمار آن بودند.

رونمایی از زیردریایی جدید و دستاوردهای نوین راداری
وزیر دفاع از رونمایی زیردریایی جدید و دستاوردهای نوین راداری در ماه‌های آتی خبر داد و با اشاره به شهادت سردار شاطری گفت: تروریسم در عرصه‌های مختلف چه تروریسم پهپادی و چه غیر آن از سوی آمریکا و مزدوران آن دیده می‌شود.
 
تولید رادارهای کشف ماهواره در آینده نزدیک
وزیر دفاع با اشاره به پیشرفت‌های راداری جمهوری اسلامی ایران گفت: تولید رادارهای ما در آینده به برد بالای هزار و 3 هزار کیلومتر می‌رسد که بر اساس کشف ماهواره‌ها و همچنین سایر دستاوردها خواهد بود.
 
شهادت یکی دیگر از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس
امیر سرتیپ علیرضا سنجابی از فرماندهان سرافراز دوران دفاع مقدس و از همرزمان "شهید سپهبد علی صیاد شیرازی" که سال‌ها رنج بیماری‌های ناشی از تنفس گازهای شیمیایی را متحمل شده بود، روز گذشته در تهران به شهادت رسید.

تشکیل اتاق‌ فکر پدافند غیرعامل متشکل از اساتید و نخبگان 6 دانشگاه کشور
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) از تشکیل اتاق فکر پدافند غیرعامل متشکل از اساتید و نخبگان 6 دانشگاه مطرح کشور خبر داد.

برگزاری رزمایش "پیامبر اعظم 8" در شرق کشور
فرمانده نیروی زمینی سپاه از برگزاری رزمایش گسترده این نیرو با نام "پیامبر اعظم 8" در منطقه شرق کشور خبر داد و گفت: تجهیزات جدیدی که وارد سازمان نیروی زمینی سپاه شده، اعم از تجهیزات جنگ الکترونیکی، مخابرات و تجهیزات انفرادی در این رزمایش به کار گرفته می‌شود.
 
رونمایی از موشک‌های هوا به هوا، هوا به زمین و بمب‌های جدید

وزیر دفاع با اشاره به رونمایی از تجهیزات جدید نیروهای مسلح گفت:‌ در آینده نزدیک از موشک‌های هوا به هوا و هوا به زمین و بمب‌های جدیدی که از هواگردها پرتاب می‌شود رونمایی خواهیم کرد.
 
استقرار یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه رزمایش "پیامبر اعظم 8"

سردار سرخیلی در آستانه آغاز رزمایش "پیامبر اعظم (ص) 8" از استقرار یگا‌ن های نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه رزمایش خبر داد.
 
ویژگی خاص جنگنده "قاهر 313"

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی نظامی ایران برای دفاع از مرزها و منابع و منافع خود بوده، گفت: دنیا و همسایگان ما می‌دانند که کشورمان قصد تعرّض و تجاوز به هیچ ملت و مملکتی را ندارد.
 
بدترین رویداد برای نیروی زمینی سپاه در سال‌ جاری چه بود؟

بدترین رویداد برای نیروی زمینی سپاه در سال جاری و برجسته‌ترین اقدامات این نیرو از نگاه فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این گفتگو مورد بررسی قرار گرفت.
 
حزب‌الله لبنان الگوی جهانی جنگ‌های چریکی و نامنظم است

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: حزب‌الله لبنان، امروز باعث همبستگی ملی و حل اختلافات موجود میان گروه‌ها در تشکیل دولت و مجلس لبنان شده و الگوی جهانی جنگ‌های چریکی و نامنظم در مقابل نیروی کلاسیک صهیونیست‌هاست.

رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 نیروی زمینی سپاه آغاز شد

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 از آغاز رزمایش نیروی زمینی سپاه در منطقه سیرجان خبر داد.

امتیاز ویژه حزب‌الله اطاعت از ولایت است

نماینده حزب‌الله لبنان در ایران در مراسم یادبود "شهید مغنیه" گفت: اطاعت از امام راحل و در حال حاضر اطاعت از ولایت، بدون هیچ شکی امتیاز ویژه حزب‌الله محسوب می‌شود.
 
بهره‌برداری از سلاح‌های جدید در رزمایش پیامبر اعظم8/ عملیات پهپادهای انتحاری

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 گفت: با تشریح مراحل آغازین رزمایش نیروی زمینی سپاه از بهره برداری جدیدترین سلاح های طراحی شده در سازمان خودکفائی سپاه در این رزمایش خبر داد.

هیچ تضمینی وجود ندارد مشابه انفجارهای سوریه در دیگر کشورها اتفاق نیفتد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: گروه‌های القاعده و سرویس‌هایی که عملیات‌های خود را در راستای منافع آمریکا انجام می‌دهند، به‌زودی محیط عملیات خود را به مکان‌های دیگر تغییر خواهند داد و از این به بعد دردسرهای جدیدی برای آمریکا و اروپا ایجاد می‌شود.

سپاه پاسداران یک فروند پهپاد متجاوز دشمن را به زمین نشاند

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 سپاه از شکار یک فروند پهپاد دشمن در جریان برگزاری این رزمایش خبر داد.
 
بخش‌‌های مختلف طب نظامی در سال 92 توسعه می‌یابد

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه بخش‌‌های مختلف طب نظامی به تناسب منابع را برای سال آینده پیش‌بینی کرده و ان‌شاءالله مواردی در این زمینه، افتتاح خواهیم داشت.

شهادت یکی از سرداران سپاه در شمال‌غرب کشور

نیروی زمینی سپاه از شهادت سردار سرتیپ دوم پاسدار "سید حمید طباطبائی" در شمال‌غرب کشور خبر داد.
 
مراسم یادبود "شهید رمضان روحی" برگزار شد/ رونمایی از کتاب "هستم تا بگویم" بدون حضور نویسنده‌اش

مراسم یادبود شهید رمضان روحی، عصر امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار و از کتاب "هستم تا بگویم" که نوشته این شهید است، رونمایی شد.
 
تمرین اصابت گلوله‌های هوشمند/ استفاده از سلاح دوش‌پرتاب 20 میلیمتری

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8، از هجوم به اهداف دوردست در این رزمایش با موشک‌های دوربرد که بردشان از 40 کیلومتر بیشتر است، خبر داد.

برنامه‌مان تولید رادارهای با برد سه هزار کیلومتر است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما برنامه تولید رادارهای برد سه هزار کیلومتر را در دستور کار داریم و طبیعی است که این رادارها می‌توانند هر منطقه‌ای که تا فاصله سه هزار کیلومتری ما باشد را شناسایی کنند.
 
عبور ناوگروه نیروی دریایی ارتش از تنگه مالاکا/ نخستین حضور در اقیانوس آرام

فرمانده نیروی دریایی ارتش از عبور ناوگروه بیست‌وچهارم این نیرو از تنگه مالاکا و ورود این ناوگروه به اقیانوس آرام خبر داد.
 
آغاز مرحله اصلی رزمایش پیامبراعظم(ص) 8

مرحله اصلی و پایانی رزمایش پیامبراعظم(ص)8 نیروی زمینی سپاه با رمز "یا رسول‌الله" در منطقه عمومی زرند کرمان آغاز شد.

پهپادهای نیروی دریایی ایران تهدیدی برای دیگر کشورها محسوب نمی‌شوند
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تجهیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات خاص زیردریایی، پهپاد و انواع موشک‌ها برای هیچ کشوری تهدید محسوب نمی‌شود، بلکه این تجهیزات برای تأمین منافع کشورمان به‌کار گرفته می‌شوند.

رزمایش پیامبر اعظم 8 نشان‌دهنده توانمندی نیروی زمینی سپاه در نبرد واقعی با دشمنان

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 اگر چه در مقیاس کوچکی از توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه برگزار شده است، اما به خوبی توانسته نمایانگر توانمندی واقعی این نیرو در صحنه نبرد واقعی با دشمنان باشد.

وزارت دفاع خبر برکناری سردار دقیقی از ریاست ساتا را تکذیب کرد
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: سردار حسین دقیقی از ریاست ساتا برکنار نشده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
 
رزمایش مشترک ارتش و سپاه در سال 92 برگزار می‌شود
معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رزمایش مشترک ارتش و سپاه، طراحی شده و در سال 92 اجرا می‌شود.
 
شلیک موشک‌های ضدنفر و ضدتانک و گلوله‌های جدید تانک
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: موشک‌های ضد نفر و ضدتانک، سلاح‌های سبک، جنگ الکترونیک و گلوله‌های جدید تانک در ادامه رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفتند.

رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 نیروی زمینی سپاه پایان یافت

رزمایش گسترده پیامبر اعظم(ص)8 نیروی زمینی سپاه، پس از دستیابی به اهداف تعیین شده، به کار خود پایان داد. ...



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

اخبار دفاعی بهمن 91 - 2
سه شنبه 92/1/13 ساعت 7:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت دوم


رزمایش بزرگ سایبری سپاه در آینده نزدیک برگزار می‌شود

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: رزمایش بزرگ سایبری سپاه در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

آمادگی همکاری با ناجا را داریم/موفقیت اخیر سپاه پاسداران قدرت ایران را در مذاکرات بیشتر می‌کند
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با اشاره به موفقیت اخیر سپاه پاسداران در نشاندن پهپاد دشمن گفت: نیروهای مسلح ما این توانمندی را دارند تا با هواپیماهای بدون سرنشین یا هواپیماهای جنگی دشمن مقابله خوبی داشته باشند و این امر این قدرت جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 بیشتر می‌کند.
 
سومین مهمان "صندلی‌افشا" روایتی دیگر از سردرگمی ضدانقلاب می‌گوید
من بخش مهمی از پروژه‌های سیاسی – امنیتی و اطلاعاتی غرب بودم... من نقطه ثقل سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و همزمان ارتباط با ضدانقلاب خارج از کشور و جریان سبز در داخل کشور را داشتم.
 
پیکر سردار شهید طباطبایی مهر تشییع شد
مراسم تشییع پیکر سردار شهید طباطبایی مهر، صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.

ایران جزو کشورهای قدرتمندی است که توان حضور در آب‌های آزاد را دارند
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه برای اولین بار توانسته‌ایم از یک آبراه‌ مهم دنیا به نام تنگه مالاکا عبور کنیم، گفت: حضور در آب‌های آزاد، آرزوی هر کشوری است و غرور ملی به همراه دارد و ما جزو کشورهای قدرتمندی هستیم که می‌توانیم در دریاهای آزاد حضور پیدا کنیم.
 
"سردار طباطبایی" سرمایه‌ای بزرگ بود که از دست رفت

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره شهدات سردار طباطبایی مهر گفت: با توجه به تفکرات نظامی و خصوصیات اخلاقی چون دینداری، ولایت‌مداری، ساده زیستی و بی توجهی به مال دنیا سرمایه‌ بزرگی را از دست دادیم.
 
نیروی دریایی در سیاست‌های امنیتی، اقتصادی، تجاری و خارجی کشور تاثیرگذار است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت اقتصادی دریا در توسعه ملی و اقتدار پایدار گفت: نیروی دریایی در همه سیاست‌های امنیتی، اقتصادی تجاری و خارجی کشور تاثیرگذار است.
 
نقش موثر شهید سرلشکر بابایی در عملیات کربلای 5
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مشکلات امروز قابل مقایسه با سختی‌های دوران دفاع مقدس نیست،‌ گفت: در عملیات کربلای 5 شرایط آن‌قدر سخت بود که شهید سرلشکر "عباس بابایی" شخصا برای انتقال مجروحین وارد عمل شد.

تخلفات مالی مجموعه‌های بازرگانی پتروشیمی ارتباطی با ساتا ندارد

مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعلام کرد: موضوعات مطرح شده درخصوص تخلفات مالی در مجموعه‌های بازرگانی پتروشیمی هیچ‌گونه ارتباطی با ساتا ندارد و این سازمان در بازار سرمایه به فعالیت‌های سالم اقتصادی مشغول است.
 
ارتش 40هزار شهید و 100هزار جانباز در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس، دو و نیم میلیون سرباز را آموزش داده و به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام کرد که این نیرو معادل 250 لشکر است و از این تعداد 40 هزار نفر شهید شده و 100 هزار نفر هم به درجه جانبازی نایل آمدند.
 
سردار شهید طباطبایی‌مهر الگوی طراحی جنگ‌های چریکی بود

معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی سپاه گفت: تجربه شهید طباطبایی‌مهر در جنگ‌های چریکی و منطقه‌ای، ایشان را به عنوان الگوی جوانان سپاهی و بسیجی مطرح کرده بود.

هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند به انقلاب آسیب بزند
فرمانده کل سپاه گفت: باید بدانیم همه دستاوردهای عظیم نظام، حاصل خون پاک شهدا است که نهال انقلاب را آبیاری کرده و امروز هیچ حادثه‌ای نمی‌تواند به آن آسیب بزند.

اقدام اطلاعات سپاه در خصوص انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی بوده است

سردار رمضان شریف در واکنش به برخی اظهار نظرها پیرامون دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی تأکید کرد: اقدام اطلاعات سپاه، کاملا قانونی بوده و در پاسخ به استعلام مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

مراحل تاکسی و پرواز "جنگنده F 313" آغاز می‌شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مراحل تاکسی و پرواز جنگنده قاهر 313 آغاز خواهد شد.

رئیس‌جمهور نباید در فکر اطرافیان خود برای ریاست باشد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای تحقق جامعه اسلامی رئیس جمهور باید دوره چهارساله خود را یک اردوی جهادی بداند نه اینکه منصبی برای قدرت پنداشته و در مسیر قدرت طلبی در فکر انتخاب دوستان و اطرافیان خود برای ریاست باشد.

مشکل سوریه این است که "همت" و "خرازی" ندارد

فرمانده سپاه قدس با اشاره به ویژگی‌های مذهبی، تاثیرگذاری معنوی فرماندهان و عامل مبنایی اسلام در بی‌نظیر بودن جنگ گفت: همه کسانی که در میان لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها با آمریکا و اسرائیل می‌جنگند از این ویژگی‌ها برخوردارند و مشکل سوریه نیز این است که کسانی مانند شهید همت و شهید خرازی و امثال آنها را ندارد.

جنگنده پیشرفته "قاهر" با هواپیماهای اف ـ 16 آمریکا مقابله می‌کند
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه جنگنده قاهر 313 قابلیت‌های زیادی دارد، گفت: این جنگنده پیشرفته با هواپیماهای اف- 16 آمریکا مقابله می‌کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به شرایط تحصیل در این دانشگاه گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی، مأموریت تربیت و آموزش مدیران عالی‌رتبه و فرماندهان نیروهای مسلح را برعهده دارد.

باید همانند زمان جنگ عده‎ای پابرهنه مقابل مرفهین بی‎درد به میدان جنگ بروند

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه خدای متعال ولی فقیه را برای گم نکردن مسیر صحیح به ما عنایت کرده، گفت: اگر می‎خواهیم در بخش نظامی و سیاسی و یا در بخش‎های دیگر، مسیر را به درستی طی کنیم، باید بصیرت داشته باشیم.

سردار وحیدی: سردمداران غرب نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را از سرنوشت محتومش نجات دهند
وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: وزیر دفاع آلمان و سردمداران غرب باید بدانند با فروش سلاح و تقویت نظامی رژیم صهیونیستی نمی‌توانند این رژیم را از سرنوشت محتومی که به‌واسطه جنایت‌های بی‌شمار این رژیم برای آنان رقم خواهد خورد نجات دهند.

حضور خاخام‌های یهودی در راهیان نور/ سفر گردشگران 52 کشور جهان به یادمان‌های دفاع مقدس
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خاخام‌های یهودی از جمله مهمانان خارجی یادمان‌های دفاع مقدس هستند گفت: در مجموع از 52 کشور جهان مسافران و گردشگران به یادمان‌های دوران دفاع مقدس سفر می‌کنند.

گسترش حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد در سال 92/ ویژگی‌های منحصر به‌فرد "جماران 2"

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سال‌آینده با محوریت ارتقای توان رزمی برای دفاع از منافع و مرزهای آبی کشور، حضوری گسترده‌تر در دریاهای آزاد را پیش‌رو خواهیم داشت.

عملیات تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا در شهرهای ایالات متحده و کشورهای اروپایی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتجاع منطقه، بعضی کشورهای اروپایی و آمریکا که عامل آشوب‌ها در سوریه هستند دچار ضربات شدیدی از سوی همین تروریست‌ها خواهند شد.

"حسنی آهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) سپاه شد
با حکم سرلشکر جعفری، "محمدرضا حسنی آهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) شد.

سبک زندگی اسلامی؛ محور برنامه‌های بسیج جامعه زنان در سال 92

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان، از اجرای برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در سال 92 با محوریت سبک زندگی اسلامی خبر داد.

برگزاری رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش تا پایان سال
فرمانده نیروی زمینی ارتش از برپایی دو رزمایش این نیرو تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: رزمایش موشکی و تمرین فرماندهی پاسگاه در صورت موافقت ستادکل نیروهای مسلح در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

دلیل تلاش آمریکا برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع در خلیج فارس

اولین اردوی راهیان نور با عنوان گرامیداشت شهدای شرق کشور به میزبانی نیروی دریایی سپاه و سخنرانی "دریادار فدوی" فرمانده این نیرو در پایگاه دریایی امام علی(ع) در چابهار آغاز شد.

فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد
فرمانده کل سپاه طی حکمی سردار عبادالله عبداللهی را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) معرفی کرد.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در سواحل چین پهلو گرفت

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، صبح امروز از پهلوگیری ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در بندر ژان ژیانگ چین خبر داد.

شهدا الگوی جامعه ما هستند
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا الگوی جامعه ما هستند و ما به آنان افتخار می‌کنیم.

بازدید فرمانده ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی از ناوگان نیروی دریایی چین
پس از استقرار ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در بندر ژان ژیانگ، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی دو کشور ایران و چین، بازدیدهای متقابلی از ناوگان مستقر در این بندر داشتند و با توانایی‌های رزمی، دفاعی و آموزشی یکدیگر آشنا شدند.

برگزاری رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در جنوب غرب کشور از ابتدای هفته آتی

فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش این نیرو از ابتدای هفته آتی در جنوب غرب کشور خبر داد.

سه فروند بالگرد هوانیروز عملیاتی شدند

سه فروند بالگرد 205، 209 و 214 با همت و توان کارکنان فنی پایگاه هوانیروز کرمان به ناوگان هوایی نیروی زمینی ارتش اضافه و عملیاتی شدند.

"ژنرال سپیدپوش" دریا‌های ایران کیست؟
در دوران فرماندهی وی، نیروی دریایی ارتش به موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری چون ساخت ناوشکن جماران1 و 2، ساخت انواع شناورهای سطحی، بالای سطح و زیر سطح، افتخاراتی چون حضور و پیشروی در آب‌های آزاد، تامین امنیت کامل ناوگان حمل و نقل دریایی و شکار دزدان دریایی سومالیایی دست یافته است.

نباید خطاهای مدیریتی و اجرایی را به پای نظام و رهبری و امام شهدا گذاشت

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: نباید واقعا برخی خطاهای مدیریتی و اجرایی را به پای نظام و رهبری و امام شهدا گذاشت.

احتمال پرتاب ماهواره‌"فجر" در نیمه اول سال 92
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با پرتاب ماهواره "فجر" در نیمه اول سال آینده گفت: کارهای لازم در حال انجام است و امیدواریم شرایط لازم برای انجام این کار تا سال آینده فراهم شود.

انقلاب اسلامی میدان و ماهیت موازنه قوا را تغییر داد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز از هرزمان دیگری قدرتمند هستیم و انقلاب اسلامی میدان و ماهیت موازنه قوا را تغییر داد.

ثبات و امنیت در عراق به نفع همه کشورهای منطقه است

وزیر دفاع کشورمان گفت: هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی در عراق، همسایگان این کشور و منطقه را نیز متضرر می‌کند.

احتمال برپایی فتنه 92 با پرچم "عدالت، آزادی، ولایت و دفاع از امام زمان"

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فتنه 88 با ادعای دفاع از ملت و با پول آمریکا، انگلیس و غرب برپا شد، اما فتنه 92 ممکن است از داخل بوده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، جهت‌گیری‌ها و پول‌هایی که خرج شده ممکن است با شعار دفاع از ولایت، امامت و دفاع از امام زمان حرکت کند.

اظهار نظر سرلشکر فیروزآبادی درباره سقوط جنگنده‌های سعودی در تنگه هرمز
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ اگر تجاوزی از هر جایی مانند آمریکا، عربستان و یا جای دیگری به آب‌های سرزمینی ما صورت بگیرد، پاسخ داده شده و همان‌گونه که تا به حال گفتیم به ملت اعلام می‌شود.

کنگره ملی 7 هزار زن شهید کشور برگزار شد
مراسم اجلاسیه نهایی کنگره ملی 7 هزار زن شهید کشور، عصر امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد.



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

اخبار دفاعی - بهمن 91 - 3
سه شنبه 92/1/13 ساعت 5:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت سوم


"شهدای زن" حقیقت زن مسلمان انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهدای زن حقایقی بودند که در بیان آن ها غفلت شده جریان عظیم شهدا بسیاری از انحرافات جامعه در مورد زن را شست و شو می دهد و حقیقت زن مسلمان انقلاب اسلامی را به جهانیان می نمایند.

پیروزی نهایی ما نزدیک است/ملت ایران شرافت خود را با دلار و سکه عوض نمی‌کند

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران به ستوه آمدند، گفت:‌ ملت ایران شرافت خود را با سکه و دلار عوض نمی‌کند و حقیقتا پیروزی نهایی ما نزدیک است.

جمهوری اسلامی ایران الهام بخش کشورهای منطقه است/ گسترش موج دموکراسی خواهی در کشورهای اسلامی
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ یکی از عناصر مهم راهبرد الهام‌بخشی انقلاب اسلامی نیروهای مقاومت هستند و باید قرص و محکم گفت از نیروهای مقاومت دفاع می‌کنیم.

نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس هم خواهد رفت/ ناوگان ایران امروز بندر چین را ترک کرد
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همان‌طور که به اقیانوس آرام رفتیم یعنی می‌توانیم به اقیانوس اطلس هم برویم و این کار را انجام خواهیم داد. تجارب دفاع مقدس در اختیار سایر ملت‌های انقلابی قرار گیرد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دستگاه‌های کشوری و لشکری باید دفاع همه جانبه را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای خود و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به کار گیرند.

تجارب دفاع مقدس در اختیار سایر ملت‌های انقلابی قرار گیرد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دستگاه‌های کشوری و لشکری باید دفاع همه جانبه را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای خود و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به کار گیرند.

موضع رسمی ایران دفاع از سوریه است/ مردم در انتخابات فریب شعارها را نخورند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه موضع رسمی ما دفاع با تمام وجود از سوریه است، گفت: مخالفین سوریه تحت فرماندهی القاعده گروهی اندک و بی‌ریشه هستند اما دولت سوریه تنها نیست زیرا با یک ملت نمی‌توان جنگید و سوریه یک ملت است.

ما در نیروهای مسلح "بیانات" مقام معظم رهبری را به "دستور" تبدیل می‌کنیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در درد دلی با وی مطالبی را با وی فرموده‌اند، گفت: حضرت آقا فرمودند که این چه حرفی است که می‌گویند فرمایشات رهبری زیباست، اما به آن عمل نمی‌کنند؛ ایشان فرمودند که من هیچ حرفی نمی‌زنم مگر اینکه دستور باشد، لذا ما در نیروهای مسلح بیانات مقام معظم رهبری را به دستور تبدیل می‌کنیم.

شهید همت در وصیت‌نامه خود چه گفت؟

من از دنیای ظاهرفریب مادیات و همه آنچه که از خدا بازم می‌دارد متنفرم. (هوای نفس شیطان درون و خالص نشدن) در طول جنگ برادرانی که در عملیات شهید می‌شدند از قبل سیمایشان روحانی و نورانی می‌شد و هر بی‌طرفی احساس می‌کرد که نوبت شهادت آن برادر فرا رسیده است.

آغاز رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در جنوب غرب کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش از آغاز رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در جنوب غرب کشور خبر داد.

تحریم‌ها هیچ اثری در روند پیشرفت نیروهای مسلح نداشته است/رونمایی از دستاوردهای متعدد دفاعی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ اثری در روند پیشرفت نیروهای مسلح کشورمان نداشته است، گفت: نیروهای مسلح با قدرت، مسیر رشد خود را ادامه می‌دهند و دستاوردهای پرتعداد رونمایی شده امسال بیانگر این حقیقت است.

"دافوس" توانایی طراحی عملیات‌های گوناگون در تمام شرایط جغرافیایی را دارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: از جمله ویژگی‌های دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) توانایی طراحی عملیات‌های گوناگون در تمام شرایط جغرافیایی است که البته این دانشگاه این مهم را در دوران دفاع مقدس و با طراحی عملیات‌های بزرگی مانند بیت‌المقدس، فتح‌المبین، طریق‌القدس و ثامن‌الائمه به اثبات رسانید.

تست سامانه‌های بسیار پیشرفته در رزمایش موشکی نیروی زمینی
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به این که یکی از اهداف رزمایش موشکی، آزمایش قابلیت موشک‌ها و راکت‌ها برای تیراندازی است، گفت: سامانه‌های بسیار پیشرفته‌ای را که از صنایع دفاعی دریافت کرده‌ایم در این رزمایش تست خواهیم کرد.

آمادگی نیروهای مسلح کشور برای کمک به همسایگان در شرایط بحرانی

فرمانده نیروی زمینی ارتش، این نیرو را دارای ظرفیت‌های متعددی در عرصه دانست و گفت: در مدیریت بحران با برنامه‌ریزی و تهیه سازوکارهای بسیاری از موارد می‌توانیم به کمک کشورهای همسایه نیز برویم و نیروهای مسلح ما قابلیت حضور در این عرصه را دارند.

سامانه "پزشکی از راه دور" نیروی زمینی ارتش افتتاح شد

همایش پرستاری و مدیریت بحران در نیروهای مسلح، صبح امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار و سامانه "پزشکی از راه دور" نیروی زمینی ارتش افتتاح شد.

تأکید فرمانده نیروی دریایی ایران بر برقراری امنیت منطقه بدون حضور بیگانگان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی پذیرش ناوهای کشور عمان را در بندر عباس داریم و امیدواریم در آینده این ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه یافته و بیشتر تداوم یابد.

رونمایی از جدیدترین نمونه تانک ذوالفقار در سال 92

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سیستم کنترل آتش و سیستم استابلایزر روی تانک ذوالفقار نصب شده و متناسب با این تهدیدات سعی می‌کنیم که سال آینده ان‌شاءالله نمونه جدیدتر این تانک را تقدیم ملت ایران کنیم.

بازگشت پیکر پاک تعدادی از شهدای دفاع مقدس به میهن اسلامی
پیکر پاک تعدادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، چهارشنبه (23 اسفند) به میهن اسلامی بازگردانده می‌شود.

رزمایش خاتم الانبیاء(ص) به اهداف نهایی خود دست یافت
معاون عملیات نیروی زمینی ارتش گفت: در رزمایش خاتم‌الانبیاء(ص) که در جنوب غرب کشور از 19 اسفند ماه در وسعتی به مساحت 70 هزار کیلومتر مربع برگزار شد، به اهداف نهایی خود دست یافته‌ایم.

تشکیل کمیته‌های مشترک ناجا و سپاه تهران برای تامین امنیت انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به فعالیت‌های ناجا برای بهتر برگزار شدن انتخابات گفت: یگان سپاه محمد رسول‌الله با فرماندهی تهران بزرگ هماهنگ هستند و در سطح ملی و در همه استان‌ها و شهرستان‌ها کمیته‌های مشترک تشکیل شده است.

در کشور ما تهمت زدن به افراد هزینه‌ای ندارد/ همیشه در پرداخت‌ها کسری داریم
رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: این سازمان همیشه در پرداخت‌ها کسری دارد و مخصوصا در حوزه خدمات کسری زیادی داریم که امیدواریم با تامین منابع و سرمایه‌گذاری بتوانیم نقش بهتری در ارائه خدمات و جبران این کسری‌ها ایفا کنیم.

ماجرای تکه‌تکه کردن رزمندگان اسلام توسط دموکرات‌های جنایتکار/ ستوانی که "صلواتی" فرمانده شد
فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: نیروهای مسلح، ارکان حماسه‌آفرین و تاریخ‌سازی بودند که نمی‌توان گفت بازنشسته شوند و بروند در خانه بنشینند.

انهدام جنگنده‌های متجاوز با غرش "رعد" سپاه

سامانه پدافندی "رعد" مجهز به موشک‌های طائر2 است و می‌تواند اهداف را در فاصله 50 کیلومتری و در ارتفاع 75هزار پا مورد هدف قرار دهد.

شناسایی پرنده بیگانه رادارگریز توسط شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از شناسایی و اخطار به پرنده بیگانه رادارگریز توسط شبکه یک‌پارچه پدافند هوایی خبر داد.

ناکامی دشمنان در برابر اقتدار پدافندی ایران
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت تجهیزات دفاعی گفت: اگر دشمنان ما آسمان ایران را خالی می‌دیدند و نظارت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت ممکن بود که در صدد سوء استفاده از این موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندی کشورمان در مقابل آنها ایستاده است.

مراسم دانش‌آموختگی دافوس برگزار شد

مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره‌های 22 و 6 حرفه‌ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون هماهنگ‌کننده ارتش برگزار شد.

تدابیر رهبری باعث خودکفایی نیروهای مسلح در ساخت تجهیزات دفاعی شد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هواپیماها، ناوها، بالگردها، موشک‌ها، تانک‌ها و رادارهای مورد نیازمان اکنون در داخل کشور ساخته می‌شود که این توانایی به برکت تدبیر فرماندهی معظم کل قوا بوده است.

"خانم جاسوس بلند‌پرواز" چه ویژگی‌هایی دارد؟ + تصاویر و فیلم
هواپیمای شناسایی "Lockheed U-2 " معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" هواپیمایی تک‌موتوره است که توسط "نیروی هوایی آمریکا" و "سیا"، سازمان جاسوسی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدرت دفاعی ایران در راستای تأمین امنیت منطقه است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: فرصت مناسبی است که امنیت جمعی برای کشورهای منطقه تحقق یابد و روابط بسیار خوب ایران و عراق می‌تواند منطقه را در مسیر مناسب آن قرار دهد.

آمریکا درصدد انتقام‌جویی از مردم پاکستان است

معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در بیانیه‌ای تصریح کرد: بی‌شک روحیه سلطه‌ستیزی و مقاومت مردم مظلوم پاکستان در برابر آمریکای جنایتکار که همواره خود را در تظاهرات‌های ضدآمریکایی نشان داده است، یکی از مهم‌ترین عوامل این انتقام‌گیری رذیلانه به‌شمار می‌رود.

برنامه آینده "دافوس" برای مقابله با تهدیدات و موارد پیش‌بینی نشده
فرمانده دانشگاه جنگ، تاکتیک‌ها و آیین‌نامه‌های دافوس را بومی دانست و با بیان اینکه دیگر، آیین‌نامه‌های وارداتی از کشورهای غربی که قبلاً بوده، وجود ندارد، گفت: این دانشگاه در آینده در مقابله با تهدیدات و موارد پیش‌بینی نشده، مؤثرتر عمل می‌کند.

پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های "فجر 5 " و "نازعات 10" در رزمایش تخصصی نیروی زمینی ارتش

در رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش موشک‌های نازعات 10 و فجر 5 با موفقیت پرتاب شد.

عبور ناوگروه نیروی دریایی ارتش از خط استوا برای نخستین بار
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اعلام عبور ناوگروه نیروی دریایی از خط استوا برای نخستین بار گفت: حضور در اقیانوس اطلس جزء برنامه‌های نیروی دریایی در سال جدید است.

دستگیری اشرار و قاچاقچیان عمده مواد مخدر توسط نیروی زمینی ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش از دستگیری اشرار، تروریست‌ها و قاچاقچیان عمده مواد مخدر توسط نیروی زمینی ارتش خبر داد و گفت: سربازان بیدار نیروی زمینی با شناسایی به موقع این اشرار و دستگیری آنان از ایجاد ناامنی در کشور جلوگیری کردند.

اعطای اختیار به فرماندهان نیروهای مسلح برای پاسخ فوری به تهدیدات
سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان با اعلام اینکه "ما هم همه گزینه‌هایمان روی میز است"، اظهار داشت: فرماندهان ما، اختیار پاسخ فوری به هرگونه اقدام خصمانه دشمن را دریافت کرده‌اند و قدرت تفکر را از متجاوزان خواهند گرفت.

رادار کیهانی "سپهر" در روز پدافند هوایی رونمایی می‌شود/ نمایش سامانه‌های جدید پدافندی در روز ارتش
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی و بهره‌برداری رادار کیهانی سپهر در روز پدافند هوایی در سال 92 خبر داد و گفت: برای روز ارتش نیز سامانه‌های بسیار جدید پدافندی را روی صحنه می‌آوردیم.

اخطار ناو گروه ارتش به هواپیمای شناسایی استرالیایی/ شکار دستگاه‌های کشف یگان‌های زیرسطحی
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از اخطار ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی به هواپیمای شناسایی استرالیایی و شکار دستگاه‌های کشف یگان‌های زیرسطحی توسط این ناوگروه خبر داد.

ناوشکن "جماران 2" در دریای خزر به آب انداخته شد
ناوشکن پیشرفته "جماران 2"، ظهر امروز با حضور رئیس جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع در دریای خزر به آن انداخته شد.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

خشم از قاصد ایرانی
سه شنبه 92/1/13 ساعت 1:8 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

"قاصد" ایرانی خشم شرکت‌های تسلیحاتی غرب را بر انگیخت

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دوربرد است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی کشور را به یک سلاح توانمند "هدایت‌گستر" و "دور ایستا" تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، بمب هدایت‌شونده 2 هزار پوندی قاصد، یک مهمات دورایستا و توانمند است.

 
قدرت تخریب بسیار بالا، هدف‌گیری و هدایت نقطه‌ای(Pin Point) علیه اهداف قابل دید مستقیم خلبان، کنترل و هدایت خودکار بمب تا لحظه برخورد، عدم توانایی دشمن در ایجاد اختلال هدایت بمب(هدایت تصویری - پسیو) از جمله ویژگی‌های مهم "بمب هوشمند قاصد" به شمار می‌رود.
 
این بمب همچنین دارای قابلیت‌های دیگری همچون شلیک از فاصله دور از دسترس پدافند دشمن و انهدام اهداف استراتژیک دشمن با حداقل درگیری است.

قاصد بمبی هوا به زمین، هدایت‌شونده و دور برداست که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز جهان طراحی شده است و نیاز نیروی هوایی کشور را به یک سلاح توانمند هدایت‌گستر و دور ایستا تامین می‌کند.
 
این نوع بمب از نوع تسلیحات استراتژیک محسوب شده و تولید آن اکنون در دست کشورهای معدودی است.

همه مراحل تحقیق، طراحی و تولید این بمب 2 هزار پوندی توسط متخصصان کشورمان و به صورت بومی انجام شده است.
 
تولید این بمب خشم شرکت‌های تسلیحاتی غرب را بر انگیخت و رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی و آمریکا طبق معمول به کوچک‌نمایی این دستاورد ارزنده سعی داشتند، اما خط تولید این بمب هوشمند در سال 88 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع راه‌اندازی شد.
 
ساخت و تولید انبوه بمب "قاصد" ضمن نشان دادن قدرت طراحی و تولید صنایع دفاعی توان دفاعی ایران را به نحو چشمگیری افزایش داد.
 
در بهمن‌ماه 89 معاون نیروی هوایی ارتش از افزایش دقت عمل بمب هوشمند قاصد 3 همزمان با افزایش برد عملیاتی این سلاح برای مورد اصابت قرار دادن دقیق اهداف مورد نظر خبر داد و افزود: هم‌اکنون این سلاح که از مهمات جنگنده‌های نیروی هوایی محسوب می‌شود، در حال آزمایش برای قطعی شدن مسافت و برد دقیق است.
 
شلیک و اصابت قاصد 3 به اهداف زمینی با بهره‌گیری از تجهیزات الکترونیک و رادار انجام می‌شود.
 
نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه هدایت بمب و کشف اهداف، دستاوردهای خوبی داشته که به‌واسطه آن علاوه بر شناسایی اهداف از فاصله دور، می‌تواند بمب را به صورت دقیق به سمت اهداف دلخواه هدایت کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: موشک

موشک های کروز در دام سماوات
دوشنبه 92/1/12 ساعت 12:4 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موشک‌های کروز در دام سامانه پدافندی "سماوات"

این توپ پدافند هوایی 35میلی‌متری، قادر است اهداف مختلف هوایی اعم از هواپیما، بالگرد و موشک‌های کروز را مورد شناسایی و هدف قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، توپ پدافند هوایی 35میلی‌متری "سماوات" مجهز به سامانه کنترل آتش و سیستم‌های راداری پیشرفته در ردیف جنگ‌افزارهای برد کوتاه بوده و با حجم آتش بسیار بالای خود قادر است اهداف مختلف هوایی اعم از هواپیما، بالگرد و انواع موشک‌ها را هدف قرار دهد.

 
عدم امکان تامین این سامانه از سوی کشورهای صاحب تکنولوژی، متخصصان وزارت دفاع را مصمم کرد با تکیه بر استعداد و خلاقیت‌های خود در مدت زمان کوتاهی نمونه آزمایشی آن را تولید و پس از انجام موفق تست‌های عملکردی و راه‌اندازی خط تولید انبوه این محصول پدافندی است.
 
سرعت، دقت و کیفیت، سه مولفه مهم در راه‌اندازی خط تولید این محصول محسوب می‌شود.

این توپ پدافند هوایی 35 میلی‌متری در ارتفاع پایین و به صورت هوشمند، موشک‌های کروز را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهد و آنها را تا برد 4 کیلومتری منهدم می‌سازد.

جمهوری اسلامی ایران در روز افتتاح این جنگ‌افزار در سال 86 جزو چهار کشوری بود که فناوری این نوع توپ را در اختیار داشت؛ طراحی و ساخت "توپ سماوات" در مدت زمانی بسیار کوتاه، بر اساس شرایط بومی ایران و با کار شبانه‌روزی تحقق یافته است.

توپ سماوات دارای نواخت تیر بالا بوده و در دقیقه می تواند 1100 تیر را شلیک کند.

این توپ تلفیقی از فعالیت 3 مجموعه وزارت دفاع است و شرکت صاایران، بخش الکترونیکی و کنترل آتش؛ سازمان هوافضا بخش مهندسی و سازمان صنایع دفاع نیز کارهای مکانیکی این طرح را بر عهده داشته‌اند.
 
دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری توپ پدافندی سماوات به‌عنوان یکی از چهار کشور دارنده این فناوری و علی‌رغم تلاش غرب برای در موضع ضعف قرار دادن نیروهای مسلح و توان دفاعی کشورمان بار دیگر توانست توانمندی متخصصان ایرانی حوزه دفاع کشور را با وجود تمام تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به نمایش بگذارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: پدافند هوایی

مین زدایی
دوشنبه 92/1/12 ساعت 12:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وزیر دفاع اعلام کرد

آمادگی ایران برای ارائه تجارب خود به دیگر کشورها در تمام حوزه‌های مین‌زدایی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام آمادگی کشورمان برای ارائه تجارب خود به دیگر کشورها در تمام حوزه‌های مین‌زدایی گفت: امیدواریم در سال جاری اتمام پاکسازی همه مناطق آلوده را جشن بگیریم.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "احمد وحیدی" به‌مناسبت (15 فروردین - 4 آوریل) روز جهانی آگاه‌سازی از خطر مین، پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

مین و مواد منفجره باقی مانده از جنگ از پدیده‌ها و آثار منفی مناقشات مسلحانه میان جوامع و دولت‌هاست.

مین و مهمات خوشه‌ای با ویژگی عدم توانایی در تفکیک میان نظامیان و غیرنظامیان، نه تنها موجب ایجاد درد و رنج بیش از حد نظامیان و درد و رنج بیهوده غیرنظامیان در زمان جنگ می‌شود، بلکه تأثیر منفی آن بر محیط زیست و جوامع انسانی در زمان پس از مخاصمات مسلحانه و در زمان صلح نیز ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی است که به‌دلیل استفاده فراوان نیروهای نظامی صدام از مین و مهمات خوشه‌ای در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان، صدمات فراوانی دیده است. علاوه بر کاشت بیش از 20 میلیون مین در 5 استان غربی کشور از سوی نیروهای رژیم بعث عراق، حدود 20 میلیون گلوله عمل نکرده به‌جا مانده از جنگ نیز در مناطق جنگی وجود داشته است.

جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم دین مبین اسلام در حفظ و احترام به کرامت انسانی، بلافاصله پس از اتمام جنگ تحمیلی، پاکسازی مناطق آلوده به مین، مهمات خوشه‌ای و مواد منفجره باقی مانده از جنگ را آغاز کرد. این فعالیت‌ها با تشکیل مرکز مین‌زدایی کشور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و انتخاب وزیر دفاع به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مین‌زدایی تسریع شد. بر اساس پیشرفت های حاصله، در سال گذشته پاکسازی استان کرمانشاه به پایان رسید و امیدواریم در سال جاری بتوانیم اتمام پاکسازی همه مناطق آلوده را جشن بگیریم تا با هدیه زمین‌های پاک و عاری از خطر مین، مهمات خوشه‌ای و مواد منفجره باقی‌مانده از جنگ به مردم شریف و با ایمان کشورمان، زمینه‌های عملی کردن حماسه اقتصادی در سال 1392 را که مزین به سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی شده است، ایجاد کنیم.

اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در مین‌زدایی بشردوستانه به درستی منعکس‌کننده احترام کشورمان بر جنبه‌های بشردوستانه معاهدات بین المللی موجود در حوزه مین، مهمات خوشه‌ای و مهمات به جا مانده از جنگ است.

امیدواریم با ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه با خروج نیروهای بیگانه، اشغالگر و فرامنطقه‌ای، زمینه الحاق کشورهای منطقه به معاهدات بین‌المللی مهیا شود.

البته جمهوری اسلامی ایران معتقد است جامعه جهانی باید منابع خود را در جهت حذف علت اصلی مخاصمات مسلحانه یعنی دخالت در امور داخلی کشورها و سیاست تجاوزکارانه کشورهای زورگو بسیج کند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت روز جهانی آگاهی از خطر مین و تأکید بر ضرورت کمک و همکاری بین‌المللی و ارائه منابع مالی و فنی در جهت پاکسازی مناطق آلوده دنیا به مین، مهمات خوشه‌ای و مواد منفجره باقی مانده از جنگ، بدون دخالت نگرش‌های سیاسی آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ارائه تجارب ارزشمند خود در تمامی حوزه‌های مین‌زدایی بشردوستانه را اعلام می‌دارم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

آذرخش
شنبه 92/1/10 ساعت 8:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
این جنگنده جهت عملیات‌های موسوم به واکنش سریع و ضربتی هوا به زمین طراحی شده، اما توانایی جنگ هوایی و رهگیری را نیز دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ساخت هواپیما از پیچیده‌ترین تکنولوژی‌های عصر ما محسوب می‌شود. انحصار این صنعت در بین معدودی از کشورها که به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد تقسیم شده است.

در این میان جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحریم‌های کمرشکن اقتصادی، صنعتی و... در منطقه پرتلاطم خاورمیانه به‌صورت مستقل به طراحی و ساخت هواپیماهای نظامی، مسافربری و بدون سرنشین اقدام کرد.

در این بین ساخت جنگنده‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ نخستین تولید ایران در حوزه جنگنده‌ها "آذرخش" نام دارد.

این جنگنده ایرانی که در بهار سال 1376 توسط نیروهای مسلح ایران رونمایی شد، بیشتر برای عملیات‌های هوا به زمین طراحی شده، که البته توانایی جنگ هوایی را نیز دارد.

شکاری جنگنده آذرخش اولین شکاری بمب‌افکن ساخت جمهوری اسلامی ایران بوده که به‌طور کامل در کشور طراحی و تولید شده است.

شهید ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش در پی‌گیری مراحل ساخت این جنگنده، نقشی ارزنده و بی‌بدیل ایفا کرد.

آذرخش در سال 1377 آزمایش و پس از کسب موفقیت در انجام مراحل مختلف تولید انبوه آن در دستور کار قرار گرفت.

در کابین این جنگنده از تجهیزات جدیدی مانند نشان‌دهنده‌های دیجیتال و مانیتورهای ال‌سی‌دی یا پلاسمای مایع به‌کارگیری و در بخش تجهیزات خدمه پروازی نیز دگرگونی‌هایی انجام شده‌؛ کلاه‌های پروازی هوشمند نیز برای کمترشدن بار کاری خلبان و کمک‌خلبان به‌کار گرفته شده‌ است.

آذرخش از دو موتور قدرتمند آردی-33 استفاده می‌کند، این جنگنده جهت عملیات‌های موسوم به واکنش سریع و ضربتی هوا به زمین طراحی شده، اما توانایی جنگ هوایی و رهگیری را نیز دارد.

این جنگنده شباهت‌هایی به جنگنده امریکایی اف 5 تایگر دارد اما از لحاظ قدرت موتور و سرعت از برتری بارزی نسبت به آن برخوردار است.

برد حداکثری این شکاری بمب‌افکن  1000 کیلومتر، سرعت آن 1.7 ماخ و رادار این هواپیما از نوع  N019-ME بوده که در ایران بهینه‌سازی شده تا قدرت مانور آن ضد اهداف و تحرکات سطحی و زمینی افزایش یابد است.

ساخت شکاری بمب‌افکن آذرخش، فتح بابی در ساخت جنگنده‌های پیشرفته ایرانی و مطرح شدن اقتدار نیروی هوایی کشورمان در جهان بود، تا جایی که فرمانده نیروی هوایی آمریکا از ساخت جنگنده‌های ایرانی ابراز وحشت کرد.

 

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

خبرهای دفاعی دی ماه 91 - 1
شنبه 92/1/10 ساعت 8:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

از تجهیز یگان‌های نیروی دریایی به سامانه‌های جنگ الکترونیک تا انهدام مستحکم‌‌ترین‌ دژ دشمن توسط سپاه

حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران در دی‌ماه 1391، اخبار مختلفی را پی‌گیری کرد که در این گزارش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار دی‌ماه 1391 در این حوزه به‌ شرح زیر است:

پرندگان پنهانکار ایرانی چگونه به مصاف دشمن می‌روند
با پایان جنگ تحمیلی هشت ساله، فرصت و سرمایه کافی برای توسعه پرنده‌های بی‌سرنشین‌ در کشور، بیش از پیش فراهم شد و علاوه بر طراحی نمونه‌های جدیدتر، سامانه‌های ارتباطی، هدایت و ناوبری بهتری نیز ساخته شد و با به‌کارگیری آنها کارایی پهپادهای ایرانی بسیار بیشتر شد.

ایران قدرت اول اورهال هواپیماهای سنگین و فوق سنگین منطقه/ راه‌اندازی پرواز تهران ـ نجف هواپیمایی ساها

رئیس شرکت هواپیمایی ساها از برنامه‌ریزی این شرکت برای راه‌اندازی پرواز به عتبات عالیات خبر داد و گفت: اولویت اول ما شهرها و کشورهای مذهبی بوده و در آینده ان‌شاء‌الله پرواز تهران- نجف را راه‌اندازی خواهیم کرد.

دستاوردهای جدید فضایی همزمان با روز فضا رونمایی می‌شود/ دستاوردهای جدید ایران در حوزه پهپاد
وزیر دفاع از رونمایی دستاوردهای جدید فضایی همزمان با روز فضا خبر داد و گفت: در حوزه پهپاد، صاحب سبک هستیم و به دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای در زمینه ساخت پرنده‌های بدون سرنشین رسیده‌ایم.

سپاه پاسداران 20 توطئه هواپیمایی را خنثی کرد/ مدال شجاعت رهبری به دو مامور حفاظت پرواز

سرهنگ موسوی با بیان اینکه اولین کشور در زمینه امنیت پرواز هستیم، گفت: تاکنون 20 اقدام به هواپیماربایی را خنثی کرده‌ایم.

آغاز رزمایش ولایت 91 از 8 دی ماه/ به‌کارگیری جدیدترین سلاح‌ها و تاکتیک‌های نیروی دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر آغاز رزمایش ولایت 91 از 8 دی ماه گفت: در این رزمایش از جدیدترین سلاح‌ها و تاکتیک‌های نیروی دریایی استفاده خواهد شد.

جزئیات برگزاری رزمایش ایران در تنگه هرمز
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از به‌کارگیری زیردریایی سنگین طارق در رزمایش ولایت91 خبر داد و گفت: در طول رزمایش اجازه نخواهیم داد که نیروهای کشورهای دیگر به منطقه رزمایش وارد شوند.

ناو روسی به‌منظور ارتقا سطح روابط دو کشور در ایران حضور یافته است
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناو روسی در آب‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقا روابط میان دو کشور ایران و روسیه است.

رزمایش فجر 91 نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد
رزمایش دریایی فجر 91 با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر برگزار شد.

ایران در ردیف معدود کشورهای سازنده سیمیلاتور پروازی در جهان

رئیس شرکت هواپیمایی ساها گفت: ساخت شبیه ساز پروازی در دنیا توسط تعداد کمی از کشورها انجام می‌شود؛ تکنولوژی ساخت شبیه‌ساز پرواز بسیار پیچیده‌تر از فناوری ساخت هواپیما است که به‌حمدالله این فناوری، امروز در ایران اسلامی وجود است.

تمام توان نیروی دریایی را در رزمایش تخصصی ولایت 91 به‌کار می‌گیریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استفاده از همه توان نیروی دریایی در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: ما هر توانی اعم از موشکی، زیر دریایی، سطحی و پروازی را در این رزمایش به کار می‌گیریم.

سامانه موشکی "پاتریوت" چیست و چگونه عمل‌ می‌کند؟ + فیلم و تصویر
سامانه موشکی "پاتریوت" توسط شرکت آمریکایی Raytheon ساخته شده است و برای نخستین‌بار در سال1991 برای دفاع از عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی در جنگ خلیج‌فارس به‌کار گرفته شد.

رونمایی محصولات وزارت دفاع در دهه فجر/ خط تولید پهپادهای پیشرفته ایرانی

سردار وحیدی از برنامه ریزی وزارت دفاع برای گسترش حوزه قطعه‌سازی در صنعت هوایی کشور خبر داد.

رزمایش دریایی ولایت 91 آغاز شد
رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 با اعلام رمز «یا حسین(ع)» از محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شد.

آخرین جزئیات رزمایش تخصصی ولایت 91/ حضور در خلیج عدن، شمال اقیانوس هند، باب‌المندب و دریای سرخ
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح روش‌های به کار گرفته شده در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: همه حرکت‌ها و تجهیزات این رزمایش نسبت به سال‌های گذشته تفاوت دارد.

تمرین انواع تیراندازی در روز دوم رزمایش تخصصی ولایت 91
فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار انواع زیردریایی، ناوشکن و ناو موشک‌انداز در مناطق عملیاتی رزمایش ولایت 91 خبر داد و گفت: امروز به تمرین انواع مختلف تیراندازی می‌پردازیم.

9 دی ریشه در مکتب عاشورا دارد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی از ایام الله است که درس‌های بسیاری داشت و باید در حفظ دستاوردهای آن بکوشیم.

رونمایی از ماهواره‌های جدید در ایام الله دهه فجر/ حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در خلیج فارس قابل توجیه نیست
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی چند ماهواره جدید ایرانی، همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

تسلط نیروهای مردمی بر اوضاع سوریه
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حماسه 9 دی را عروج پرجوش مردمی در دفاع از امام(ره)، انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی و مبارزه با استکبار دانست و با اشاره به تحولات سوریه گفت: نیروهای مردمی سوریه، امروز مسلط بر اوضاع بوده و کشور را در اختیار دارند، ولی کشورهای همسایه با حمایت برخی دولت‌های منطقه، اوضاع را کمی سخت کردند.

عملیات موفقیت‌آمیز زیردریایی‌های سبک و سنگین در عمق دریا انجام شد

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آب‌های فرامنطقه‌ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

خطر فتنه 88 از جنگ 8 ساله بیشتر بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطر فتنه 88 را بیش از جنگ تحمیلی هشت ساله دانست و گفت: در این فتنه همگی بسیج شده بودند تا از حربه‌های مختلف برای تضعیف انقلاب اسلامی استفاده کنند. 

ورود بسیج به سوریه جنگ این کشور را به قدس خواهد کشاند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تکذیب ورود نیروهای سپاه به سوریه گفت: اگر چنین اجازه‌ای به بسیج داده شود این جنگ در سوریه ختم نخواهد شد و تا قدس پیش خواهد رفت.

ایران تنها کشور توانمند در اورهال جنگنده‌های F4 "کرش شده"

مدیر بخش اورهال جنگنده F4 گفت: حتی کشورهای سازنده جنگنده‌های F4 که قادر به اورهال و تعمیرات آن هستند توانایی بازسازی هواپیماهای crash (جنگنده‌های ساقط شده) را ندارند.

مقابله با جنگ سایبری نیروهای نارنجی/ اجرای عملیات هواناو‌های بومی
همزمان با سومین روز از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 هواناو‌های تولید داخل به اجرای تاکتیک‌ها و عملیات‌های دفاع ساحلی پرداختند و گروه دفاع سایبری نیروی خودی نیز، هکرهای نیروهای مهاجم را که قصد تخریب سامانه‌های پردازشگر و حافظه شبکه رایانه‌ای را داشتند شناسایی و خنثی کردند.

نقش نیروهای واکنش سریع هوا دریا در رزمایش تخصصی ولایت 91
فرمانده یگان هوا دریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیروهای واکنش سریع هوا دریا با پدیده‌های شومی مانند دزدی دریایی مقابله می‌کند، گفت: استفاده از نیروهای زبده تکاوران و نیروهای عملیات ویژه در رزمایش با تمهیدات لازم و موفقیت کامل انجام شد. ...



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 248
بازدید دیروز: 185
کل بازدیدها: 1325114